Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.14172/13455
Options
Assesment of the benefits of corporate social responsibility reports as one of the marketing tools
Type of publication
Straipsnis kitoje duomenų bazėje / Article in other database (S4)
Type of document
type::text::journal::journal article::research article
Title
Assesment of the benefits of corporate social responsibility reports as one of the marketing tools
Other Title
Įmonių socialinės atsakomybės ataskaitų, kaip rinkodaros priemonės, naudos vertinimas
Publisher
Klaipėda : Klaipėdos universiteto leidykla
Date Issued
Date Issued | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2013-09-25 | no. 3 (11) | 88 | 99 |
Is part of
Regional formation and development studies : journal of social sciences
Field of Science
Abstract
This paper examines what benefits business can achieve by implementing corporate social responsibility reports in its activities.There are also analyzed the evolution of CSR reporting, systemized theoretical aspects of CSR reporting in marketing field. Thearticle emphasized that then satisfying stakeholders’ expectations, needs, and informing them of the action taken to meet these expectations,the organization have greater success of the business, i.e. stability and profitability. Literary analysis showed that CSRreporting is becoming the main tool of linking different holistic marketing programs.
Straipsnyje analizuojama įmonių socialinės atsakomybės ataskaitų, kaip rinkodaros priemonės, įmonėms teikiama nauda. Nagrinėjama ĮSA atskaitomybės evoliucija, susisteminti teoriniai ĮSA ataskaitų taikymo rinkodaroje aspektai. Straipsnyje akcentuojama, kad tenkindama suinteresuotų grupių lūkesčius, poreikius ir informuodama jas apie veiksmus, kurių imtasi šiems lūkesčiams patenkinti, organizacija turi gerokai daugiau galimybių užsitikrinti verslo sėkmę. Verslo socialinės atsakomybės ataskaitos vis dažniau tampa tyrimų objektu išsivysčiusių užsienio šalių mokslinėje literatūroje. Analizuojamas verslo socialinės atsakomybės ataskaitų taikymas, kuriant įmonės reputaciją ir įvaizdį (Adams, 2008), tenkinat suinteresuotų grupių poreikius, lūkesčius (Jones et al., 2007), tiriamas įmonių socialinės atsakomybės ataskaitos naudojimas kuriant prekės ženklų vertę (O'Rourke, 2004). Kita vertus, esti akademinės visuomenės atstovų, kurie teigia, kad verslo socialinės atsakomybės veiklos publikavimas, viešinimas nebūtinai teigiamai veikia įmones (Maignan 2001; Jones et al., 2006), suinteresuotoms grupėms pačioms nelabai reikia per daug informacijos apie verslo socialinę atsakomybę (Pelsmacker et al., 2005). Didžiausi laimėjimai analizuojant, tiriant verslo socialinės atsakomybės ataskaitas ir jų taikymo galimybes priklauso Didžiosios Britanijos akademinės visuomenės atstovams (O'Connor, 2001; Idowu, 2004, 2007, 2011; Jones, Comfort, Hillier, 2005, 2006, 2007; Crowther, 2008; ; Birth, 2008; Samy, Odemilin, Bampton; 2010; Barthorpe, 2010; Walker ir Jones, 2012). Aktualėjantis verslo socialinės atsakomybės ataskaitų vaidmuo rinkodaroje nepakankamai atsiskleidžia Lietuvos autorių darbuose. Deja, tyrimai šia tema buvo atliekami tik kitų tyrimo objektų kontekste. Šias ataskaitas savo darbuose nagrinėjo tik keli Lietuvių autoriai: L. Dagilienė, R. Gokienė (2011), V. Juščius (2009), S. Žičkienė, L. Juozaitienė (2013). Analizuojant mokslinę literatūrą (Tewari, 2011; Sutantoputra, 2008; Hildebrand et al, 2011; O'Connor, 2001; Maignan, 2005; Sweeney et al, 2008), galima pastebėti, kad ĮSA ataskaitos yra ne tik socialinės atsakomybės, bet ir integruotos, vidinės bei santykių rinkodaros priemonės. Integruotos rinkodaros atveju įmonė, naudodama ĮSA ataskaitas, gali padidinti galimybes sukurti vertę, informuoti apie ją ir pateikti suinteresuotoms grupėms. Įmonėms, kurios pasirinko ĮSA ataskaitų rengimą kaip vieną iš rinkodaros instrumentų, gali kilti problemų: per didelė ĮSA komunikacijos rizika (kai verslas neturi supratimo apie komunikacijos mastą, būdus, akcentus); pasirinkta netinkama komunikacijos strategija. Anot I. Pollach et al. (2012: 205), įmonės, nukreipiančios ĮSA tik į viešųjų ryšių kampaniją, t. y. taikančios paviršutiniškai, o ne strategiškai, praranda galimybę gauti didžiausią naudą. ĮSA atskaitomybė dažnai priklauso nuo šalies ar net regiono, kuriame įmonė veikia. „ĮSA atskaitomybės skirtumus įvairiose šalyse lemia ekonominės situacijos, socialinių sąlygų, kultūros ir nacionalinės teisės skirtumai“ (Gill et al., 2008: 245). Akcentuotina, kad įmonės, nesugebančios susieti ĮSA ir rinkodaros, negali gauti maksimalios naudos iš ĮSA veiklos. ĮSA ataskaitos tampa skirtingų holistinės rinkodaros programų pagrindinės jungties, t. y. komunikacijos, priemone. Kaip integruotos rinkodaros priemonė, ĮSA padidina įmonės galimybes sukurti vertę. Kaip santykių rinkodaros priemonė, ĮSA padeda organizacijai kurti ir valdyti ryšius su ja supančia aplinka. Socialinės atsakomybės rinkodara siekiama patenkinti suinteresuotų grupių lūkesčius, įgyvendinant organizacijos tikslus. Kaip vidinės rinkodaros priemonė, ĮSA atskaitomybė leidžia pritraukti ir išlaikyti žmogiškąjį kapitalą. Visos šios rinkodaros programos turi bendrą elementą -- komunikaciją, kuri yra ĮSA atskaitomybės ir rinkodaros sąlyčio taškas, leidžiantis ĮSA ataskaitas vadinti holistinės rinkodaros, apimančios įvairias rinkodaros programas, instrumentu.
Is Referenced by
ISSN (of the container)
2029-9370
2351-6542
eLABa
2639452
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
Language
Anglų / English (en)
Bibliographic Details
36
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access