Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.14172/19090
Options
Aukštosios mokyklos įvaizdžio formavimas tarptautinėje aplinkoje
Type of publication (PDB)
Magistro darbas / Master thesis (ETD_MGR)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Aukštosios mokyklos įvaizdžio formavimas tarptautinėje aplinkoje
Other Title
Higher education institution image formation in the international environment
Author
Berenytė, Ina |
Advisor
Other(s)
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Extent
92 p.
Date Issued
2021-06-04
Field of Science
eLABa
94967556
Abstract
Studentų mažėjimas aukštosiose mokyklose lemia vis intensyvesnį konkurencinį spaudimą, ko pasėkoje institucijos didelį dėmesį skiria tarptautinių studentų pritraukimui. Aukštosios mokyklos pasitelkia vieną svarbiausių rinkodaros įrankių – tinkamai suformuotą institucijos įvaizdį. Nors aukštųjų mokyklų įvaizdis turi įtakos tarptautinių studentų pasirenkamai užsienio aukštajai mokyklai, įvaizdžio formavimo modelis nėra pritaikytas tarptautinei aplinkai. Suformuotas darbo tikslas - išanalizuoti esamą įvaizdžio situaciją keturiose Klaipėdos aukštosiose mokyklose (Klaipėdos universitete, Klaipėdos valstybinėje kolegijoje, Lietuvos aukštojoje jūreivystės mokykloje ir Lietuvos verslo kolegijoje) ir sukurti įvaizdžio formavimo tarptautinėje aplinkoje modelį. Darbe suformuoti uždaviniai: pateikti įvaizdžio formavimo sampratos teorinę analizę, įvertinti esamus įvaizdžio formavimo metodus Klaipėdos aukštosiose mokyklose. Tyrimo tikslui pasiekti buvo naudojami sisteminės mokslinės literatūros analizės, dokumentų analizės, statistinių duomenų rinkimo, anketinės apklausos ir jos duomenų analizės, turinio analizės metodai. Magistro baigiamąjį darbą sudaro trys dalys. Teorinėje darbo dalyje nagrinėjama įvaizdžio samprata, sudedamosios dalys ir formavimo modeliai. Empirinėje dalyje, atliekamo kiekybinio tyrimo metu, apklausti tarptautiniai studentai, siekiant nustatyti šiuos aspektus: kaip suprantamas aukštosios mokyklos įvaizdis, kokie svarbiausi įvaizdžio aspektai lemia jos pasirinkimą, kodėl pasirinkta konkreti Klaipėdos aukštoji mokykla. Kokybinio tyrimo metu atlikta turinio analizė, kurios tikslas išsiaiškinti kokiais kanalais ir kokias pagrindines žinutes komunikuoja, siekdamos formuoti įvaizdį tarptautinėje aplinkoje. Remiantis atlikto tyrimo rezultatais, pateiktas Klaipėdos aukštosios mokyklos įvaizdžio formavimo tarptautinėje aplinkoje modelis, kuriame suformuoti kriterijai, lemiantys aukštosios mokyklos įvaizdį tarptautinių studentų akimis, pateikiami tinkamiausi komunikacijos kanalai ir akcentuojamos tikslinės žinutės, kurios atkreiptų didžiausią dėmesį. Gautos išvados rodo, jog įvaizdis turi didelę reikšmę aukštosios mokyklos sėkmingai veiklai ir jo formavimo strategija turi būti pritaikyta tarptautinei aplinkai. Atsižvelgus į tarptautinių studentų lūkesčius, aukštosios mokyklos turėtų komunikuoti žinutes apie karjeros galimybes, atviras paskaitas, renginius, studentų laisvalaikį, studijų kainas, tarptautinę studijų aplinką, šiuolaikines mokymosi sąlygas, o informacija turėtų būti pateikta elektroniniais kanalais, naudojama vaizdinė medžiaga.
A decreasing number of students creates intense competition. Therefore higher education institutions focus more on attracting international students. Higher education institutions use one of the most important marketing tools - a well-formed image of the institution. Although the image of higher education institutions influences the international students choices, the image formation model is not adapted to the international environment. This thesis aims to analyze the current image situation in four Klaipeda‘s higher education institutions (Klaipeda University, Klaipeda State University of Applied Sciences, Lithuanian Maritime Academy, and Lithuania Business University of Applied Sciences), and to create a model of image formation in the international environment. This thesis tasks are to present the theoretical analysis of image formation concept and to evaluate the existing methods of image formation in Klaipeda higher education institutions. Futhermore, to achieve the aim of this research, the used methods are analysis of scientific literature and documents, collection of statistical data, questionnaire and content analysis. The final thesis consists of three parts. The theoretical part presents the concept of image, its components and formation models. In the empirical part, international students were surveyed to determine the following aspects: how the image of a higher education institution is understood, what the most important aspects of the image influence its choice, why Klaipeda higher education institution was chosen. During the qualitative research, a content analysis was performed, the aim is to find out what channels and what main messages are communicated to form an image in an international environment. Based on the results of the research, a model of Klaipeda Higher education institution image formation in the international environment was created. The model presents the criteria that influence the image of a higher education institution, presents the most appropriate communication channels and targeted messages that would attract attention. The findings show that the image strongly influence the success of higher education insitution and the image formation model must be adapted to the international environment. Higher education institutions should communicate messages about career opportunities, open lectures, events, student leisure, tuition fees, international study environment, modern learning methods and information should be provided in digital media using the visual material.
Bibliographic Details
97
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieigos embargo / Embargoed Access
File(s)i_berenyte_aukstosios_mokyklos_ivaizdzio_formavimas_tarptautineje_aplinkoje.pdf (1.72 MB) Embargo Accessuntil 2026-06-04