Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.14172/19477
Options
Vyresniųjų paauglių pasitenkinimo gyvenimu sąsajos su patyčių patirtimi, savigarba ir akademiniais pasiekimais
Type of publication (PDB)
Magistro darbas / Master thesis (ETD_MGR)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Vyresniųjų paauglių pasitenkinimo gyvenimu sąsajos su patyčių patirtimi, savigarba ir akademiniais pasiekimais
Other Title
The links between senior adolescents‘ life satisfaction, bullying experiences, self-esteem and academic achievement
Author
Liaučiūtė, Monika |
Advisor
Other(s)
Bagdonas, Albinas | Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Extent
53 p.
Date Issued
2019-05-30
Field of Science
eLABa
37255504
Abstract
Tyrimo metu siekta atskleisti vyresniųjų paauglių pasitenkinimo gyvenimu sąsajas su patyčių patirtimi, savigarba ir akademiniais pasiekimais. Tyrime dalyvavo 175 X ir 215 Y gimnazijų mokiniai, iš viso 390 gimnazistų besimokančių dešimtose – dvyliktose klasėse. Tyrime dalyvavusių vyresniųjų paauglių amžius svyravo nuo 16 iki 19 metų. Tyrimas buvo atliktas naudojantis Daugiamate mokinių pasitenkinimo gyvenimu skale (angl. the Multidimensional Students’ Life Satisfaction Scale, S. Huebner, 2001), Patyčių patirties klausimynu (Šimulionienė, Gedutienė, Čepienė, Rugevičius, 2008) ir Rosenberg savęs vertinimo skale (angl. Rosenberg‘s Self-Esteem Scale (SES), M. Rosenberg, 1965). Tyrimo rezultatai atskleidė, kad didžiausią pasitenkinimą gyvenimu šiame tyrime dalyvavusiems vyresniesiems paaugliams teikia šeima ir pasitenkinimas savimi. Mažiausią pasitenkinimą gyvenimu tyrimo dalyviams teikia mokykla. Tyrimo rezultatai parodė, kad vaikinų, kurie nurodė tyčiojęsi tiek realioje, tiek elektroninėje erdvėje yra daugiau nei merginų. O merginų, turinčių aukos patirtis elektroninėse ir tradicinėse patyčiose yra daugiau nei vaikinų. Tyrime dalyvavę vaikinai pasižymėjo aukštesne savigarba nei merginos. Tačiau merginos savo akademinę kompetenciją vertina geriau, nei vaikinai. Atlikus koreliacinę analizę nustatytos vyresniųjų paauglių pasitenkinimu gyvenimu sąsajos su patyčių patirtimi, savigarba bei akademiniais pasiekimais.
The aim of the study was to reveal the links between senior teenagers' satisfaction with life, bullying experiences, self-esteem and academic achievement. 175 X and 215 Y pupils of gymnasiums participated in the study, comprising the total of 390 students in 10th – 12th grades. The age of the adolescents in the study ranged from 16 to 19 years of age. The study has been done using the Multidimensional Students' Life Satisfaction Scale (S. Huebner, 2001), Bullying Experience questionnaire (Šimulionienė, Gedutienė, Čepienė, Rugevičius, 2008) and Rosenberg's Self-Esteem Scale (SES, M. Rosenberg, 1965). The results of the study revealed that family and self-satisfaction provides the greatest satisfaction with life of elderly teenagers. School is considered to provide the smallest life satisfaction. The results of the study showed that there are more boys than girls who have bullied others in both real life and online. The majority with the experience of online and traditional bullying consists of girls. The boys in the study expressed a higher self-esteem then girls. However, girls consider their academic achievements as higher than boys. After the correlation analysis has been carried out, the links between senior teenagers' life satisfaction with bullying experiences, self-esteem and academic achievements were determined.
Bibliographic Details
77
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieiga intranete / Intranet Access
File(s)monika_liauciute.pdf (755.16 KB) Intranet Accessuntil 2024-06-01