Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.14172/11767
Options
Organizacinės kultūros ir socialinės atsakomybės raiška UAB „Kretingos vandenys“
Type of publication
Straipsnis kitoje duomenų bazėje / Article in other database (S4)
Type of document
type::text::journal::journal article::research article
Author(s)
Daubarienė, Jolanda | Klaipėdos valstybinė kolegija |
Title
Organizacinės kultūros ir socialinės atsakomybės raiška UAB „Kretingos vandenys“
Other Title
Condition of the organizational culture and corporate social responsibility of LLC "Kretingos vandenys"
Date Issued
Date Issued |
---|
2015 |
Extent
p. 98-108
Is part of
Regional formation and development studies : journal of social sciences. Klaipėda : Klaipėdos universiteto leidykla, 2015, no. 1 (15).
Field of Science
Abstract
Organizacinė kultūra ir socialinė atsakomybė yra veiksmingos priemonės, darančios įtaką organizacijos veiklai ir rezultatams. Kai organizacijoje nustatytos tam tikros normos, principai, taisyklės ir vertybės, jos darbuotojai dirba našiau, geriau jaučiasi, mažėja nepasitikėjimo, įtampos, nesaugumo pojūtis. Siekiama ištirti UAB ,,Kretingos vandenys“ organizacinės kultūros ir socialinės atsakomybės būklę, išsiaiškinant privalumus ir sunkumus, pateikiant rekomendacijų, kaip tobulinti analizuojamas sritis. Straipsnyje analizuojama, kiek darbuotojai yra susipažinę su organizacinės kultūros įgyvendinimu organizacijoje. Aptariama socialinės atsakomybės nauda, privalumai ir sunkumai, su kuriais organizacijoje susiduriama. Vertinama, kokioms organizacinės kultūros ir socialinės atsakomybės sritims organizacijoje skiriamas didžiausias dėmesys.
Organizational culture and corporate social responsibility are effective measures that have an impact on organizational performance and results. In particular norms, principles, rules and values of the organization’s employees are more efficient, more comfortable, reduces mistrust, tension, a feeling of insecurity. Organizational culture includes the efforts of all staff, based on common human values. Employees tend to work in organizations where they are treated fairly, respecting their interests. It is ideology of social responsible (SR) organizations. Social responsible organizations promote a business friendly environment to create a social atmosphere, harmonize working relationships and actively participate in social dialogue with the public and with the organization. [...]
Is Referenced by
ISSN (of the container)
2029-9370
eLABa
8741212
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Bibliographic Details
21
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access