Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.14172/18938
Options
Jaunų suaugusiųjų fonologinio supratimo, skaitymo įgūdžių ir skaitymo motyvacijos sąsajos
Type of publication (PDB)
Magistro darbas / Master thesis (ETD_MGR)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Jaunų suaugusiųjų fonologinio supratimo, skaitymo įgūdžių ir skaitymo motyvacijos sąsajos
Other Title
The relationships between phonological awareness, reading skills and reading motivation among young adults
Author
Platakytė, Greta |
Advisor
Other(s)
Bulotaitė, Laimutė | Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Extent
53 p.
Date Issued
2022-05-25
Field of Science
eLABa
130000681
Abstract
Šio darbo tikslas: atskleisti jaunų suaugusiųjų fonologinio supratimo, skaitymo įgūdžių, ir skaitymo motyvacijos sąsajas. Tyrimo dalyviai. Tyrime dalyvavo 18-29 metų amžiaus (M - 22,18; SD - 4,172), 58 moterys ir 45 vyrai. Įvertinimo būdai. Siekiant įvertinti fonologinį supratimą naudojama dviejų žodžių, esančių poroje, pirmų garsų sukeitimo užduotis, skaitymo įgūdžių vertinimui – prasmingų ir neprasmingų žodžių skaitymo užduotys. Skaitymo motyvacijos vertinimui – Suaugusių skaitymo motyvacijos skalė (angl. Adult Reading Motivation Scale, Schutte, N. S, & Malouff, J. M. 2007). Tyrimo uždaviniams atskleisti naudoti Mann-Whitney U, T- test kriterijai ir Spearmano koreliacijos koeficientas, daugialypė regresinė analizė. Tyrimo rezultatai atskleidė: Esant greitesniam fonologinio supratimo apdorojimui, mažėja skaitymo motyvacija ir skaitymo veiksmingumas. Taip pat, didėjant teisingai atliekamų dviejų žodžių, esančių poroje, pirmų garsų sukeitimų didėja perskaitomų per minutė prasmingų / neprasmingų žodžių per minutę, didėja ir teisingai perskaitomų prasmingų ir neprasmingų žodžių vidurkis per minutę. Moterims greičiau atliekant fonologinio supratimo apdorojimą, didėja jų skaitymo motyvacija ir skaitymo veiksmingumas. O jaunų suaugusiųjų moterų esant geresniems moterų skaitymo įgūdžiams mažėja skaitymo motyvacija ir atvirkščiai, esant aukštesnei skaitymo motyvacija, skaitymo įgūdžiai buvo įvertinti prasčiau. Taip pat atskleista, kad moterų turinčių geresnį fonologinį supratimą skaitymo įgūdžiai įvertinti prasčiau, ir atvirkščiai. Šio tyrimo rezultatai atskleidė labai silpnus arba silpnus koreliacinius ryšius. Fonologinio supratimo ir jo apdorojimo greičio prognostinė reikšmė skaitymo įgūdžiams ir skaitymo motyvacijai nenustatyta. Atskleistas vienas statistiškai reikšmingas skirtumas tarp tyrime dalyvavusių jaunų suaugusių vyrų ir moterų, vyrai turi lėtesnį fonologinio supratimo apdorojimo greitį nei moterys.
The goal of this study is to explore the links between phonological awareness, reading skills, and the reading motivation of young adults. Participants in the study. The study consisted 58 males and 45 females, aged 18-29 (M = 22.18; SD = 4.172). Assessment methods. In order to assess phonological awareness, the task of interchanging the first sounds in two paired words was used. For evaluation of the reading skills, the tasks of reading meaningful and meaningless words were employed. For the assessment of reading motivation, Adult Reading Motivation Scale was used (Schutte, N. S, & Malouff, J.M., 2007). Mann-Whitney U-test, T-test, Spearman correlation coefficient, and multiple regression analysis, were used for statistical analysis. The results of the study show that with faster processing of phonological awareness, reading motivation and reading effectiveness decrease. Also, with the increase in the correct interchange of the first sounds in the two paired words, the number of meaningful/ meaningless words that were read per minute increased, and the average of meaningful and meaningless words that were read correctly per minute increased. Faster processing of phonological awareness in women is related to higher reading motivation and reading efficiency. Meanwhile, young adult women who have better reading skills, display lower reading motivation, and vice versa, the higher the reading motivation, the poorer the reading skills. It was also found that women with a better phonological awareness had worse reading skills and vice versa. The results of this study show very weak or weak correlational relationships between the variables. The prognostic significance of phonological awareness and the speed of its processing on reading skills and reading motivation has not been established. However, there was one statistically significant difference between young adult men and women in the study, namely, that men have a slower rate of processing phonological awareness than women.
Bibliographic Details
50
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieigos embargo / Embargoed Access
File(s)md_greta_platakyte_pedagogine_psichologija.pdf (1.24 MB) Embargo Accessuntil 2027-05-25