Options
Veiksmingos mentorystės samprata
Date Issued |
---|
2014 |
Straipsnyje nagrinėjama veiksmingos mentorystės samprata ugdymo kontekste. Remiantismokslinės literatūros analize, parodoma, kad mentorystė pati savaime nelaiduojaveiksmingų rezultatų. Veiksminga mentorystė gali būti viena iš ugdymopriemonių, padedanti studentams įgyti profesinių kompetencijų, gerinanti studentųakademinių pasiekimų lygį, studentų socializaciją profesinėje veikloje. Mokslinėjeliteratūroje dažnai tapatinamos efektyvumo, veiksmingumo, produktyvumo sąvokos,apibrėžiant sėkmingos mentorystės rezultatą. Kadangi mentorystės samprata yra nuolatkuriama per socialinę sąveiką tarp mentoriaus ir studento, straipsnyje atskleidžiama,kurią sąvoką būtų tikslingiau vartoti aptariant veiksmingos mentorystės konceptą.Pristatomi teorinio tyrimo rezultatai leidžia teigti, kad veiksminga mentorystė kaiprezultatas gali būti apibūdinama bei vertinama naudojant kokybinius parametrus.Veiksminga mentorystė apibūdinama kaip lankstus, dinamiškas, formalizuotas procesas,kurio metu mokosi, tobulėja abu proceso dalyviai – mentorius ir globotinis ir vedaveiksmingų asmeninių ir profesinių pokyčių link.
Mentoring is a socially constructed practice. The expectations of education institution, mentor, and student frequently determine the meaning of mentoring concept that is constantly developed by social interactions emerged through experience. Trying to conceptualize mentoring in different fields (business, psychology, education, nursing, psychology, etc.), is found the wide range of possible mentoring roles, functions, mentoring forms and concepts (Bozeman, Feeney 2007; Crisp, Cruz, 2009; Roberts, 2000; Monkevičienė, Schoroškienė at al., 2008; Allan, 2010). Mentoring helps to connect theory and practice is associated with concepts of lifelong learning and learning society (Allan, 2010). However, mentoring itself does not guarantee effective results. Effective mentoring can be one of the instruments to help students gain professional skills, improve academic achievements and socialization in their professional activities, reduction of students (as future professionals) outage, and motivate of their employment (Allan, 2010; Jokelainen, Turunen, Tossavainen, Jamookeeah, Coco, 2011; George, Mampilly, 2012). Research shows that an effective teacher or other experts in their fields is not necessarily an effective practitioner mentor (Hudson, Spooner-Lane, Murray, 2012; Abiddin 2012, Anderson, 2011). In the scientific literature given concepts of effectiveness, efficiency, productivity are often used as synonymous, so it is important to clarify that the term would be more appropriate to use in discussing the concept of mentoring. The aim of this research is to describe the concept of effective mentoring in the context of education. [...]