Options
Studijų programų reikalavimų inžinerijos sistema: nuo automatizuoto dokumentų valdymo prie modeliais grindžiamo kūrimo proceso
Klaipėdos valstybinė kolegija | Vilniaus universitetas | Lietuvos verslo kolegija | ||
Gudas, Saulius | Vilniaus universitetas | |||
Lietuvos verslo kolegija | ||||
Smirnova, Julija | Klaipėdos valstybinė kolegija |
Date Issued |
---|
2011 |
Šiame straipsnyje analizuojamas sistemų modeliavimo SysML kalbos standartas, išskiriami skirtumai nuo vieningos objektinės modeliavimo UML kalbos ir parenkamas jas įgyvendinančių CASE priemonių rinkinys, suteikiantis galimybę pereiti nuo į dokumentacijos tvarkymą orientuoto prie modeliais grindžiamo kūrimo proceso (MDA). UML buvo sukurta kaip modeliavimo kalba programines įrangos kūrimo srityje, tai tarptautines standartizacijos organizacijos (ISO) visuotinai pripažintas standartas, kurį specifikavo Objektų valdymo grupė (OMG); vėliau atsirado SysML specifikacijos; UML ir SysML kalbų naudojimas sistemų specifikacijai bei projektavimui suteikia daug privalumų, nes tokiu būdu užtikrinama galimybe vertinti ir validuoti sudarytus sistemų modelius, kas palengvina informacijos perdavimą kitiems inžinerijos disciplinų specialistams. Straipsnyje parodytas studijų programų kūrimas kaip modeliais grindžiamas procesas, paremtas SysML ir UML, kuris įgyvendinamas modeliais grindžiama sistemų inžinerijos (MDSE) metodika. Taip pat pateikti kelių instrumentinių programinės įrangos sukurtų CASE priemonių integracijos pavyzdžiai, leidžiantys atvaizduoti skirtingus studijų programų reikalavimų inžinerijos (valdymo) sistemos aspektus: studijų programų panaudojimo atvejų modelis padeda suprasti sistemos veikimo principą; klasių diagrama naudojama studijų programų struktūrai sudaryti (dalykų sudedamųjų dalių ir jų studijų rezultatų analizei); studijų programų reikalavimų išgavimo ir analizės veiklos bei sandaros nustatymo būsenų diagramos iliustruoja sistemos elgsenos (dinaminj) modeliavimą; sistemos architektūros modelis vaizduoja kompiuterizuojamos srities semantilcą ir pan. Taip pat pateikta tolesnė minėtos sistemos plėtra, kuri siejama su žiniomis grindžiamų principų taikymu, tokiu budu studijų proceso ir turinio formavimas vyksta probleminės srities (žinių) modelio pagrindu.
In this article in order to familiarize with the models based Model-Driven System Engineering (MDSE) analyzed models based on systems engineering techniques. Systems engineering concentrates on the definition and documentation of system requirements in the early development phase, the preparation of a system design, and the verification of the system as to compliance with the requirements, taking the overall problem into account: operation, time, test, creation, cost and planning, training and support, and disposal. Systems engineering integrates all disciplines and describes a structured development process, from the concept to the production to the operation phase and finally to putting the system out of operation. It looks at both technical and economic aspects to develop a system that meets the users’ needs. This article is devoted to the formulation and implementation of quite novel and interdisciplinary approach to curriculum development that is based on application of systems engineering methods and modern CASE tools. The future improvement of a created system is associated with knowledge-based applications. The presented approach uses the modified Value Chain Model (VCM) to describe the refinement procedure of the problem domain knowledge. Thus, study process parameters derived from VCM can be stored in knowledge databases and later used for solving the problems of expected application areas.