Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.14172/18929
Options
Ikimokyklinio ugdymo įstaigų administracijos galimybės organizuojant pedagogų kvalifikacijos tobulinimą
Type of publication (PDB)
Magistro darbas / Master thesis (ETD_MGR)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Ikimokyklinio ugdymo įstaigų administracijos galimybės organizuojant pedagogų kvalifikacijos tobulinimą
Other Title
Possibilities of administrations of pre-school education institutions in organis-ing teachers' qualification improvement
Author
Jašinskienė, Aušra |
Advisor
Other(s)
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Extent
85 p.
Date Issued
2022-06-01
Field of Science
eLABa
131568329
Abstract
Šiame darbe nagrinėjami iššūkiai, su kuriais susiduria ikimokyklinio ugdymo įstaigos administracija, organizuodama pedagogų kvalifikacijos tobulinimą. Keičiantis švietimo sampratoms, atsiranda būtinybė nuolat investuoti į pedagogų profesinį tobulėjimą, todėl šiame procese turi kisti ir administracijos vaidmenys. Pedagogų skatinimas tampa viena iš administracijos funkcijų, padedančių siekti įstaigos pedagogų profesinio tobulėjimo. Tyrimo objektas – ikimokyklinio ugdymo įstaigų administracijos galimybės. Tyrimo tikslas – išanalizuoti ir atskleisti ikimokyklinio ugdymo administracijos galimybes, organizuojant pedagogų kvalifikacijos tobulinimą. Tyrimo uždaviniai: 1. Apžvelgti pedagogų kvalifikacijos tobulinimo sistemą. 2. Nagrinėti ikimokyklinio ugdymo įstaigų administracijos vadybą, tobulinant pedagogų kvalifikaciją. 3. Ištirti pedagogų požiūrį į administracijos galimybes, organizuojant pedagogų kvalifikacijos tobulinimą. 4. Ištirti administracijos galimybes, organizuojant pedagogų kvalifikacijos tobulinimą. Tyrimo tikslui pasiekti buvo pasirinktas kiekybinis ir kokybinis tyrimas. Kiekybiniame tyrime dalyvavo 138 ikimokyklinio ugdymo pedagogai. Kiekybiniam tyrimui atlikti naudotas anketinės apklausos metodas. Atlikus tyrimą pasitvirtino kelta hipotezė, jog iš įstaigos administracijos kylantis skatinimas pedagogų kvalifikacijos tobulinimui turi didelę reikšmę. Tyrimas parodė, kad respondentai pasigenda palankaus mikroklimato ir glaudesnio bendradarbiavimo su administracija. Kokybiniame tyrime dalyvavo ikimokyklinio ugdymo įstaigų administracijos – švietimo įstaigų vadovai ir pavaduotojai ugdymui. Imties dydis – 6 informantai. Kokybiniam tyrimui reikalingų duomenų surinkimui pasirinktas interviu metodas. Tyrimo metu nustatyta, kad pagrindiniai sunkumai, su kuriais susiduria ikimokyklinio ugdymo įstaigos administracija kvalifikacijos tobulinimo procese, yra finansų stoka, kompetentingų lektorių stoka ir neakredituotos programos.
This thesis focuses on challenges that administrations of pre-school education institutions are faced with when organising teachers’ qualification improvement. As the concept of education changes, there is a need to constantly invest in teachers’ professional development, and the roles of administra-tion in this process must therefore also change. Encouragement of teachers is becoming one of the func-tions of administration that help to achieve teachers’ professional development in their institution. Research subject – possibilities of administrations of pre-school institutions. Aim of research – to analyse and reveal possibilities of administrations of pre-school institu-tions in organising teachers’ qualification improvement. Research tasks: 5. To review the system of teachers’ qualification improvement. 6. To analyse administration management in pre-school institutions when improving its teachers’ qualification. 7. To analyse teachers’ approach towards possibilities of administration in organising teachers’ qualification improvement. 8. To analyse possibilities of administration in organising teachers’ qualification improvement. Quantitative and qualitative research was chosen to achieve the aim of the research. 138 pre-school education teachers participated in the quantitative research. The method of questionnaire survey was used for the quantitative research. The research has confirmed the hypothesis that encouragement related to teachers’ qualification improvement coming from their institution administration is of great importance. The research has shown that respondents lack favourable microclimate and closer coopera-tion with administration. Administrations of pre-school education institutions (heads of education institutions and their deputies for education) participated in the qualitative research. Sample size – 6 informants. Interview method was chosen to collect data required for the qualitative research. The research has shown that the main difficulties that administrations of pre-school education institutions face in the process of qualifi-cation improvement are lack of finances, lack of competent trainers and non-accredited programs.
Bibliographic Details
121
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieiga intranete / Intranet Access
File(s)jasinskiene_ausra.pdf (1.89 MB) Intranet Accessuntil 2027-06-01