Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.14172/19252
Options
Mokytojų padėjėjų patirtys įtraukiojo ugdymo kontekste
Type of publication (PDB)
Magistro darbas / Master thesis (ETD_MGR)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Mokytojų padėjėjų patirtys įtraukiojo ugdymo kontekste
Other Title
The experiences of teacher assistants in a context of inclusive education
Author
Jucevičienė, Laima |
Advisor
Extent
56 p.
Date Issued
2022-05-25
Field of Science
eLABa
130065086
Abstract
Mokytojų padėjėjos yra neatsiejama įtraukiojo ugdymo dalis. Mokytojų padėjėjos yra mažai apmokytos ir mažai uždirbančios lyginant su kitais mokyklos specialistais. Pradinėse mokyklose mokytojų padėjėjų paklausa didėja, o norinčių dirbti nėra daug. Siekiant geriau suprasti mokytojų padėjėjų darbą ir jų patirtis buvo atliktas kokybinis tyrimas. Šio tyrimo tikslas – suprasti ir aprašyti mokytojų padėjėjų patirtis įtraukiojo ugdymo kontekste. Buvo imtas pusiau struktūruotas interviu iš 6 moterų, kurios bent dvejus metus dirbo su pradinių klasių vaikais. Duomenys buvo apdoroti naudojant teminę analizę pagal Braun ir Clarke (2013). Atlikus teminę analizę išryškėjo 5 temos: 1) mokytojų padėjėjomis dirbti motyvuoja patogios darbo ribos ir galimybė dirbti su vaikais, 2) mokytojų padėjėjų pareigybė pilna nežinomybės ir vienišumo, 3) jėgos žaidimai tarp mokytojų ir mokytojų padėjėjų, 4) keitimasis informacija arba jos stoka tarp tėvų ir mokytojų padėjėjų, 5) ambivalentiškas mokytojų padėjėjų ir vaikų ryšys. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad mokytojų padėjėjas, taip pat kaip mokytojas, motyvuoja galimybė dirbti su vaikais, tačiau skirtingai nei mokytojos, mokytojų padėjėjos yra mažiau apkrautos darbais ir reikalauja mažiau atsakomybės. Šiame tyrime išskiriamas susirūpinimas mokytojų padėjėjų žinių ir kvalifikacijų trūkumais. Apklaustos mokytojų padėjėjos stengėsi kompensuoti savo žinių trūkumą dalyvavimu mokymuose. Atskleisti konkrečių mokytojų padėjėjų ir mokytojų santykiai. Mokytojų padėjėjos jautėsi mažiau kvalifikuotos ir žemesnio statuso nei mokytojos, tačiau kartais priešinosi mokytojų instrukcijoms. Šis atradimas yra naujas, nes ankstesniuose tyrimuose apie santykius tarp mokytojų ir mokytojų padėjėjų daugiau buvo žvelgiama iš mokytojo pusės. Interviu dalyvės vertino tai, kad tėvai dalijasi savo patirtimi ir padeda spręsti vaikų problemas. Tačiau apklaustos mokytojų padėjėjos pasigenda tėvų įsitraukimo. Ryšys tarp interviu dalyvavusių mokytojų padėjėjų ir vaikų buvo sunkiai apibrėžiamas. Su vienais vaikais tyrimo dalyvės susiliejo, o su kitais – nesugebėjo užmegzti glaudaus ryšio.
Teacher assistants play an important part in inclusive education. Teacher assistants are not well educated and underpaid compared to other school specialists. In elementary schools the demand for teacher assistants is becoming bigger, however there are not many people who want to work as teacher assistants. Qualitative research was conducted to have a better understanding about the job of teacher assistants and the experiences of the teacher assistants. The goal of this study is to understand and to describe the experiences of teacher assistants in the context of inclusive education. A semi structured interview was conducted with six women who had at least two years of experience working as teacher assistants in elementary schools. Thematic analysis by Braun and Clarke (2013) was used to analyze the data. Using thematic analysis 5 themes were defined: 1) teacher assistants are motivated to chose this job due to comfortable working conditions and a chance to work with children, 2) the job of teacher assistant is full of the unknown and loneliness, 3) Power play between teachers and teacher assistants, 4) Information sharing or lack of it between parents and teacher assistants, 5) Ambivalent relationship between teacher assistants and children. The results of this study show that teacher assistants, as teachers, are motivated to work with children, but do not have such a big workload and big responsibilities as teachers. Teachers assistants‘ lack of knowledge and qualifications are concerning. However, participants tried to compensate for their lack of knowledge by participating in seminars. In this study relationships between teacher assistants and teachers were disclosed. Teacher assistants felt less qualified and having lower status than teachers, although there were times that teacher assistants resisted the instructions given by teachers. It is a new finding due to the fact that other studies looked at teacher – teacher assistant relationship through the lens of the teachers. Participants of the interviews appreciated that parents share their experiences and help solving children‘s problems. However, interviewed women talk about lack of parental involvement as well. The relationship between teacher assistants and children is hardly defined. They merged with some children and with others they did not feel connected.
Bibliographic Details
45
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieigos dalinis embargo / Mixed Embargoed Access
File(s)laima_juceviciene_pdf.pdf (1.09 MB) Embargo Accessuntil 2027-05-25transkribuoti_interviu.pdf (1011.53 KB) Restricted Access