Options
Sociokultūrinis ugdymas ir vyresniųjų klasių mokinių anglų kalbos mokymosi motyvai: mokytojų požiūrio tyrimas
Stanionis, Rolandas | |
Date Issued |
---|
2011 |
Gimtajai kultūrai būdingi reiškiniai lengvai suprantami tos pačios kultūros atstovams, tačiau susidūrus su svetimos kultūros išskirtinumais net ir paprasčiausi veiksmai gali būti interpretuojami klaidingai. Kalba neatsiejama nuo kultūros, todėl siekiant parengti ugdytinius gyvenimui tarptautinėje visuomenėje, mokantis užsienio kalbos svarbu ugdyti besimokančiųjų sociokultūrinę kompetenciją. Straipsnyje apžvelgiamas sociokultūrinės teorijos kontekstualizavimasis mokslinėje literatūroje ir sociokultūrinės kompetencijos samprata. Analizuojamas anglų kalbos mokytojų požiūris į sociokultūrinį ugdymą ir vyresniųjų klasių mokinių anglų kalbos mokymosi motyvus.
The features that are common to a certain culture can be easily comprehended by the representatives of that particular culture, however, the perception of unfamiliar cultural differences can result in incorrect interpretation even of the simplest actions. Language is inseparable from culture; therefore, in order to prepare learners for their future life in the international environment it is important to develop their sociocultural competence in foreign language learning classes. The article reviews the contextualization of socio-cultural theory in the scientific literature and presents the notion of socio-cultural competence. The article also presents the analysis of English language senior class teachers’ viewpoint towards the development of socio-cultural education and students’ language learning motives.