Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.14172/18197
Options
Expression of business environment changes in traiding company: research of users' opinion
Type of publication
Straipsnis kitoje duomenų bazėje / Article in other database (S4)
Type of document
type::text::journal::journal article::research article
Author(s)
Title
Expression of business environment changes in traiding company: research of users' opinion
Other Title
Verslo aplinkos pokyčių raiška prekybos įmonėje: vartotojų nuomonių tyrimas
Date Issued
Date Issued |
---|
2014 |
Extent
p. 53-63
Is part of
Regional formation and development studies : journal of social sciences. Klaipėda : Klaipėdos universiteto leidykla, 2014, No. 3 (14).
Field of Science
Abstract
Expression of business environment in trading company is being analysed in this article. Theoretically it was determined, that by supervising own business environment the companies must accordingly react to its changes and envisage what influence one or another factor of business environment have on them as insufficient attention to this area may determine inability to adapt to changing business environment. Therefore it may be baneful for trading companies and this topic must be analysed as much as possible. After quantitative research was made and 65 users of trading company were interviewed (customers of services or production), it was determined that alternation of supplies, employees and financial institutions as well as changes in legal, political and technological environment have the greatest influence on the environment of trading company. [...]
Straipsnyje nagrinėjama verslo aplinkos raiška prekybos įmonėje. Teoriškai nustatyta, kad įmonės privalo stebėti savo verslo aplinką ir atitinkamai reaguoti į jos pokyčius, matyti, kokią įtaką joms daro vienas ar kitas verslo aplinkos elementas. Nepakankamas dėmesys šiai sričiai gali lemti negebėjimą prisitaikyti kintančioje verslo aplinkoje. Prekybos įmonėms tai gali būti pražūtinga, todėl šią temą būtina tyrinėti. Atlikus kiekybinį tyrimą, t. y. apklausus 65 prekybos įmonės vartotojus (paslaugų ar produkcijos vartotojus), nustatyta, kad didžiausią įtaką prekybos įmonės verslo aplinkai daro: tiekėjų, darbuotojų ir finansinių institucijų kaita, teisinės, politinės ir technologinės aplinkos pokyčiai. Tyrimo rezultatai atskleidė praktinę verslo aplinkos pokyčių valdymo uždavinių sprendimo reikšmę plėtros sąlygomis. Remdamosi šia informacija, prekybos įmonės gali greičiau reaguoti į vartotojų poreikius. Tokios informacijos turėjimas, jos tikslumas, turimų priemonių efektyvumas gauti ir perduoti informaciją yra svarbiausi aspektai, į kuriuos reikia atsižvelgti ir kurie būtini prekybos įmonių vadovams, siekiant priimti veiksmingus sprendimus.
Is Referenced by
ISSN (of the container)
2029-9370
eLABa
2701680
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
Language
Anglų / English (en)
Bibliographic Details
35
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access