Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.14172/19596
Options
Turinio rinkodaros įtaka maisto produktų iš vabzdžių vartotojų lojalumui
Type of publication (PDB)
Magistro darbas / Master thesis (ETD_MGR)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Turinio rinkodaros įtaka maisto produktų iš vabzdžių vartotojų lojalumui
Other Title
Content marketing influence on insect based products consumers loyalty
Author
Chakimovienė, Severija |
Advisor
Other(s)
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Extent
73 p.
Date Issued
2020-06-03
Field of Science
eLABa
61413625
Abstract
Maisto produktus iš vabzdžių vartoja apie 2 mlrd. žmonių visame pasaulyje, tačiau Vakarų pasaulyje tokios maisto galimybės vis dar vertinamos skeptiškai. Europos gyventojų požiūrį į entomofagiją tiriantys mokslininkai pastebėjo, kad ypatingai trūksta informacijos, susijusios su vabzdžių panaudojimo maistui galimybėmis, tad turinio rinkodaros suteikiamos galimybės atrodo patraukliai. Vis tik iki šiol Lietuvoje netirta, kokią įtaką turinio rinkodaros priemonės turi maisto produktų iš vabzdžių vartotojų lojalumui, kuris šiuolaikinių mokslininkų suprantamas ne kaip pakartotinis produkto ar paslaugos pirkimas, o kaip santykis, ryšys tarp įmonės, prekės ženklo ir vartotojo. Darbe analizuojamos turinio rinkodaros priemonės, formos ir efektyvumo veiksniai, išryškinama šiuolaikinė vartotojų lojalumo samprata, stadijos ir entomofagiją įtakojantys veiksniai Vakarų pasaulyje. Darbe tiriamas Lietuvos gyventojų požiūris į turinio rinkodaros priemones, žinios apie entomofagiją ir požiūris, paruošiamas ir empyriškai patikrinamas turinio rinkodaros strategijos entomofagijos vartotojų lojalumi modelis. Nustatyta, kad įmonės, prekiaujančios maisto produktais iš vabzdžių, kaip turinio rinkodaros priemones naudoja socialinius tinklus, firminius tinklapius, tinklaraščius, o vartotojų lojalumas yra suprantamas kaip pakartotinis pastovus pirkimas, tad jų požiūriu turinio rinkodaros įtakos vartotojų lojalumui vertinti negalima. Vartotojų apklausa atskleidė, kad tokios turinio rinkodaros formos kaip interviu, receptai, autoriniai straipsniai yra vertinamos daugiau teigiamai nei neigiamai, o vaizdo ir garso formos yra vertinamos geriausiai. Tyrimo rezultatų analizė parodė, kad didesnis žinių apie entomofagiją kiekis skatina paragauti ir rekomenduoti kitiems, tačiau žinių kiekis nepriklauso nuo žinių šaltinių kiekio, o pasibjaurėjimo emocija yra iracionali. Tad galima teigti, jog turinio rinkodara įtakoja vartotojų lojalumą, tačiau yra ypatingai svarbu ne tik priemonės ir būdai, kuriais informacija pasieks vartotojus, tačiau ir pati informacija, nes jos pagalba galima įtakoti entomofagijos atmetimo veiksnius.
About 2 billion people around the world consume insect based food, but such food opportunities are still viewed with skepticism in the Western world. Researchers studying the attitudes of the European population towards entomophagia have found that there is a particular lack of information on the food uses of insects, making the opportunities offered by content marketing attractive. However, the impact of content marketing strategy measures on the loyalty of entomophagous consumers has not been studied so far. The paper analyzes the tools, form and effectiveness of content marketing strategy, highlights the modern concept of consumer loyalty, stages and factors influencing entomophagia in the Western world. The paper examines the attitude of the Lithuanian population towards the tools of content marketing strategy, knowledge about entomophagia, prepares and empirically verifies the model of content marketing’s strategy influence on consumer loyalty. It has been found that insect food companies use social networks, branded websites, blogs as content marketing tools, and consumer loyalty is understood as repeated regular purchases, so the impact of content marketing on consumer loyalty cannot be assessed from their point of view. A consumer survey revealed that forms of content marketing such as interviews, recipes, authored articles are rated more positively than negatively, and video and audio forms are rated best. Analysis of the results of the study showed that a greater amount of knowledge about entomophagia encourages tasting and recommending to others, but the amount of knowledge does not depend on the amount of knowledge sources. Also has been revealed that the emotion of disgust is irrational. Thus, it can be argued that content marketing affects consumer loyalty, but it is particularly important not only tools and forms in which information reaches consumers, but also the information itself, as it can influence entomophagic rejection factors.
Bibliographic Details
121
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieiga intranete / Intranet Access
File(s)severija_chakimoviene.pdf (960.83 KB) Intranet Accessuntil 2025-06-03