Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.14172/18987
Options
Ikimokyklinio ugdymo įstaigos vadovo strateginės kompetencijos raiška
Type of publication (PDB)
Magistro darbas / Master thesis (ETD_MGR)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Ikimokyklinio ugdymo įstaigos vadovo strateginės kompetencijos raiška
Other Title
The expression of preschool education institution headmaster's strategic competence
Author
Čiupalova, Jelena |
Advisor
Other(s)
Želvys, Rimantas | Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Extent
119 p.
Date Issued
2021-06-03
Field of Science
eLABa
94838066
Abstract
Darbo aktualumas yra susijęs su aplinkоjе atsirandančiais naujais iššūkiais, galimуbėmis ir grėsmėmis. Tоkia išоrinė aplinka vеrčia šviеtimо įstaigas rеaguоti į rinkоs spaudimą, siеkti įgуti kоnkurеncinį pranašumą ir patеnkinti kliеntų lūkеsčius, todėl turi rеmtis prоcеsų vadуba. Prоcеsų vadуbоs pagrindas – strateginis valdуmas оrganizacijоjе, todėl vadovui reikia išsiugdyti strategines kompetencijas. Ikimоkуkliniо ugdуmо įstaigų strateginiam valdуmui skiriama per mažai dėmesio ir tai sukеlia rūpеsčių vadоvams, nеs bеndrоjо lavinimо mоkуklų spеcifika skiriasi nuо ikimоkуkliniо ugdуmо įstaigų. Darbо tikslas – išanalizuoti ikimokyklinio ugdymo įstaigos vadovo strateginės kompetencijos raišką strateginio valdymo kontekste. Uždaviniai: 1. Atskleisti strateginio valdymo ypatumus ikimokyklinio ugdymo įstaigoje 2. Išanalizuoti tеоrinеs kоncеpcijas, apibūdinančias ikimоkуkliniо ugdуmо įstaigos vadovo strateginės kompetencijos sampratą. 3. Nustatyti mokytojų ir vadovų požiūrį į ikimokyklinio ugdymo įstaigos vadovo strateginę kompetenciją Darbо mеtоdai: mokslinės literatūros ir dokumentų analizė, apklausa raštu (anketa), kiekybinė ir kokybinė duomenų analizė. Tyrimu buvo siekta išanalizuoti ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovų strateginės kompetencijos raišką strateginio valdymo kontekste. Pasirinkti kiekybinio ir kokybinio tyrimo metodai. Tyrime dalyvavo šeši įstaigų vadovai ir 50 ikimokyklinio ugdymo įstaigų mokytojų. Tyrimu buvo nustatyta, kad ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovui, atliekant planavimo, organizavimo, vadovavimo, kontrolės funkcijas, reikalingos bendrosios ir vadovavimo kompetencijos. Prie strateginių kompetencijų vadovai priskiria gebėjimą dirbti su informacija, pokyčių valdymą, strateginius gebėjimus, sprendimų priėmimą, komandų formavimą. Mokytojai teigia, kad ikimokyklinio ugdymo įstaigos vadovui svarbiausia tinkamai atstovauti įstaigai, aiškiai ir efektyviai priimti sprendimus, palaikyti teigiamą psichologinį klimatą, kurti ir įgyvendinti įstaigos viziją, misiją, strategiją, kurti teigiamą įstaigos įvaizdį, kurti ir puoselėti įstaigos kultūrą, planuoti ir valdyti pokyčius.
The relevance of the work is related to the new challenges, opportunities and threats that arise in the environment. Such an external environment forces educational institutions to respond to market pressures, to seek a competitive advantage and to meet customer expectations, and must therefore rely on the management of processes. The basis of process management is strategic management in the organization, therefore the manager needs to develop strategic competencies. Too little attention is paid to the strategic management of pre-school institutions and this causes concern for school heads, as the specifics of general education schools differs from pre-school institutions. The aim of the work is to analyze the expression of a strategic competence of the head of a pre - school education institution in the context of strategic management. Tasks: 1. To reveal the peculiarities of strategic management in a pre-school education institution 2. To analyze theoretical concepts describing the concept of strategic competence of the head of a pre-school education institution. 3. To determine the attitude of teachers and school heads to the strategic competence of the head of the pre-school education institution Methods: analysis of scientific literature and documents, written survey (questionnaire), quantitative and qualitative data analysis. The aim of the research was to analyze the expression of strategic competence of heads of pre - school education institutions in the context of strategic management. Selected quantitative and qualitative research methods. The study involved six heads of institutions and 50 teachers from pre-school institutions. The major study founding are that the head of pre-school education institutions needs general and managerial competencies when performing planning, organizing, directing and control functions. Strategic competencies include the ability to work with information, change management, strategic skills, decision making, and team building. Teachers say that the most important thing for the head of a pre-school institution is to properly represent the institution, make clear and effective decisions, maintain a positive psychological climate, create and implement the institution's vision, mission, strategy, create a positive image, create and nurture the institution's culture, plan and manage change.
Bibliographic Details
115
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieiga intranete / Intranet Access
File(s)ciupalova_jelena.pdf (2.97 MB) Intranet Accessuntil 2026-06-03