Jaunųjų paauglių darnaus fizinio vystymosi ugdymas neformaliuoju būdu
| Author | Affiliation | |
|---|---|---|
LT | ||
| Date | Issue | Start Page | End Page |
|---|---|---|---|
2011-12-09 | Nr. 4 (66) | 50 | 56 |
KMI per dvejus mokslo metus statistiškai reikšmingai nekito tik E1 grupės mergaičių ir berniukų. Pedagoginio eksperimento metu kitų grupių (E2, E3, K1, K2, K3) KMI statistiškai reikšmingai (p < 0,05) didėjo. Analizuojant fiziometrinių rodiklių kaitą nustatyta, kad tiriamuoju laikotarpiu išaugo visų grupių jaunųjų paauglių plaštakų jėga (p < 0,05). Beveik visų grupių (išskyrus K1 ir K2 mergaites) GPT rodikliai taip pat kito statistiškai reikšmingai (p < 0,01), tačiau eksperimentinių grupių šie pokyčiai buvo didesni. GPT santykiniai rodikliai statistiškai reikšmingai nekito tik abiejų lyčių E1 ir E2 grupių tiriamųjų. Kitų grupių jaunųjų paauglių šis rodiklis statistiškai reikšmingai blogėjo (p < 0,05). Parengtos ir įgyvendintos neformaliojo fizinio ugdymo programos turinys, jungiantis ir integraliai plėtojantis žinias, gebėjimus, nuostatas, ir taikomi vaiką aktyvinantys mokymo (-si) metodai ir formos turėjo įtakos pozityviai jaunųjų paauglių fizinio vystymosi kaitai.
BMI in other groups (E2, E3, C1, C2, C3) grew statistically significantly (p<0,05) during the pedagogical experiment. When analyzing physiometric indices alternation, it was established that young adolescents’ hands power indices grew statistically significantly (p<0,05) in all groups during the research period. VLC indices had varied statistically significantly (p<0,01) in all groups (except girls’ from groups C1 and C2), however, these changes were higher in experimental groups. Relative VLC indices did not vary statistically significantly except in groups E1 and E2 testees of both sexes and this index had declined statistically significantly (p<0,05) in other young adolescents’ groups. Nonformal education content had been formulated and implemented and it united and integrally developed knowledge, abilities and attitudes; there were applied child activating learning methods and forms – all these factors had positive influence on young adolescents’ physical development.