Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.14172/19600
Options
Elektroninių cigarečių rūkymo prevencijos galimybės mokykloje
Type of publication (PDB)
Magistro darbas / Master thesis (ETD_MGR)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Elektroninių cigarečių rūkymo prevencijos galimybės mokykloje
Other Title
Electronic cigarettes smoking prevention opportunities at school
Author
Klumbė, Eglė |
Advisor
Other(s)
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Extent
82 p.
Date Issued
2020-06-03
Field of Science
eLABa
60571767
Abstract
Tarp mokinių sparčiai plinta elektroninių cigarečių rūkymas, ir paaugliai atsiduria pavojuje tapti priklausomais nuo nikotino susivilioję patraukliais skoniais ir įsivaizduojamu saugumu, kad šias cigaretes bus lengva mesti rūkyti. Tačiau šie įsitikinimai yra klaidingi – e. cigaretės per potencialią priklausomybę nuo nikotino gali vesti prie tabako cigarečių rūkymo pradžios, paveikti socialinius, elgesio ir pažintinius mechanizmus, akademinius pasiekimus. Todėl itin reikšmingą vaidmenį atlieka mokykla, kuri vykdant prevenciją gali supažindinti vaikus ne tik su grėsmėmis, bet ir keisti klaidingus įsitikinimus apie e. cigarečių rūkymą. Taigi kyla probleminis klausimas: kokios yra prevencijos galimybės mokykloje tobulinant elektroninių cigarečių rūkymo prevenciją? Darbo objektas – elektroninių cigarečių rūkymo prevencijos galimybės mokykloje. Darbo tikslas – atskleisti elektroninių cigarečių rūkymo prevencijos galimybes mokykloje. Darbo uždaviniai: 1. atskleisti elektroninių cigarečių rūkymo prevencijos mokykloje teorinius pagrindus; 2. ištirti socialinių pedagogų požiūrį į elektroninių cigarečių rūkymo prevencijos tobulinimo galimybes mokykloje; 3. ištirti klasės auklėtojų požiūrį į elektroninių cigarečių rūkymo prevencijos tobulinimo galimybes mokykloje; 4. pateikti siūlymus socialiniams pedagogams ir klasės auklėtojams, kaip tobulinti elektroninių cigarečių rūkymo prevenciją mokykloje. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, struktūruotas interviu, content (turinio) analizė. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad socialiniai pedagogai jaučia mokyklos darbuotojų kompetencijos tobulinimo poreikį e. cigarečių prevencijos klausimais bei priemonių įdomiam ir patraukliam prevencijos vykdymui trūkumą. Mokykloje vykdomos e. cigarečių prevencijos veiksmingumui didinti socialinių pedagogų nuomone būtina griežtinti atsakomybę už e. cigarečių rūkymą ir didinti psichoaktyvių medžiagų vartojimo prevencinės programos apimtis užtikrinant jų ilgalaikiškumą. Tyrimo rezultatų analizė parodė, kad klasės auklėtojų nuomone e. cigarečių prevencijos veiksmingumą mažina netinkamų prevencijos metodų parinkimas ir per maža atsakomybė už e. cigarečių rūkymą. Tyrimas atskleidė, kad būtina keisti e. cigarečių įvaizdį įrodant mokiniams jų kenksmingumą pasitelkus mokslinius įrodymus, taip pat keičiant teigiamą e. cigaretes rūkančio paauglio paveikslą. E. cigarečių veiksmingumo didinimui tirti klasės auklėtojai įžvelgia tėvų įtraukimo į prevenciją naudą, vykdant ne tik mokinių, bet ir tėvų švietimą. E. cigarečių prevenciją būtina tobulinti mokyklos darbuotojų kompetencijos kėlimu, prevencijos priemonių parinkimu pagal amžių, bendradarbiavimo tarp mokyklos ir tėvų skatinimu, užimtumo organizavimu.
Smoking of electronic cigarettes is spreading rapidly among school students and adolescents tend to stay at risk of becoming addicted to nicotine with attractive flavors and the imaginary feel of safety that quitting of smoking is easy. However, these beliefs are wrong – e-cigarettes through potential nicotine addiction can lead to the onset of tobacco cigarette smoking, affects social, behavioral and cognitive mechanisms, academic achievements. Therefore, a school has a particularly important role not only in introducing prevention to children but also in changing misconceptions about e-cigarette smoking. Thus, the problem arises: what are the prevention opportunities for improving e-cigarette smoking prevention in school? Object of the Thesis – electronic cigarettes smoking prevention opportunities at school. Aim of the Thesis – to reveal the opportunities of electronic cigarettes smoking prevention at school. Tasks of the Thesis: 1. to reveal the theoretical basis of electronic cigarette smoking prevention at school; 2. to study the attitude of social pedagogues to the possibilities of improving the prevention of electronic cigarettes smoking at school; 3. to study the attitude of class teachers to the possibilities of improving the prevention of electronic cigarettes smoking at school; 4. to create suggestions to social educators and educators on how to improve the prevention of electronic cigarettes smoking at school. Research methods: analysis of scientific literature, structured interviews, content analysis. The results of the research revealed that the social educators who participated in the research feel the need to improve the competence of school staff to electronic cigarettes prevention issues, and the lack of tools for interesting and attractive prevention. The school runs the prevention methods of electronic cigarettes in order to increase the effectiveness of cigarette prevention, thus social educators consider it necessary to strengthen the responsibility for electronic cigarettes smoking and increase the scope of the psychoactive substance prevention program to ensure its continuity. The analysis of the research results showed that in the opinion of the class educators who participated in the research, the effectiveness of cigarette prevention is reduced by the choice of inappropriate prevention methods and too little responsibility for electronic cigarettes smoking. The research also revealed the need to change the image of electronic cigarettes by proving their harmfulness to students through scientific evidence, as well as by changing the positive a picture of a adolescent smoking the electronic cigarette. To investigate the effectiveness of e-cigarettes, class educators see the benefits of involving parents in prevention through education not only for students. The prevention of e-cigarettes must be improved by raising the competence of school staff, selecting prevention measures according to age, promoting cooperation between the school and parents, and organizing busyness.
Bibliographic Details
119
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieiga intranete / Intranet Access
File(s)egle_klumbe_magistro_darbas_hmisp18.pdf (867.34 KB) Intranet Accessuntil 2025-06-03