Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.14172/19335
Options
Ikimokyklinio ugdymo turinio valdymas Darnaus vystymosi strategijos aspektu
Type of publication (PDB)
Magistro darbas / Master thesis (ETD_MGR)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Ikimokyklinio ugdymo turinio valdymas Darnaus vystymosi strategijos aspektu
Other Title
Management of pre-school education content in the aspect of the strategy of sustainable development
Author
Giedrytė, Marija |
Advisor
Other(s)
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Extent
69 p.
Date Issued
2022-06-01
Field of Science
eLABa
131575376
Abstract
Magistro darbe analizuojamas ikimokyklinio ugdymo turinio valdymas darnaus vystymosi strategijos aspektu. Išanalizuotos formalaus ir neformalaus ugdymo sąveikos, ugdymo turinio planavimas, atsižvelgiant į ugdomųjų gebėjimus, poreikius, suinteresuotųjų šalių bei visuomenės lūkesčius. Mokslinės literatūros apžvalgos metu išskirti pagrindiniai veiksniai, lemiantys efektyvų ir sėkmingą ugdymo turinio planavimą, grįsta darnios strategijos aspektais: bendradarbiavimas, finansinis skatinimas, pritaikytos priemonės, asistentų ir kitų įstaigų pagalba. Atlikus mokslinės literatūros apžvalgą ir ją apibendrinus, atliekamas empirinis tyrimas, kokybinis metodas – pusiau struktūrizuotas interviu su Lietuvoje ir užsienyje dirbančiais pedagogais, kuriuo siekiama įvertinti Lietuvos ir užsienio pedagogų ugdymo turinio planavimą ir darnaus vystymosi sąsajas. Apibendrinus gautus tyrimo rezultatus nustatyta, kad ugdymo turinio planavimas darnaus vystymosi strategijos aspektu ir jos svarba yra suprantama tiek Lietuvoje, tiek užsienyje dirbančių pedagogų, tačiau praktikoje susiduriama su iššūkiais. Norėdami įgyvendinti darnias ugdymosi programas, pedagogai susiduria su panašiais iššūkiais: laiko stoka, profesinis perdegimas, pagalbos trūkumas, kritika, biurokratija, finansinių resursų trūkumas. Nepaisant, pedagogai turi galimybes ir sąlygas plėsti savo žinias lokaliu ir tarptautiniu mastu, gauti reikiamas konsultacijas iš atsakingų įstaigų, kreiptis pagalbos į kolegas, dalintis patirtimi, įgyti naujų gebėjimų, kelti kvalifikaciją, ar reikalui esant persikvalifikuoti tam, kad galėtų taikyti inovatyvias programas, kuriose prisitaikoma prie visų ugdomųjų ir taip skatinti visuomenės progresyvumą. Analizuojami atvejai įrodo, kad užtikrinant darnų vystymąsi švietime yra taikomos kelios pagrindinės programos: ,,Kimochi“, ,,Zippio“, ,,Montessori“ praktika. Pasirūpinta priemonėmis kurios naudojamos ugdymo turinio planavimui, kurios įvertinamos kaip geros ir kokybiškos. Tyrimo objektas – pedagogų požiūris į ugdymo turinio valdymą Darnaus vystymosi strategijos aspektu. Tyrimo tikslas – ištirti pedagogų nuomonę į ugdymo turinio valdymą Darnaus vystymosi koncepcijos apsektu.
Master's thesis analyses the management of pre-school content in terms of the concept of sustainable development. The interaction between formal and non-formal education, the planning of educational content, taking into account the abilities and needs of the learners, the expectations of society. A review of the scientific literature identifies the main factors for effective and successful educational content planning based on a sustainable approach to learning. Concepts, models, regulations and other guidelines for educational content, educational planning, sustainable development, and factors that ensure sustainable learning are presented. Following a review and synthesis of the scientific literature, an empirical study is carried out using a qualitative approach - semi-structured interviews with educators working in Lithuania and abroad - in order to assess the links between curriculum planning and sustainable development among Lithuanian and foreign educators. The study found that the importance of educational content planning in terms of the concept of sustainable development is understood by both Lithuanian and foreign educators, but challenges are encountered in practice. In order to implement sustainable curricula, educators face similar challenges: lack of time, professional burnout, lack of support, criticism, bureaucracy, lack of financial resources. Nevertheless, educators have the opportunities and conditions to expand their knowledge locally and internationally, to obtain the necessary advice from the responsible bodies, to seek help from colleagues, to share experiences, to acquire new skills, to upgrade their qualifications or, if necessary, to retrain themselves in order to implement innovative programmes that adapt to all learners and thus foster the progressiveness of society. The subject of the research is the attitude of teachers to the curriculum management of the curriculum, in the aspect of the Sustainable Development Strategy. The aim of the research is to examine the opinion of teachers on the curriculum management of educational content in terms of the concept of sustainable development.
Bibliographic Details
74
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Dalinė prieiga intranete / Mixed Intranet Access
File(s)giedryte_marija.pdf (1.41 MB) Intranet Accessuntil 2027-06-01giedryte_marija_priedai.pdf (631.72 KB) Restricted Access