Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.14172/19934
Options
Vaikų migravimo fenomenologinis tyrimas
Type of publication (PDB)
Daktaro disertacija / Doctoral dissertation (ETD_DR)
Type of publication
type::text::thesis::doctoral thesis
Title
Vaikų migravimo fenomenologinis tyrimas
Other Title
A phenomenological research on childrenâs migrating
Advisor
Other(s)
Disertacijos gynimo komisijos pirmininkas / Dissertation Defence Board Chairman | |
Disertacijos gynimo komisijos narys / Dissertation Defense Board Member | |
Disertacijos gynimo komisijos narys / Dissertation Defense Board Member | |
MaÅŸeikienÄ, Natalja | Disertacijos gynimo komisijos narys / Dissertation Defense Board Member |
SkukauskaitÄ, Audra | Disertacijos gynimo komisijos narys / Dissertation Defense Board Member |
Extent
171 p.
Date Issued
2015-12-15
Field of Science
Publisher
KlaipÄdos universitetas KlaipÄdos universiteto leidykla
eLABa
14481306
Abstract
Disertacijoje analizuojama vaikų migravimo problema, apimanti tik tuos atvejus, kai vaikai migruoja legaliai kartu su tÄvais, susitelkiant dÄmesį ties vaikų iÅ¡gyvenimais, kuriuos jie patiria įvairiose migravimo proceso situacijose. Disertacinio darbo tikslas â atskleisti vaikų migravimo esmÄ, savitumÄ
laiko, santykių, kÅ«no ir erdvÄs poÅŸiÅ«riais. Disertacijoje vaikų migravimas nagrinÄjamas kaip fenomenas. Tokiems fenomenams tirti socialinių tyrimų metodologijoje taikoma fenomenologinÄ strategija, kuriÄ
edukologijoje pradÄjo taikyti ir jÄ
adaptavo M. Van Manenas. TodÄl duomenys rinkti ir analizuoti laikantis M. Van Maneno (2014a) rekomendacijų. Renkant duomenis susitelkta ties konkreÄiais migravusių vaikų momentinių iÅ¡gyvenimų apraÅ¡ymais. Jais remdamasi disertacijos autorÄ kÅ«rÄ istorijas (angl. anecdotes), kuriose glaustai ir vaizdÅŸiai stengÄsi perteikti vaikų migrantų iÅ¡gyvenimus. Tokių iÅ¡gyvenimų apraÅ¡ymas yra svarbus pedagogikos mokslui ir praktikai: tyrimo rezultatai leidÅŸia tÄvams, mokytojams ir kitiems suaugusiesiems geriau suprasti vaiko situacijÄ
migruojant, kad galÄtų taktiÅ¡kai elgtis su vaiku migravimo situacijoje, t. y. paisyti jo poreikių, suprasti jo iÅ¡gyvenimus ir adekvaÄiai reaguoti, siekiant vaiko, kaip asmenybÄs, tobulÄjimo.
The current doctoral thesis analyses the problem of childrenâs migrating and covers only those cases when children legally migrate with their parents, putting emphasis on lived experience of children they gain in different situations during migrating. The purpose of the research is to reveal the essence and specificity of childrenâs migrating in terms of time, relation, body, and space. In the current doctoral research the action of childrenâs migrating is analyzed as a phenomenon. In order to investigate such phenomena phenomenology as a research strategy is applied. Phenomenology as a research strategy has been adapted and applied in the education sciences by M. van Manen. The data were collected and analyzed following M. Van Manenâs (2014) recommendations. The collection of data was focused on concrete descriptions of lived experiences of migrant child, referring to which the author of the current doctoral research created anecdotes where she concisely and vividly tried to convey the lived experiences of migrant children. The research on childrenâs lived experiences is important for pedagogical science and practice; therefore, it is important for parents, teachers and other adults to understand the child in a situation of migrating, so that they could tactfully interact with the child, i.e. to respect his needs, understand his experience, and adequately react in order to develop the child as a personality.
Bibliographic Details
268
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access