Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.14172/19088
Options
Elektroninės komercijos platformų sėkmę lemiančių veiksnių analizė
Type of publication (PDB)
Magistro darbas / Master thesis (ETD_MGR)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Elektroninės komercijos platformų sėkmę lemiančių veiksnių analizė
Other Title
Analysis of factors determining the success of e-commerce platforms
Advisor
Other(s)
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Extent
93 p.
Date Issued
2021-06-04
Field of Science
eLABa
94718164
Abstract
2020 metais pasaulyje įsismarkavęs COVID-19 virusas pridarė daugybę žalos, šalys masiškai įvedinėjo karantiną dėl to buvo suvaržytas žmonių judėjimas, nevyko įvairių organizacijų veikla. Ši situacija paskatino esamų elektroninės komercijos verslų augimą ir plėtrą bei naujų internetinių verslų atsiradimą. Dėl sparčiai didėjančios konkurencijos naujai besikuriantiems verslams tapo tikru iššūkiu pritraukti pirkėjų ir sėkmingai plėtoti savo veiklą. Šiuo magistriniu darbu siekiama nustatyti elektroninės komercijos sėkmę lemiančius veiksnius. Tikslui pasiekti buvo atliekama mokslinių šaltinių analizė, kiekybinė ir kokybinė (interviu) apklausos. Magistro baigiamąjį darbą sudaro 3 dalys. Pirmojoje darbo dalyje nagrinėjama elektroninės komercijos samprata, atliekama rūšių lyginamoji analizė, analizuojamos ir identifikuojamos teikiamos naudos verslui ir vartotojams, atliekama elektroninės komercijos platformų sistemų lyginamoji analizė. Taip pat atliekama elektroninės komercijos platformų plėtros sėkmei įtakos turinčių veiksnių teorinių aspektų analizė, nustatomos rinkodaros panaudojimo galimybės. Antrojoje darbo dalyje aprašomas tyrimo dizainas, identifikuojamas tyrimo tipas, atrankos metodas, imtys. Kiekybiniu tyrimu siekiama išsiaiškinti elektroninės komercijos sėkmę lemiančius veiksnius iš pirkėjų pusės. Kokybiniu (interviu) tyrimu siekiama išsiaiškinti elektroninės komercijos sėkmę lemiančius veiksnius ir veiksmingiausias rinkodaros priemones iš ekspertų pusės. Trečiojoje darbo dalyje pateikiami apibendrinti apklausų rezultatai, vertinamas koreliacinių ryšių tarp duomenų egzistavimas, susisteminami elektroninės komercijos sėkmę lemiantys veiksniai. Mokslinės literatūros analizės, kokybinės bei kiekybinės apklausos rezultatai parodė, kad elektroninės komercijos sėkmę lemia daugybė veiksnių, tokių kaip: efektyvus elektroninės parduotuvės sistemos veikimas, patogi vartotojo aplinka padedanti kurti puikią vartotojo patirtį, personalizuoti pasiūlymai, lengvai ir aiškiai pateikiama informacija, galimybė įsigyti prekę ar paslaugą atliekant kuo mažiau žingsnių, prekių nuotraukos ir vizualizacijos, video apžvalgos ir kiti veiksniai. Elektroninės komercijos plėtrą lemia itin platus rinkodaros-reklamos priemonių spektras. Efektyviausios rinkodaros priemonės yra „Google Ads“, įvairios pakartotinės rinkodaros platformos, socialiniai tinklai, tinkamo turinio kūrimas pritaikytas „SEO“ optimizacijai, naujienlaiškiai, akcijos. Organizacijos, savo veikloje taikančios minėtuosius veiksnius ir rinkodaros priemones gali tikėtis savo veiklos augimo t.y. optimalaus klientų pasitenkinimo, didesnio klientų srauto, pakartotinių ir daugkartinių pirkimų, kurie tikėtina lems augančią apyvartą ir pelną.
In 2020 COVID-19 virus spread in the world and caused a lot of damage. The countries introduced quarantine restrictions, which restricted the movement of people and activities of various organizations. This situation has led to the growth and development of existing e-commerce businesses and the emergence of new online e-commerce start-ups. Rapidly increasing competition has made it a real challenge for start-ups to attract customers and become successful in their sphere. This master's thesis aims to identify the e-commerce success factors. For this purpose, an analysis of scientific literature, quantitative and qualitative (interview) surveys have been carried out. The master's thesis consists of 3 parts. In the first part of the work, the concept of ecommerce is analyzed, the comparative analysis of types is performed, the benefits provided to business and consumers are identified, the comparative analysis of platform systems is performed, the analysis of the factors influencing the success of the development of e-commerce platforms from theoretical perspective are performed, the possibilities of marketing use are determined. In the second part of the work, the research design is described, the type of research is identified, and selection of methods and samples are explained. Quantitative research aims to ascertain the success factors of ecommerce from the buyers’ perspective. The qualitative research aims to find out the factors determining the success of e-commerce and the most effective marketing tools from the experts’ perspective. In the third part of thesis, generalized results of the surveys, evaluation of correlations between data are presented, and the factors determining the success of e-commerce are systemized. The results of research and analysis have shown that the success of e-commerce is determined by many factors, such as: efficient e-shop system, a user-friendly environment that creates a great user experience, personalized offers, easy and clear information, the ability to purchase a product or service in as fewer steps, product photos and visualizations, video reviews, and other factors. The development of e-commerce determined by a very wide range of marketing and advertising tools. The most effective marketing tools are "Google Ads", various remarketing platforms, social networks, creating relevant content tailored for SEO optimization, newsletters, promotions and dynamic marketing. Organizations that will apply these success factors and marketing tools can expect growth in sales, customer satisfaction, increased customer traffic, repetitive and multiple purchases. It should lead to increased turnover and profits.
Bibliographic Details
101
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieiga intranete / Intranet Access
File(s)antanas_beniusis.pdf (1.89 MB) Intranet Accessuntil 2026-09-01