Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.14172/15373
Options
Ship safety in open ports
Type of publication
Straipsnis Web of Science ir Scopus duomenų bazėje / Article in Web of Science and Scopus database (S1)
Type of document
type::text::journal::journal article::research article
Author(s)
Wijffels, Joep | Lievense N.V |
Title
Ship safety in open ports
Other Title
Laivų saugumas atviruose uostuose
Laivų saugumas atviruose uostuose
Publisher (trusted)
Technika |
Date Issued
Date Issued |
---|
2009 |
Extent
p. 113-120
Is part of
Transport. Vilnius : Technika, 2009, vol. 24, no. 2.
Field of Science
Keywords
Abstract
Ports and terminals open to prevailing winds can cause problems to moored ships with a high freeboard. Such ships, i.e. ship and berth mooring systems, have to deal with signifi cant aerodynamic loads.Th is paper addresses the theoretical approach of the infl uence of aerodynamic loads on a mooring system for ship and investigates whether windscreens can reduce aerodynamic loads on ships in ports.
Atviruose pajūrio uostuose ir terminaluose aukštų bortų laivai yra veikiami didesnių aerodinaminių jėgų. Laivų ir krantinių švartavimo sistemos turi atitikti aerodinaminis apkrovas. Straipsnyje pateikti aerodinaminių apkrovų atviriems uostams teoriniai tyrimai, vertinamos laivų švartavimo įrenginių galimas apkrovos, aerodinaminių apkrovų mažinimo galimybės, naudojant vėjo apkrovų mažinimo sieneles laivams ir uostų konstrukcijoms.
ISSN (of the container)
1648-4142
1648-3480
WOS
000267724800004
eLABa
2548981
Other Identifier(s)
Academic Search Complete:43294704
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
Language
Anglų / English (en)
Bibliographic Details
21
Journal | IF | AIF | AIF (min) | AIF (max) | Cat | AV | Year | Quartile |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Transport | 2.552 | 0.884 | 0.884 | 0.884 | 1 | 2.887 | 2009 | Q1 |
Journal | IF | AIF | AIF (min) | AIF (max) | Cat | AV | Year | Quartile |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Transport | 2.552 | 0.884 | 0.884 | 0.884 | 1 | 2.887 | 2009 | Q1 |