Browsing by Affiliation "Ekonomikos katedra / Department of Economics"
Now showing 1 - 20 of 33
Results Per Page
Sort Options
ETD AB „Vakarų laivų gamykla“ įmonių grupės vidinės rinkodaros efektyvumo vertinimas[Evaluation of internal marketing effectiveness of "Western Shipyard" group of companies]master thesisČukalina, Kristina2021-06-04Magistro darbe vertinama AB „Vakarų laivų gamykla“ įmonių grupės - didžiausia jūrinės inžinerinės pramonės bendrovės Lietuvoje - vidinės rinkodaros efektyvumas. Kiekviena iš bendrovės įmonių aktyvios konkurencijos sąlygomis siekia siūlyti aukštos kokybės paslaugas klientams siekiant jų lojalumo. Dėl darbo rinkos žmogiškųjų išteklių trūkumo AB „Vakarų laivų gamykla“ įmonių grupėje stengiamasi taikyti vidinės rinkodaros įrankius siekiant išlaikyti personalą, suteikti aukštą paslaugų kokybę išorės klientui, išsaugoti jų lojalumą ir vykdyti įmonės pelno planus. Vidinė rinkodara ir rinkodaros efektyvumas analizuojami teoriniu aspektu, nagrinėjama ir sisteminama Lietuvos ir užsienio autorių vidinės rinkodaros ir rinkodaros efektyvumo sampratų interpretavimai, pagrindiniai sudedamieji elementai, tikslai, analizės metodai ir būdai. Literatūros analizė atskleidžia svarią problemą – nepaisant vidinės rinkodaros reikšmės organizacijai, trūksta tyrimų vidinės rinkodaros elementų analizei ir jų daromos įtakos rinkodaros efektyvumui jūriniame sektoriuje. Dėl to yra nauja ir aktualu tirti, kokie veiksniai daro teigiamą įtaką vidaus rinkodarai, ar tai efektyvu ir naudinga AB „Vakarų laivų gamykla“ įmonių grupei. Darbe formuojamas tyrimo modelis, pritaikytas būtent AB „Vakarų laivų gamykla“ dukterinėms įmonėms. Atliekant tyrimą buvo taikomi dedukcinis ir aprašomasis metodai, kurie susideda iš kokybinio ir kiekybinio tyrimo elementų. Tyrimas sudarytas iš dviejų etapų: internetinė AB „Vakarų laivų gamykla“ dukterinių įmonių vadovų, specialistų, tarnautojų darbuotojų apklausa ir pusiau struktūruoti pokalbiai su strateginių įmonių vadovais. Atlikus teorinės medžiagos ir empirinių duomenų analizę, nustatyta, kad tyrimo modelis gali parodyti, kur ir kaip gali būti stiprinama vidinė rinkodara per rinkodaros efektyvumo prizmę. Tyrimo rezultatai iš dalies atitinka išnagrinėtos literatūros išvadas ir dalinai patvirtina studijos modelį. Be to, šio darbo išvados nuosekliai papildo kitų tyrimų panašiomis temomis rezultatus. Atlikto tyrimo rezultatai gali būti naudingi darbdaviams, ypač AB „Vakarų laivų gamykla“ dukterinių įmonių vadovams vertinant vidinė rinkodarą ir rinkodaros efektyvumą numatant tolesnes bendrovės valdymo ir plėtros galimybes.ETD Aukštosios mokyklos įvaizdžio formavimas tarptautinėje aplinkoje[Higher education institution image formation in the international environment]master thesisBerenytė, Ina2021-06-04Studentų mažėjimas aukštosiose mokyklose lemia vis intensyvesnį konkurencinį spaudimą, ko pasėkoje institucijos didelį dėmesį skiria tarptautinių studentų pritraukimui. Aukštosios mokyklos pasitelkia vieną svarbiausių rinkodaros įrankių – tinkamai suformuotą institucijos įvaizdį. Nors aukštųjų mokyklų įvaizdis turi įtakos tarptautinių studentų pasirenkamai užsienio aukštajai mokyklai, įvaizdžio formavimo modelis nėra pritaikytas tarptautinei aplinkai. Suformuotas darbo tikslas - išanalizuoti esamą įvaizdžio situaciją keturiose Klaipėdos aukštosiose mokyklose (Klaipėdos universitete, Klaipėdos valstybinėje kolegijoje, Lietuvos aukštojoje jūreivystės mokykloje ir Lietuvos verslo kolegijoje) ir sukurti įvaizdžio formavimo tarptautinėje aplinkoje modelį. Darbe suformuoti uždaviniai: pateikti įvaizdžio formavimo sampratos teorinę analizę, įvertinti esamus įvaizdžio formavimo metodus Klaipėdos aukštosiose mokyklose. Tyrimo tikslui pasiekti buvo naudojami sisteminės mokslinės literatūros analizės, dokumentų analizės, statistinių duomenų rinkimo, anketinės apklausos ir jos duomenų analizės, turinio analizės metodai. Magistro baigiamąjį darbą sudaro trys dalys. Teorinėje darbo dalyje nagrinėjama įvaizdžio samprata, sudedamosios dalys ir formavimo modeliai. Empirinėje dalyje, atliekamo kiekybinio tyrimo metu, apklausti tarptautiniai studentai, siekiant nustatyti šiuos aspektus: kaip suprantamas aukštosios mokyklos įvaizdis, kokie svarbiausi įvaizdžio aspektai lemia jos pasirinkimą, kodėl pasirinkta konkreti Klaipėdos aukštoji mokykla. Kokybinio tyrimo metu atlikta turinio analizė, kurios tikslas išsiaiškinti kokiais kanalais ir kokias pagrindines žinutes komunikuoja, siekdamos formuoti įvaizdį tarptautinėje aplinkoje. Remiantis atlikto tyrimo rezultatais, pateiktas Klaipėdos aukštosios mokyklos įvaizdžio formavimo tarptautinėje aplinkoje modelis, kuriame suformuoti kriterijai, lemiantys aukštosios mokyklos įvaizdį tarptautinių studentų akimis, pateikiami tinkamiausi komunikacijos kanalai ir akcentuojamos tikslinės žinutės, kurios atkreiptų didžiausią dėmesį. Gautos išvados rodo, jog įvaizdis turi didelę reikšmę aukštosios mokyklos sėkmingai veiklai ir jo formavimo strategija turi būti pritaikyta tarptautinei aplinkai. Atsižvelgus į tarptautinių studentų lūkesčius, aukštosios mokyklos turėtų komunikuoti žinutes apie karjeros galimybes, atviras paskaitas, renginius, studentų laisvalaikį, studijų kainas, tarptautinę studijų aplinką, šiuolaikines mokymosi sąlygas, o informacija turėtų būti pateikta elektroniniais kanalais, naudojama vaizdinė medžiaga.1 ETD Corporate social responsibility influence on the economic growth of regions[Įmonių socialinės atsakomybės įtaka regiono ekonominiam augimui]Doctoral dissertation is dealing with scientific problem of how to measure the influence of corporate social responsibility on the economic growth of regions. The aim of this study is to create an evaluation model in order to identify how to investigate the influence of corporate social responsibility on the economic growth of regions and verify this model with reference to the selected regions. The dissertation consists of four parts. The first part of the dissertation contains an analysis of the concept of CSR, approaches to CSR, theories and practical application in order to make a comparative analysis of CSR models and to examine promotional techniques and methods of CSR. In the second part, the concept of the region, the factors influencing regional economic growth are analysed, also methodological problems of the evaluation of economic growth of regions are identified, the relationship between CSR and regional development is investigated. In addition to this, this part indicates how an analysis of influence of CSR initiatives implementation on regional economic growth could be conducted. In the third part of the dissertation, considered regions are identified, an analysis of CSR initiatives implementation in five regions is carried out and methodology of CSR index is introduced. The fourth part contains calculation of CSR index in regions and verification of the model of CSR influence on economic growth with reference to selected regions using a correlation-regression analysis.ETD Darbdavių ir darbuotojų santykiai Lietuvos kosmetikos gamintojų įmonėse rinkodaros aspektu[Research of relations between employers and employees in Lithuanian cosmetic companies in terms of marketing]master thesisLotiukas, Kristijonas2022-06-01Šiame magistro darbe yra vertinama Lietuvos kosmetikos gamintojų įmonėse esantys santykiai tarp darbuotojų ir darbdavių per vidinės rinkodaros prizmę. Lietuvos kosmetikos gamintojai siūlo aukštos kokybės produktus, dėl Europos Sąjungos nustatytų standartų. Susiduriant su žmogiškųjų išteklių problemomis ir darbo rinkoje esančiomis kliūtimis Lietuvoje kosmetikos įmonės bando taikyti vidinės rinkodaros priemones. Taip pasiekdami kelis aspektus: išsaugomi lojalūs klientai, pasiekiamas pelnas ir išsaugomi darbuotojai. Šiame darbe yra analizuojamos Lietuvos ir užsienio autorių vidinės rinkodaros skirtingos sampratos, komponentai, metodai ir tikslai. Literatūros analizė pateikia svarbią problemą – nepaisant vidinės rinkodaros svarbos įmonėms, trūksta tyrimų apie vidaus rinkodaros veiksnių analizę ir jų įtaką sėkmingam organizaciniam darbui Lietuvoje veikiančiam pramonės sektoriuje, šiuo atveju kosmetikos gamintojų srityje. Dėl to, tai yra nauja ir aktualu tirti, kokie veiksniai daro teigiamą įtaką vidinei rinkodarai ir sėkmingam organizaciniam darbui, ar tai efektyvu ir naudinga Lietuvos kosmetikos gamintojų įmonėse. Suformuotas tyrimo modelis Lietuvoje kosmetiką gaminančioms įmonėms. Tyrime buvo naudojami dedukciniai ir aprašomieji metodai, kurie susideda iš kiekybinio ir kokybinio tyrimo dėmenų. Tyrimas sudarytas iš dviejų etapų: Lietuvos kosmetiką gaminančių įmonių darbuotojų apklausos ir pusiau struktūrizuoto interviu su Lietuvoje kosmetiką gaminančių įmonių vadovais. Mokslinės literatūros analizė, tyrimo modelis, empirinių duomenų analizė atskleidė kaip organizacinis darbas gali būti sustiprintas taikant vidinės rinkodaros veiksnius. Mokslinio darbo rezultatai iš dalies atitinka mokslinės literatūros išvadas, santykius tarp darbuotojų ir darbdavių galima vertinti teigiamai patvirtinant studijos modelį. Atlikti tyrimo rezultatai gali būti naudingi Lietuvoje kosmetiką gaminančių įmonių darbdaviams numatant tolimesnių santykių gerinimą tarp darbdavių ir darbuotojų pritaikant vidinės rinkodaros veiksnius.ETD Dirbtinio intelekto nauda rinkodaroje[The benefits of artificial intelligence in digital marketing]master thesisMalūkas, Viktoras2022-06-012020 metais prasidėjusi COVID - 19 pandemija privertė rinkodaros specialistus, prekybininkus atsižvelgti į internetinę prekybą bei analizuoti pirkėją virtualioje erdvėje labiau. Nors dirbtinio intelekto ištakos prasideda nuo tada, kai buvo išrastas kompiuteris ir internetas, tačiau šių dienų aktualijos skatina sistemą tobulėti. Šiuo magistriniu darbu buvo siekiama nustatyti, kokią naudą skaitmeninei rinkodarai turi dirbtinis intelektas. Tikslui pasiekti buvo atliekama mokslinių šaltinių analizė, kiekybinė apklausa. Magistro darbą sudaro 3 dalys: Pirmojoje dalyje nagrinėjama rinkodaros, skaitmeninės rinkodaros bei dirbtinio intelekto samprata bei rūšys, etapai. Taip pat buvo siekiama išsiaiškinti dirbtinio intelekto naudą skaitmeninėje rinkodaroje literatūros apžvalgoje. Antrojoje darbo dalyje buvo aprašomas pats tyrimas, jo tipas, metodas bei imtys. Kiekybiniu tyrimu siekiama išsiaiškinti dirbtinio intelekto naudą skaitmeninėje rinkodaroje iš pirkėjo pusės. Trečiojoje darbo dalyje pateikiami apibendrinti apklausų rezultatai. Mokslinės literatūros analizė parodė, kad plačiausiai skaitmeninėje rinkodaroje naudojami keli dirbtinio intelekto tipai, kas suteikia pirkėjams didesnės naudos apsipirkimo procese ir taip sukuriama ilgalaikis santykis tarp pirkėjo ir pardavėjo.10 ETD Ekologinio turinio rinkodaros įtaka sprendimo pirkti priėmimo procese[The Influence of green marketing in the buying decision making process]master thesisPetkus, Mindaugas2021-06-04Norint, jog įmonės būtų suinteresuotos rinktis ekologinio turinio rinkodarą, o vartotojai pirkti ekologiškus produktus, svarbu suprasti ir išanalizuoti ekologinio turinio rinkodaros veiksnius darančius įtaką vartotojų sprendimui pirkti ekologiškus produktus. Darbo problema – tyrimų stoka ekologinio turinio rinkodaros įtakos sprendimo pirkti priėmimo procese Lietuvoje. Darbo tikslas - nustatyti ekologinio turinio rinkodaros įtaką sprendimo pirkti priėmimo procese. Darbo uždaviniai – atlikti ekologinio turinio rinkodaros ryšių su sprendimo pirkti priėmimo procesu teorinę analizę ir tai pagrįsti atliekant empirinį tyrimą – anketinę apklausą. Pirmojoje dalyje yra pateikiama mokslinės literatūros analizė, išanalizuojama ekologinio turinio rinkodaros samprata, formavimosi raida ir ekologinio turinio rinkodaros, sprendimo pirkti priėmimo proceso veiksniai, ekomanipuliacija įtaka veiksniams, bei, nustatoma, kokie ekologinio turinio rinkodaros elementai turi didžiausia įtaką sprendimo pirkti priėmimo procese. Identifikuoti svarbiausi veiksniai: asmeniniai (vartotojo žinios ir skeptiškas požiūris), funkciniai (kaina ir kokybė), organizaciniai (lojalumas prekės ženklui ir prekės ženklo įvaizids). Antrojoje dalyje pateikiama tyrimo metodika. Trečiojoje dalyje yra pateikiami tyrimo rezultatai, atskleidžiantys, kurie ekologinio turinio rinkodaros veiksniai turi didžiausią įtaka sprendimo pirkti priėmimo procese. Baigiamajame darbe identifikuota, jog pagrindiniai veiksniai darantys įtaką sprendimo pirkti priėmimo procese yra vartotojo žinios, skeptiškas požiūris, kaina ir kokybė. Atlikus veiksnių tarpusavio ryšių analizę, nustatyta, jog prekės ženklo įvaizdis turi teigiamą įtaką asmeniniams ir funkciniams veiksniams.4 ETD Ekologinio turinio rinkodaros įtaka vartotojų požiūriui: vienkartinių plastiko gaminių atvejis[The impact of green marketing on consumer attitudes: the case of single-use plastic products]master thesisJusytė, Inga2023-05-30Darbo problema - ar ekologiškio turinio rinkodaros priemonės skatina vartotojus keisti požiūrį į vienkartinių plastiko gaminių vartojimą, mažinant tokių gaminių vartojimą vartotojų kasdienybėje? Tikslas - ištirti ekologinio turinio rinkodaros įtaką vartotojų požiūriui vienkartinių plastiko gaminių vartojimo aspektu. Tikslui pasiekti išsikelti uždaviniai: 1) susisteminti ekologinio turinio rinkodaros koncepciją, išskiriant svarbiausius aspektus; 2) atskleisti vienkartinių plastiko gaminių vartojimo problemas ir išskirti pagrindinius sprendimo būdus; 3) nustatyti, kurio ekologinio turinio rinkodaros 4P elemento priemonės daro didžiausią įtaką vartotojų požiūriui kasdienio vienkartinių plastiko gaminių vartojimo kontekste. Teorinėje darbo dalyje išskirta, kad ekologinio turinio rinkodaros vienas iš tikslų yra kurti darnesnę ir saugesnę gamtai aplinkai, o šiam tikslui pasiekti problemų kelia vis dar didelis vienkartinių plastiko gaminių vartojimas. Labiausiai vartotojų elgseną įtakoja ekologinio turinio rinkodaros 4P elementai – produktas ir reklama. Dažniausiai vartojami vienkartiniai plastiko gaminiai yra plastikiniai maišeliai. Empirinėje darbo dalyje, atlikus kiekybinį tyrimą buvo nustatyta, kad reikšmingą įtaką vartotojų požiūriui vienkartinių plastiko gaminių kontekste daro ekologinio turinio rinkodaros 4P elementai – produktas ir vieta/paskirstymas. Vartotojų žinios apie aplinkosaugą neturėjo reikšmingos įtakos mažinant vienkartinių plastiko gaminių vartojimą ar alternatyvų pasirinkimą. Didžiausia ekologinio turinio rinkodaros įtaka pastebėta Z žmonių kartos respondentams, bet taip pat reikšminga įtaka pastebėta ir X žmonių kartos respondentams.5 1 ETD Elektroninės komercijos platformų sėkmę lemiančių veiksnių analizė[Analysis of factors determining the success of e-commerce platforms]2020 metais pasaulyje įsismarkavęs COVID-19 virusas pridarė daugybę žalos, šalys masiškai įvedinėjo karantiną dėl to buvo suvaržytas žmonių judėjimas, nevyko įvairių organizacijų veikla. Ši situacija paskatino esamų elektroninės komercijos verslų augimą ir plėtrą bei naujų internetinių verslų atsiradimą. Dėl sparčiai didėjančios konkurencijos naujai besikuriantiems verslams tapo tikru iššūkiu pritraukti pirkėjų ir sėkmingai plėtoti savo veiklą. Šiuo magistriniu darbu siekiama nustatyti elektroninės komercijos sėkmę lemiančius veiksnius. Tikslui pasiekti buvo atliekama mokslinių šaltinių analizė, kiekybinė ir kokybinė (interviu) apklausos. Magistro baigiamąjį darbą sudaro 3 dalys. Pirmojoje darbo dalyje nagrinėjama elektroninės komercijos samprata, atliekama rūšių lyginamoji analizė, analizuojamos ir identifikuojamos teikiamos naudos verslui ir vartotojams, atliekama elektroninės komercijos platformų sistemų lyginamoji analizė. Taip pat atliekama elektroninės komercijos platformų plėtros sėkmei įtakos turinčių veiksnių teorinių aspektų analizė, nustatomos rinkodaros panaudojimo galimybės. Antrojoje darbo dalyje aprašomas tyrimo dizainas, identifikuojamas tyrimo tipas, atrankos metodas, imtys. Kiekybiniu tyrimu siekiama išsiaiškinti elektroninės komercijos sėkmę lemiančius veiksnius iš pirkėjų pusės. Kokybiniu (interviu) tyrimu siekiama išsiaiškinti elektroninės komercijos sėkmę lemiančius veiksnius ir veiksmingiausias rinkodaros priemones iš ekspertų pusės. Trečiojoje darbo dalyje pateikiami apibendrinti apklausų rezultatai, vertinamas koreliacinių ryšių tarp duomenų egzistavimas, susisteminami elektroninės komercijos sėkmę lemiantys veiksniai. Mokslinės literatūros analizės, kokybinės bei kiekybinės apklausos rezultatai parodė, kad elektroninės komercijos sėkmę lemia daugybė veiksnių, tokių kaip: efektyvus elektroninės parduotuvės sistemos veikimas, patogi vartotojo aplinka padedanti kurti puikią vartotojo patirtį, personalizuoti pasiūlymai, lengvai ir aiškiai pateikiama informacija, galimybė įsigyti prekę ar paslaugą atliekant kuo mažiau žingsnių, prekių nuotraukos ir vizualizacijos, video apžvalgos ir kiti veiksniai. Elektroninės komercijos plėtrą lemia itin platus rinkodaros-reklamos priemonių spektras. Efektyviausios rinkodaros priemonės yra „Google Ads“, įvairios pakartotinės rinkodaros platformos, socialiniai tinklai, tinkamo turinio kūrimas pritaikytas „SEO“ optimizacijai, naujienlaiškiai, akcijos. Organizacijos, savo veikloje taikančios minėtuosius veiksnius ir rinkodaros priemones gali tikėtis savo veiklos augimo t.y. optimalaus klientų pasitenkinimo, didesnio klientų srauto, pakartotinių ir daugkartinių pirkimų, kurie tikėtina lems augančią apyvartą ir pelną.ETD The evaluation of the economic impact of tourism innovativeness[Turizmo inovatyvumo ekonominio poveikio vertinimas]The importance of the services sector to the global economy is constantly increasing. It is related to both changes in the economy and a changing lifestyle, a new generation of consumers. Tourism is changing fundamentally. Qualitative changes in tourism activities due to the availability of technology for the general public also lead to an increasing degree of self-service when organising a trip, which inevitably affects changes in the number of jobs created by tourism and the distribution of income in tourism and tourism-related industries. By treating the current stage of tourism globalization as a stage of globalization based on information dissemination and image engineering, where countries compete for the efficiency of information dissemination, it is important to objectively assess the extent to which tourism innovativeness enhances the economic benefits of tourism. The purpose of the disertation is to evaluate the economic changes caused by tourism innovativeness on the basis of the latest trends in the expression of tourism innovativeness. In order to achieve the purpose, the content of innovation, corresponding to the latest concept of innovation, is defined, the classification of innovation is systematised, the expression of tourism innovativeness is established, a model for evaluating the economic impact of tourism innovativeness is developed. The methods of regression and modeling of structural equations are used to determine the economic impact of tourism innovativeness; not only the direction of the impact, but also the impact of indicators of tourism innovativeness on the economic indicators are determined.4 - master thesisZalunskytė, Diana2020-06-03Magistro baigiamajame darbe nagrinėjama tema – Įmonės įvaizdžio kūrimas socialiniuose tinkluose. Ši tema yra aktuali, nes technologijos sparčiai integruojamos į kasdienį žmogaus gyvenimą. Viena šių technologijų - internetas. Internetas yra verslo plėtros ir veikimo įrankis, kadangi vis daugiau verslų renkasi skaitmeninį egzistavimą. Interneto pagalba visi žmonės yra sujungti į vieną bendrą tinklą, kuriame verslininkai gali kurti draugiškus ryšius su savo potencialiais bei esamais klientais, gauti grįžtamąjį ryšį, kurti įmonės įvaizdį, reklamuotis, pasitelkdami rinkodaros komunikaciją e-erdvėje.
ETD Įmonių kuriamo turinio socialiniuose tinkluose poveikio vartotojų elgsenai vertinimas[Evaluation of the impact of business content on social networks on consumer behavior]master thesisPaškevičiūtė, Monika2022-06-01Sparčiai besivystant technologinėms naujovėms, įmonės vis dažniau pasirenka socialinius tinklus ir juose kuria turinį, kuriuo gali paveikti ir pritraukti vartotoją. Atlikti tyrimai rodo, kad įmonės, kurios kuria turinį socialiniuose tinkluose gali padidinti savo pardavimus, išauginti santykius su klientais. Tačiau įmonės taip pat susiduria su problema – kokį turinį reikia kurti socialiniuose tinkluose, norint paveikti vartotojo elgseną. Tyrimo tikslas – įvertinti įmonės kuriamo turinio socialiniuose tinkluose poveikį vartotojų elgsenai. Tyrimo rezultatai. Įmonių kuriamas turinys socialiniuose tinkluose padidina sandorių skaičių, pagerina įmonės santykius su pirkėjais bei padeda padidinti pirkėjo pelningumą. Dažniausiai socialiniuose tinkluose vartotojų įsitraukimas vertinamas pagal tai, kiek vartotojų: pamatė įrašą, bet niekaip neįsitraukė, sureagavo reakcijų paspaudimais, sureagavo kitais paspaudimais. Pagrindinės analizuojamų įmonių komunikuojamos žinutės yra informacinio pobūdžio, pristatomi nauji produktai, dalinamasi receptais, skelbiami žaidimai ar atsiliepimai ir nuotraukos iš vykusių renginių. Dėmesį į turinį pateiktą įmonių istorijose nuotraukų formatų labiausiai atkreipia 18 - 24 m. respondentai, iš kurių didžioji dalis yra moterys, kurios gyvena Kauno ir Tauragės apskrityse. Turinį paskelbtą tekstu patraukliausiu laiko Kauno bei Klaipėdos apskrities gyventojai. Vartotojai labiausiai atkreipia dėmesį į tekstinę ir vaizdinę informaciją bendrai. Turinio patrauklumas priklauso nuo demografinių rodiklių: amžiaus, lyties, išsilavinimo ir gyvenamosios vietos, tačiau nepriklauso nuo gaunamų pajamų.2 ETD Įmonių socialinės atsakomybės įtaka regiono ekonominiam augimui[Corporate social responsibility influence on the economic growth of regions]Daktaro disertacijoje sprendžiama mokslinė problema kaip įvertinti įmonių socialinės atsakomybės įtaką regiono ekonominiam augimui. Darbe formuluojamas tikslas – sudaryti įmonių socialinės atsakomybės įtakos regiono ekonominiam augimui vertinimo modelį bei jį verifikuoti pasirinktų regionų atveju. Disertacijoje analizuojama įmonių socialinės atsakomybės samprata, požiūriai į įmonių socialinę atsakomybę, teorijų raida ir praktinis pritaikymas. Taip pat atlikta įmonių socialinės atsakomybės modelių lyginamoji analizė, nagrinėjami įmonių socialinės atsakomybės skatinimo būdai ir metodai. Disertacijoje nagrinėjama regiono samprata, regiono ekonominį augimą skatinantys veiksniai, nustatytos regiono ekonominio augimo vertinimo metodologinės nuostatos bei nagrinėjamas įmonių socialinės atsakomybės ir regionų išsivystymo tarpusavio ryšys, identifikuota, kokiais pjūviais gali būti analizuojama įmonių socialinės atsakomybės iniciatyvų diegimo įtaka regiono ekonominiam augimui. Darbe, remiantis pasirinktu regionų skirstymo kriterijumi, atliekama įmonių socialinės atsakomybės iniciatyvų diegimo situacijos regionuose analizė, skaičiuojamas įmonių socialinės atsakomybės indeksas regionuose ir juos sudarančiose valstybėse. Disertacijoje sukurtas ir praktiškai pritaikytas įmonių socialinės atsakomybės įtakos regiono ekonominiam augimui modelis.1 ETD Įmonių socialinės atsakomybės pagrindu sukurtos vertės matavimas vertės kūrimo grandinėje[Measurement of value created through corporate social responsibility in the value creation chain]Mokslinio darbo problema – kaip kompleksiškai įvertinti įmonių socialinės atsakomybės pagrindu sukurtą vertę visoje vertės kūrimo grandinėje. Mokslinio darbo objektas – įmonių socialinės atsakomybės pagrindu sukurta vertė. Mokslinio darbo tikslas – parengti įmonių socialinės atsakomybės pagrindu sukurtos vertės matavimo vertės kūrimo grandinėje metodiką, skirtą taikyti empiriškai.ETD Klaipėdos miesto savivaldybės įvaizdžio vertinimas skaitmeninėje erdvėje[Evaluation of Klaipeda city municipality image in a digital environment]master thesisBurgan-Norkuvienė, Roberta2021-06-04Baigiamajame darbe yra analizuojamas ir vertinamas Klaipėdos miesto savivaldybės įvaizdis skaitmeninėje erdvėje. Šio darbo aktualumas yra siejamas su sparčiu skaitmeninių technologijų tobulėjimu, dideliu žmonių įsitraukimu į skaitmeninę erdvę ir to pasėkoje augančios įtakos organizacijų veiklai, kadangi tradicinę rinkodarą sparčiai keičia skaitmeninė rinkodara. Pagrindinė problema formuojasi iš besikeičiančių vartotojų įpročių, atstumo tarp vartotojo ir įstaigų mažėjimo ir šių veiksnių dėka atsirandančio poreikio įvertinti, kiek įtakos skaitmeninė erdvė turi bendram įstaigų įvaizdžiui. Baigiamojo darbo tikslas – įvertinti Klaipėdos miesto savivaldybės įvaizdį skaitmeninėje erdvėje. Įvaizdžio samprata ir jo struktūra analizuojama teoriniu aspektu, aptariami organizacijų įvaizdį formuojantys veiksniai. Atsižvelgiant į įvaizdžio suėdamąsias dalis, nagrinėjamas įvaizdžio kūrimo procesas skaitmeninėje erdvėje. Išskirti ir aprašyti skaitmeninės rinkodaros sprendimų sistemos elementai – interneto svetainė ir socialiniai tinklai bei jų vaidmuo įvaizdžio kontekste. Klaipėdos miesto savivaldybės įvaizdžio skaitmeninėje erdvėje vertinimas atliktas naudojant tris tyrimus – du kokybinius ir vieną kiekybinį: kokybinis stebėjimo tyrimas, kokybinė interviu apklausa ir kiekybinė anoniminė gyventojų apklausa. Apibendrinus gautus kokybinio ir kiekybinio tyrimų rezultatus, palyginus juos tarpusavyje, nustatyta, kad gauti duomenys ženkliai nesiskiria. Kiekybinis gyventojų apklausos tyrimas, kuriame dalyvavo 383 respondentai, patvirtinto gautus kokybinio tyrimo duomenis, padėjo pasiekti pagrindinį tyrimo tikslą – įvertinti esamą Klaipėdos miesto savivaldybės įvaizdį skaitmeninėje erdvėje bei papildė reikšminga informacija, iš kurios buvo suformuotos ir pateiktos savivaldybės įvaizdžio stiprinimo gairės. Tyrimo metu buvo atkreiptas dėmesys į tai, kad Klaipėdos miesto savivaldybė neturi firminio stiliaus ir beveik pusę kuriamo turinio skaitmeninėje erdvėje užima nuotraukos iš foto bankų. Nustatyta, kad savivaldybė turėtų aktyviau įsitraukti į komunikacijos ir ryšių su gyventojai kūrimą socialiniame tinkle „Facebook“. Taip pat trūksta komunikacijos ir informacijos apie gyventojų aptarnavimo internetu teikiamas paslaugas. Klaipėdos miesto gyventojai savivaldybės įvaizdį skaitmeninėje erdvėje įvertino 8 balais iš 10.ETD Lietuvos probleminių regionų ekonominės veiklos lyginamoji analizė[Comparative analysis of Lithuania problematic regions economic activity]master thesisValentukonienė, Aistė2018-01-11Probleminis regionas – vientisa teritorija, kuri pagal pasirinktus vertinimo kriterijus atsilieka nuo kitų kaimyninių teritorijų. Probleminio regiono vertinimo kriterijais laikomi ekonominio išsivystymo lygis, inovatyvių įmonių skaičius, įmonių pelningumas, verslo gyvybingumas. Darbo problema – Lietuvos probleminių regionų ekonominių veiklų sisteminės lyginamosios analizės stoka. Darbo tikslas – atlikti Lietuvos probleminių regionų ekonominės veiklos lyginamąją analizę. Teorinėje darbo dalyje analizuojama probleminio regiono samprata, ekonominių veiklų tokiuose regionuose ypatybės. Susisteminami Lietuvos ir užsienio autorių darbuose analizuoti regionų plėtros modeliai bei regionų ekonominį augimą skatinantys veiksniai. Empirinėje darbo dalyje identifikuojami probleminiai regionai, atliekama jų ekonominių veiklų lyginamoji analizė. Pagal gautus rezultatus numatomos regionų ekonominių veiklų stiprinimo kryptys. Baigiamajame darbe identifikuoti probleminiai regionai: Alytaus, Marijampolės, Telšių, Utenos bei mažiau probleminiai Panevėžio ir Šiaulių. Dominuojančiomis ekonominėmis veiklomis pagal sukuriamą pridėtinę vertę, apyvartą nustatyta apdirbamoji gamyba, didmeninė, mažmeninė prekyba, variklinių transporto priemonių remontas, statyba, transporto ir saugojimo veikla.2 1 ETD Market penetration strategy for electric vehicles in Western Norway[Rinkos įsiskverbimo strategija elektromobiliams Vakarų Norvegijoje]master thesisIgliukaitė, Kristina2021-06-04The aim of the work is to develop a market penetration strategy for electric cars in Western Norway by analysing the economic environment of the latter. The theoretical part of the work analyses the scientific literature and articles, revealing the theoretical concept of market penetration strategy, its types and the method of its determination. The practical part of the master's thesis presents an analysis of the external and internal environment of Western Norway by combining a theoretical concept with practical knowledge. Practical knowledge was gained through a follow-up questionnaire and a survey. There was also strong reliance on publicly available statistics, the main source of which is StatBank Norway (nor. Statistikkbanken). Public statistics were used as a secondary source to compare some elements and gain a critical perspective on survey statistics. This connection aims to explore the external and internal environments of western Norway in an evidence-based way, focusing on electric cars. Micro-environmental analysis is most focused on statistical user value information. The analysis of the macro-environmental environment is most focused on the consumer's expectations to purchase an electric car and modifying consumer values. SWOT analysis was used as a way to summarize the analysed information into a comparative matrix and to discover the strongest and weakest points of the electric vehicles in the market. The generalized SWOT analysis provides penetration strategy proposals for strategic business units (SBUs) interested in the Western Norwegian market.ETD Measurement of value created through corporate social responsibility in the value creation chain[Įmonių socialinės atsakomybės pagrindu sukurtos vertės matavimas vertės kūrimo grandinėje]Scientific problem: how to holistically measure value created through corporate social responsibility in the whole value creation chain. Object of the research: value created through corporate social responsibility. The research aim: to propose empirically applicable methodology for measuring value created through corporate social responsibility in the whole value creation chain.ETD Partizaninės rinkodaros poveikis vartotojų elgsenai[The impact of Guerrilla marketing on consumer behaviour.]master thesisSvetikaitė, Eglė2022-06-01Besikeičianti vartotojų elgsena, didėjantys prekės kokybės reikalavimai skatina įmones formuoti savo prekės ženklą. Siekiant kurti efektyvią komunikaciją, reikalinga kuo geriau pažinti vartotoją ir aiškiai suprasti, kokie rinkodaros kampanijos veiksniai yra paveikiausi siekiant daryti įtaką vartotojų elgsenai. Tyrimo objektas - įmonės partizaninės rinkodaros poveikis vartotojų elgsenai. Darbo tikslas - išanalizuoti ir įvertinti prekės ženklo partizaninės rinkodaros poveikį vartotojų elgsenai. Darbo metodai. Užsienio ir Lietuvos autorių literatūros, dokumentų sisteminė analizė ir apibendrinimas, siekiant ištirti ir palyginti įvairių autorių nuomonę apie partizaninę rinkodarą. Atliekant empirinį tyrimą, buvo naudojamas kiekybinis tyrimo metodas – anketinė apklausa. Pirmojoje – konceptualiojoje mokslinio darbo dalyje teoriškai išanalizuota partizaninės rinkodaros samprata ir kitimas, nagrinėjama partizaninės rinkodaros reikšmė vartotojui. Identifikuojamos prekės ženklo tapatumas, naudos skatinančios pirkti prekę bei rėmimo komplekso elementų įtaka vartotojui. Analizuojamos partizaninės rinkodaros priemonės, kūrimo procesas. Nagrinėjamos integruotos rinkodaros komunikacijos priemonės, partizaninės rinkodaros įtaka prekės ženklo žinomumui vartotojų elgsenai. Antrojoje darbo dalyje – analitinėje mokslinio darbo dalyje, analizuojama įmonės vykdytos partizaninės rinkodaros pavyzdžiai, įmonės komunikacijos elementai, apžvelgiama įmonės prekės ženklų partizaninės rinkodaros komunikacija socialiniuose tinklapiuose, tradicinės komunikacijos analizė, sudaroma kiekybinė tyrimo metodologija ir empirinių duomenų rezultatai. Trečiojoje dalyje įvardijamos partizaninės rinkodaros probleminės taikymo sritys, formuojami partizaninės rinkodaros taikymo projektiniai sprendimai, analizuojamos įgyvendinimo galimybės bei sprendimų pritaikomumas ir nauda organizacijai. Darbo pabaigoje pateikiamos išvados. Tyrimu nustatyta, kad partizaninė rinkodara sukelia teigiamas emocijas vartotojams ir įtraukia į kūrybiškas reklamines žinutes, skatina susidomėjimą prekės ženklu. Daugumos respondentų nuomone partizaninė rinkodara – įdomi strategija, kuri pabrėžia prekės ženklo unikalumą nuo konkuruojančių prekių. Naudojantis subtilesnėmis arba paslėptos rinkodaros priemonėmis įmonė gali nežinomam ženklui suteikti auditorijos dėmesį.