Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.14172/25644
Options
Ergoterapijos poreikio kūdikių globos namuose tyrimas
Type of publication
Straipsnis kitame recenzuojamame leidinyje / Article in other peer-reviewed edition (S5)
Type of document
type::text::journal::journal article::research article
Author(s)
Repšaitė, Viktorija | Lietuvos sveikatos mokslų universitetas |
Lietuvos sveikatos mokslų universitetas | |
Title
Ergoterapijos poreikio kūdikių globos namuose tyrimas
Other Title
The research of the need for occupational therapy in the infant's foster home
Publisher
Kaunas : Lietuvos kūno kultūros akademija
Date Issued
Date Issued | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2010 | Nr. 2 (3) | 15 | 20 |
Is part of
Reabilitacijos mokslai: slauga, kineziterapija, ergoterapija
Field of Science
Abstract
Tyrimo tikslas – ištirti ergoterapijos poreikį kūdikių globos namuose. Tyrimas atliktas 2009 m. gruodžio – 2010 m. kovo mėnesiais Kauno vaikų raidos klinikos „Lopšelis“ kūdikių globos namų skyriuje. Tyrimo instrumentai: medicininių dokumentų analizės protokolas, Sensorinės integracijos sutrikimų vertinimo anketa. Protokole buvo fi ksuojamas vaiko amžius, lytis, kiek laiko gyvena kūdikių namuose, diagnozė. Vaikų savarankiškumo įgūdžiai ir smulkiosios motorikos funkcijos įvertintos naudojant Vaiko raidos vertinimo skalę DISC (Diagnostic Inventory for Screening Children). Sensorinės integracijos sutrikimų anketą, kuri įvertina vaikų nuo gimimo iki 2 metų būklę, pildė kūdikių globos namų auklėtojos. Iš visų tirtų vaikų dvidešimt dviejų (57,9%) smulkiosios motorikos raida nebuvo sutrikusi, 13 vaikų (34,2%) – sulėtėjusi, trijų (7,9%) – atsilikusi. Savarankiškumo raida nebuvo sutrikusi 25 vaikams (65,8%), 12 vaikų (31,6%) – sulėtėjusi, vieno vaiko (2,6%) – atsilikusi. Tyrimo rezultatai parodė, kad kuo ilgiau vaikas gyvena kūdikių globos namuose, tuo daugiau jo savarankiškumas ir smulkiosios motorikos raida atsilieka. Analizuojant Sensorinės integracijos sutrikimų vertinimo anketos rezultatus buvo skaičiuojamas suminis 9 sričių balas. Jis siekė 55–95 balus (vidurkis 76,2 balo). Sensorinės integracijos sutrikimų įverčio (suminio balo) ir laiko, kurį vaikai praleido kūdikių globos namuose, koreliacijos koefi cientas r = 0,35, p = 0,08. Vadinasi, kuo ilgiau vaikas gyveno kūdikių globos namuose, tuo sensorinės integracijos sutrikimai ryškesni. Išvados: 1. Daugumai kūdikių (42,1%), augančių globos namuose, nustatyta sutrikusi smulkiosios motorikos funkcijų raida: 34,2% nustatytas smulkiosios motorikos raidos sulėtėjimas, 7,9% – raidos atsilikimas. [...].
The aim of the research was to examine the need for occupational therapy in the infant foster home. The study was conducted in December 2009 – March 2010 in Kaunas Child’s Development Clinic „Lopšelis“. Self-dependence and fine motor function evaluation were made according to DISC (Diagnostic Inventory for Screening Children). Sensory integration disorders were valuated by the questionnaire of evaluation of sensory integration filled in by the teachers (for children from birth to 2 years) which helped the teachers to evaluate the babies growing in the foster home. Evaluating fine motor skills we estimated that 22 children (57.9%) were of normal development, 13 children (34.2%) had development retardation and 3 children (7.9%) had development diffi culties. Evaluating the self-dependence of the children growing in the infant foster home, we determined that 25 children (65.8%) were of normal development, 12 children (31.6%) had development retardation and 1 child (2.6%) had development diffi culties. Both child‘s self-dependence and fine motor skills depend on the age (varies with the growth of a child). To assess the influence of the changes in living conditions on child’s development regardless of age, we created a new character – children’s part time (in percent) spent in infant foster homes. The results of the research revealed that the longer a child lives in a foster home, the more their self-dependence and fi ne motor skills weaken. The results of the questionnaire for assessment of sensory integration disorders were analyzed and total score of 9 areas was counted. It varied from 55 to 95 points, the average of the total score was 76.2 points. The correlation coeffi cient between sensory integration disorder (total score) and the time children spent in the infant foster home was r = 0.35, p = 0.08. [...].
ISSN (of the container)
2029-3194
eLABa
5348558
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Bibliographic Details
18
Date Reporting
2010