Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.14172/18674
Options
eTwinning projekto taikymas ikimokykliniame ugdyme: mokytojų profesinio tobulėjimo aspektas
Type of publication (PDB)
Magistro darbas / Master thesis (ETD_MGR)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
eTwinning projekto taikymas ikimokykliniame ugdyme: mokytojų profesinio tobulėjimo aspektas
Other Title
Applying an eTwinning project to pre-school education: aspect of teachers’ professional development
Author
Augustinienė, Asta |
Advisor
Other(s)
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Extent
85 p.
Date Issued
2022-06-06
Field of Science
eLABa
131880016
Abstract
Pedagogas, siekdamas užtikrinti ugdymo sėkmę, privalo nuolat pats tobulėti, tobulėti profesinėje srityje, ieškoti naujovių, domėtis kitų pedagogų veikla. Vienas mokytojų profesinio tobulėjimų elementų yra eTwinning projektinė veikla, kuri pasižymi inovacijomis ir kūrybiškumu, skatina tarptautinį bendradarbiavimą, užsienio kalbų mokymą(si) ir aktyvumą bei ugdo komandinio darbo įgūdžius. eTwinning mokytojams suteikia nuolatinių žinių ir įgūdžių tobulinimo galimybes, kuriomis siekiama tobulinti jų mokymosi ir mokymo metodus. Problema: Kokia eTwinning projektinės veiklos reikšmė, mokytojų profesinio tobulėjimo formavimuisi? Kokias kompetencijas mokytojai tobulina dalyvaudami eTwinning projektuose? Objektas: Mokytojų profesinis tobulėjimas taikant eTwinning projektą ikimokykliniame ugdyme. Tikslas: Teoriškai ir empiriškai ištirti mokytojų profesinį tobulėjimą taikant eTwinning projektą ikimokykliniame ugdyme. Uždaviniai: 1. Išanalizuoti mokytojų profesinio tobulėjimo galimybes taikant eTwinning projektą ikimokykliniame ugdyme; 2. Ištirti pedagogų nuomonę apie mokytojų profesinį tobulėjimą taikant eTwinning projektą ikimokykliniame ugdyme; 3. Atskleisti Lietuvos eTwinning programos ambasadorių nuomonę apie mokytojų profesinį tobulėjimą taikant eTwinning projektą ikimokykliniame ugdyme. 4. Remiantis tyrimo medžiaga, pateikti rekomendacijas dėl mokytojų profesinio tobulėjimo galimybių taikant eTwinning projektą ikimokykliniame ugdyme. Tyrimo metodai: Mokslinės literatūros bei dokumentų analizė; anketinė apklausa raštu; kiekybinė duomenų analizė; pusiau struktūruotas interviu; kokybinė turinio analizė. Atlikto tyrimo išanalizuoti rezultatai atskleidžia, kad apie mokytojų profesinį tobulėjimą dalyvaujant eTwinning projektinėje veikloje mokytojai pasisako, jog siekdami profesinio tobulėjimo, dalyvauja eTwinning programoje internetiniuose kursuose bei vykdo projektus, o Lietuvos eTwinning programos ambasadoriai išskiria priežastis, kurios skatina dalyvauti mokytojus eTwinning programoje: ugdomosios veiklos praturtinimas įdomia veikla, įdomios, ugdytinius įtraukiančios veiklos, bendravimas ir bendradarbiavimas su kitų šalių pedagogais, dalyvavimas seminaruose. Kalbant apie eTwinning projektinėje veikloje įgytų žinių pritaikymą respondentų nuomonės sutapo: mokytojai ir Lietuvos eTwinning programos ambasadoriai pasisakė, kad įgytas žinias eTwinning projektuose pritaiko ugdymo proceso kokybės gerinimui, naudodami IKT ugdymo procese, bendraujant ir bendradarbiaujant su kolegomis, ugdytiniais ir jų tėvais, skatinant ugdytinių ugdymo(si) motyvaciją, siekiant asmeninio bei profesinio tobulėjimo. Tuo tarpu kalbant apie priežastis trukdančias dalyvauti eTwinning projektuose, respondentai išsiskiria: užsienio kalbos barjerą, IKT įgūdžių ir laiko stoką, o Lietuvos eTwinning programos ambasadoriai mano, kad be išvardintų priežasčių dar nepakankama mokytojų projektų valdymo kompetencija.
In order to ensure the success of education, a teacher has to constantly improve, improve in the professional field, look for innovations, and take interest in the activities of other teachers. One element of teachers' professional development is eTwinning project activities, which are characterized by innovation and creativity, promote international cooperation, foreign language learning/teaching and activity, and develop teamwork skills. eTwinning provides teachers with opportunities to continuously improve their knowledge and skills in order to improve their learning and teaching methods. Problem: what is the role of eTwinning project activities in shaping teachers' professional development? What competencies do teachers develop through eTwinning projects? Object: teachers’ professional development through eTwinning project in pre-school education. Aim: to examine theoretically and empirically the teachers' professional development through eTwinning project in pre-school education. Tasks: 5. To analyse the opportunities for teachers' professional development through eTwinning project in pre-school education; 6. To explore teachers' views on the teachers' professional development in an eTwinning project in pre-school education; 7. To reveal the opinion of Lithuanian eTwinning ambassadors about teachers' professional development in the application of the eTwinning project in pre-school education. 8. Based on the research material, to make recommendations on the professional development opportunities for teachers through the eTwinning project in pre-school education. Research methods: Analysis of scientific literature and documents; written questionnaire; quantitative data analysis; semi-structured interviews; qualitative content analysis. The analysed results of the completed research reveal that teachers support teachers’ professional development through participation in eTwinning project activities. Seeking professional development, they participate in eTwinning online courses and carry out projects, and Lithuanian eTwinning ambassadors highlight the reasons that encourage teachers to participate in eTwinning program: enriching educational activities with interesting activities, interesting activities involving students, communication and cooperation with teachers from other countries, participation in seminars Regarding the application of the knowledge gained in eTwinning project activities, the opinions of the respondents agreed: teachers and Lithuanian eTwinning ambassadors say that they apply the knowledge gained in eTwinning projects to improve the quality of the educational process by using ICT in the educational process, communicating and collaborating with colleagues, pupils and their parents, promoting pupils' educational motivation for personal and professional development. Meanwhile, when talking about the reasons that hinder participation in eTwinning projects, respondents highlight: foreign language barrier, lack of ICT skills and time, and Lithuanian eTwinning ambassadors believe that teachers' project management competence is insufficient.
Bibliographic Details
74
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieiga intranete / Intranet Access
File(s)augustiniene_asta.pdf (1.9 MB) Intranet Accessuntil 2027-06-06