Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.14172/12930
Options
Aktualios reklaminės veiklos reglamentavimo problemos
Type of publication
Straipsnis kitoje duomenų bazėje / Article in other database (S4)
Type of document
type::text::journal::journal article::research article
Title
Aktualios reklaminės veiklos reglamentavimo problemos
Other Title
The hot problems of regulation of advertisement actions
Date Issued
Date Issued |
---|
2003 |
Extent
p. 81-87
Is part of
Vadyba : mokslo tiriamieji darbai. Klaipėda : Klaipėdos universiteto leidykla, 2003, Nr. 2 (3).
Field of Science
Abstract
Straipsnyje autorių atliktų tyrimų ir stebėjimo pagrindu pateikiama reklaminės veiklos analizė, įtaka verslui. Identifikuotos problemos, kylančios dėl nepakankamai įstatymiškai reglamentuotos aplinkos. Apibendrinama daugelio užsienio šalių patirtis reklamos srityje. Daromos išvados kai nereglamentuotas ar nepakankamai reglamentuota veikla įtakoja verslų efektyvumą, o taip pat, ko galima tikėtis įvykdžius reikiamas teisinių nuostatų parengimo priemones.
In the article there is given the analysis of advertisement actions and its influence on the business. This analysis is given by the base of the researches which were made by the article authors. There are identified the problems. The reasons for these problems are not enough regulated juridical environment. There is making a sum of the foreign countries experience in the advertisement field. In the conclusions there is analyzing the no regulated and not enough regulated actions influence on the business effectiveness.
Is Referenced by
ISSN (of the container)
1648-7974
eLABa
2340049
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Bibliographic Details
17
Access Rights
Apribota prieiga / Restricted Access
File(s)