Browsing by Area "Edukologija / Education (S007)"
Now showing 1 - 20 of 3339
Results Per Page
Sort Options
Publication 1-2 klasių mokinių darbo mokėjimų ir įgūdžių kaita bei ugdymo ypatumai dailės ir darbelių pamokose[Changing of work abilities and skills and peculiarities of training at the lessons of art and work of the 1-2 class pupils]research articleTiltai : humanitariniai ir socialiniai mokslai. Klaipėda : Klaipėdos universiteto leidykla, 2001, Nr. 3 (16)., p. 79-85The article discloses the contents of work ability and skills in a primary school. Peculiarities of forming cutting as an important component of working and creative activities and psychomotoric derivative are analysed.6 - conference paper
; Į sveiką gyvenseną ir skaidrią būtį Vydūno keliu : 3-oji Tarptautinė sveikatos mokslų studentų ir 19-oji mokslinė-praktinė konferencijaŠiandieniniame pasaulyje žmogaus sveikatos puoselėjimas ir fizinis aktyvumas tampa vis aktualesne tema. Europoje žmogaus švietimas yra siejamas su visapusiškos asmenybės ugdymu, kuriame žmogaus dvasia, intelektas, fizinės galia ir sveikata yra neatsiejamos dalys. Tuo tarpu technologiniai iššūkiai ir procesai, aukšti intelekto reikalavimai asmeniui, žmonių poreikių didėjimas lemia tai, kad Lietuvos mokyklose skatinama intensyvi mokinių protinė veikla, o fizinis aktyvumas tampa nepakankamas ir mažėja. Visa tai daro neigiamą įtaką ugdytinių sveikatai, fiziniam pajėgumui ir asmens darbingumui. Taigi, fizinio aktyvumo ir sveikatos stiprinimo klausimai yra aktualūs šiandienos žmogui. Lietuvoje ir užsienyje vis daugėja tyrimų, analizuojančių fizinio aktyvumo reikšmę sveikatai.7 - conference paper
; Į sveiką gyvenseną ir skaidrią būtį Vydūno keliu : II-oji tarptautinė sveikatos mokslų studentų, 18-oji tarptautinė mokslinė-praktinė konferencija : Vydūnas jaunystei : konferencijos medžiaga8 Publication 11-13 metų neįgaliųjų moksleivių fizinio pajėgumo tyrimas[Research of physical fitness of SEN children in the age of 11-13 years]research article ;Minkevičius, Rimantas ;Čepulėnas, AlgirdasMiliūtė, IngaMokytojų ugdymasStraipsnyje nagrinėjama specialiųjų ugdymo(si) poreikių turinčių (neįgaliųjų) moksleivių fizinio pajėgumo komponentų kaita 11-13 metų tarpsniu. Atlikta neįgaliųjų ir neturinčių psichinio vystymosi sutrikimų moksleivių (mergaičių ir berniukų) fizinio pajėgumo lyginamoji analizė. Fizinis pajėgumas buvo tiriamas taikant Eurofito testus.Ištirta, kad visais amžiaus tarpsniais (11, 12, 13 metų) neįgaliųjų moksleivių fizinis pajėgumas prastesnis nei sveikų moksleivių. Tačiau tepingo testo rodikliai, parodantys galūnės judesių greitumą, neįgaliųjų mergaičių ir berniukų geresni negu sveikų vaikų. Abiejų grupių moksleivių fizinio pajėgumo komponentai kasmet kito, bet skirtingais tempais, o kai kurie fizinio pajėgumo komponentai per metus turėjo tendenciją pablogėti. Tyrimo rezultatai orientuoja į tai, kad specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių moksleivių kūno kultūros pamokos turėtų būti specifiškai adaptuotos šio kontingento fiziniams gebėjimams lavinti ir judėjimo įgūdžiams formuoti.- conference paper
; ; ; Į sveiką gyvenseną ir skaidrią būtį Vydūno keliu : II-oji tarptautinė sveikatos mokslų studentų, 18-oji tarptautinė mokslinė-praktinė konferencija : Vydūnas jaunystei : konferencijos medžiaga3 Publication 11-13 metų vaikų prigimtinių fizinių galių plėtotė neformaliai ugdant mokykloje: monografija / Asta Šarkauskienė; Klaipėdos universitetas[Vienuolikos - trylikos metų vaikų prigimtinių fizinių galių plėtotė neformaliai ugdant mokykloje]1 - conference paper
; ; XXI-oji nacionalinė mokslinė konferencija „Į sveiką gyvenseną ir skaidrią būtį Vydūno keliu“ : konferencijos pranešimų medžiaga5 - conference paper
; Kūno kultūros ir sveikatos ugdymo dabartis ir perspektyvos: respublikinė mokslinė konferencija, skirta Klaipėdos universiteto Kūno kultūros katedros 25-erių metų sukakčiai: pranešimų tezės. Klaipėda : Klaipėdos universitetas, 2006. ISBN 9955181524., p. 19-20Šio straipsnio tikslas - išanalizuoti 12-14 metų moksleivių požiūrį į kilnų elgesį (fair play) sportinėje veikloje. Atlikus tyrimą padaryta prielaida, kad paauglystės amžiuje dar tik formuojasi paauglių vertybinės nuostatos: kilnaus elgesio, sąžiningos ir garbingos kovos samprata ir jų apraiškos sporte ir gyvenime. Moksleivių požiūrios į agresyvų elgesį analizė atskleidė negatyvią asmenybės poziciją į šį reiškinį. Daugiau nei trečdaliui (36,2 proc.) moksleivių įdomiausia stebėti šiurkščią sportinę kovą ir tarpusavio santykių aiškinimąsi jėga. 28,4 proc. moksleivių visiškai pritaria agresyviam žiūrovų elgesiui, 43,2 proc. moksleivių toleruoja agresyvų elgesį, likusieji - 28,3 proc. - stebi pasyviai. Publication 12–14 metų mokinių požūris į kilnų elgesį ir jo raiška sportinėje veikloje[Attitude of 12–14 year old pupils towards fair play and its expression in sport]Tyrimo tikslas – iðtirti 12–14 metø mokiniø poþiûrá á kilnø elgesá ir atskleisti jo raiðkà sportinëje veikloje. Tyrime dalyvavo 225 Klaipëdos ir Plungës miesto 12–14 metø mokiniai. Buvo taikomi ðie tyrimo metodai: literatûros ðaltiniø analizë, anketinë apklausa, situacijø analizë, statistinë analizë. Tyrimo rezultatai parodë, kad sportine kova þavisi beveik pusë (47,1 %) tiriamøjø. Jiems svarbu þaidëjø kovinë dvasia, ryþtas, varþybø taisykliø laikymasis. Daugiau kaip treèdaliui respondentø (35,1 %) svarbu varþybø rezultatas, nepaisant to, kokiu bûdu jis pasiektas. Garbingos sportinës kovos samprata ðiuo amþiaus tarpsniu dar nëra pakankamai susiformavusi: 66,3 % mokiniø nuomone, sporto varþybose visada reikia gerbti varþovus, kovoti laikantis taisykliø, nesvarbu, koks bûtø varþybø rezultatas; 22,0 % mokiniø teigë, kad reikia visais ámanomais (net negarbingais) bûdais siekti pergalës, 9,6 % paþymëjo, kad ið principo taisykliø reikia laikytis, o 2,1 % nurodë, kad galima ir paþeisti taisykles, jeigu taip nurodo treneris. 78,5 % mokiniø nuomone, kilnus elgesys pasireiðkia tiek sportinëje veikloje, tiek ir gyvenime. Jie kilnø elgesá supranta kaip pasiaukojimà, sàþiningumà, þaidimo taisykliø laikymàsi, paslaugumà, gailestingumà, atjautà. 13,2 % mokiniø kilnø elgesá supranta kaip iðdidumà, pasitikëjimà savimi. 8,3 % mokiniø pasirinko kilnaus elgesio neapibûdinanèias savybes. Atlikus tyrimà nustatyta, kad paauglystës amþiuje dar tik formuojasi paaugliø vertybinës nuostatos: kilnaus elgesio, sàþiningos ir garbingos kovos samprata, ir jø apraiðkos sportinëje veikloje ir gyvenime. Olimpinis ugdymas suteikia galimybæ paaugliams kilnø elgesá ir garbingà sportinæ kovà suvokti nedirektyviai – per sporto fenomenà, konkreèiose situacijose ir kartu juos praturtinti prasminëmis sampratomis.8 - conference paper
; Į sveiką gyvenseną ir skaidrią būtį Vydūno keliu : 3-oji Tarptautinė sveikatos mokslų studentų ir 19-oji mokslinė-praktinė konferencijaSveika mityba, taip pat yra labai svarbus dalykas sportuojančiam žmogui. Įrodyta, kad savo sveikatą nemaža dalimi lemia pats asmuo, savo elgesiu bei valios pastangomis pasirinkdamas gyvenimo būdą. Dėl to labai svarbu, kad vaikai pasirinktų sveiką gyvenseną ir neturėtų žalingų įpročių, o jų energija būtų nukreipta tinkama linkme. Taigi, tinkamiausia ugdymo priemone galėtų tapti sportinė veikla, kuria būtų ne tik visapusiškai lavinamos fizinės ypatybės, siekiama tam tikro fizinio parengtumo lygio, leidžiančio varžytis ir siekti gerų sportinių rezultatų, bet ir ugdomi sveikos gyvensenos įgūdžiai ir įpročiai.5 Publication 13-14 m. mergaičių požiūris į motinystę[The viewpoint of 13-14 year old girls to motherhood]conference paperLietuvos mokykla XXI amžiuje : konferencijos medžiaga, Klaipėdos universiteto Kvalifikacijos kėlimo institutas ir Klaipėdos apskrities Švietimo skyrius, 1997 m. kovo 25 d.2 Publication 13-16 metų paauglių, gyvenančių modernėjančioje Lietuvoje, tautinės vertybės[The ethic values of 13-to 16-year-old Lithuanian adolescents]research articleSTEPP : socialinė teorija, empirija, politika ir praktika. Vilnius, 2013, Nr. 7., p. 53-66Edukologijos mokslas pripažįsta, kad paauglystėje ugdymas gali daryti didžiausią įtaką asmenybės savivertės formavimuisi. Straipsnyje analizuojamas 13–16 metų paauglių tautinių vertybių suvokimas ir raiška moderniosios lietuvybės kontekste interpretuojant respondentų savirefleksijas. Tyrimo instrumento – esė – pagalba nustatomos jaunesniojo amžiaus paauglių tautinės vertybės, analizuojama vertybinė jaunų žmonių patirtis, jausmai ir nuostatos, kultūrą moderniosios lietuvybės kontekste suprantant kaip visos tautos sukurtą, iš kartos į kartą per ugdymą perduodamą ir nuolat atnaujinamą kultūros vertybių visumą – bendra kalba, bendra praeitis ir likimas, tautinis mentalitetas, tradicijos, kraštovaizdis – patriotiniu, meilės Tėvynei, jos saugojimo ir išlikimo požiūriu.3 - conference paper
; ; Į sveiką gyvenseną ir skaidrią būtį Vydūno keliu : Vydūno tarptautinė mokslinė konferencija, skirta Sveikatos mokslų fakulteto veiklos 20-mečiui paminėti : konferencijos medžiaga4 1 Publication 14-15 metų krepšininkų fizinio pajėgumo kaita[Change in physical fitness 14-15 year old basketball players]conference paper; Sveikatos dizainas – 2016 : mokslinės praktinės konferencijos medžiaga. Akademija : ASU leidybos centras, 2016. ISBN 9786094491115., p. 41-498 Publication 14-15 metų paauglių kūno savivaizdžio vertinimo skirtumai lyties aspektu[Gender dıfferences ın body-ımage perceptıon among adolescents at the age of 14-15]conference paperFizinis aktyvumas ir sportas universitete - 2012 : tarptautinės konferencijos pranešimų medžiaga. Kaunas : Technologija, 2012., p. 25-282 - conference paper
; Į sveiką gyvenseną ir skaidrią būtį Vydūno keliu : II-oji tarptautinė sveikatos mokslų studentų, 18-oji tarptautinė mokslinė-praktinė konferencija : Vydūnas jaunystei : konferencijos medžiaga3 - research article
; Socialinis ugdymas. Socialinė pedagoginė pagalba = Social pedagogical aid. 2009, Nr. 8 (19), p. 72-82Straipsnyje nagrinėjama 14—18 metų savanorių saviugda nevyriausybinių organizacijų veikloje. Savanoris suprantamas kaip asmuo, laisva valia aukojantis savo laika, kitų žmonių labui, nesitikintis už tai atlyginimo, tačiau patiriantis dvasinę naudą, kuria dalijasi su bendruomene, bei prisiimantis atsakomybę už savo veiklą. Straipsnyje pristatomi atlikto tyrimo, kurio dalyviai — mokyklinio amžiaus savanoriai, aktyviai veikiantys socialinio pobūdžio nevyriausybinėse organizacijose, rezultatai. Aptariamos galimos jaunimo saviugdos formos nevyriausybinėse organizacijose, mokinių motyvacija saviugdai, veiksmingiausi saviugdą lemiantys veiksniai. Tyrimo rezultatai parodė, kad nevyriausybinės organizacijos suteikia gana platų spektrą galimybių saviugdai ir mokiniams yra patrauklios kaip saviraiškos, praktinių žinių ir įgūdžių šaltinis. Taip nevyriausybinės organizacijos papildo neformalaus švietimo sistemą.3 Publication 14–16 metų paauglių, atliekančių alternatyvią laisvės atėmimui bausmę, požiūris į pataisos inspekcijos pareigūnų jiems teikiamą pagalbą[The attitude of 14–16 year old adolescents, who are under their sentences alternative to the imprisonment, to the assistance provided to them by the officers of the correctional institution]research article; Tiltai : socialiniai mokslai. Klaipėda : Klaipėdos universiteto leidykla, 2011, Nr. 3 (56)., p. 379-391Straipsnyje analizuojamas 14–16 metų paauglių, įvykdžiusių nusikalimus ir atliekančių alternatyvią laisvės atėmimui bausmę, požiūris į pataisos inspekcijos pareigūnų jiems teikiamą pagalbą. Išryškinamas šiuo metu Lietuvos pataisos inspekcijose atliekančių alternatyvią laisvės atėmimui bausmę 14–16 metų paauglių poreikis priimti pareigūnų pagalbą, jos pobūdis ir naudingumas paaugliams. Paauglių požiūrio į jiems teikiamą pagalbą tyrimas padeda numatyti jos veiksmingumo perspektyvą, siekiant humanizuoti Lietuvos baudžiamąją politiką.10 - conference paper
; Į sveiką gyvenseną ir skaidrią būtį Vydūno keliu : II-oji tarptautinė sveikatos mokslų studentų, 18-oji tarptautinė mokslinė-praktinė konferencija : Vydūnas jaunystei : konferencijos medžiaga4