Jono Pauliaus II dėmesys rengimosi santuokai procesui ir šeimų palaikymui: kultūriniai iššūkiai ir pagalbos būtinybė
| Date | Issue | Start Page | End Page |
|---|---|---|---|
2024 | 32 | 290 | 306 |
Jonas Paulius II (1920–2005) savo pontifikato metu ypatingą dėmesį skyrė šeimų klausimui ir netgi pelnė „šeimų popiežiaus“ titulą. Jo vadovavimo Romos Katalikų Bažnyčiai laikotarpiu (1978-2005) pasaulyje iškilo daugybė kultūrinių pokyčių, lėmusių mąstymo kaitą ir požiūrio į gyvenimo šeimoje formų kitimą. Šio straipsnio objektas – Jono Pauliaus II Apaštališkoji Adhortacija Familiaris Consortio ir joje sutelktas dėmesys rengimui santuokai bei įvairioms sielovadinėms iniciatyvoms ir pastoracinėms veikimo gairėms, nurodžiusioms ilgalaikius tikslus, siekiant teikti pagalbą šeimos gyvenimą besirenkantiems žmonėms. Jis suvokė rengimosi šeimos gyvenimui procesą kaip nuolatines trijų pakopų pastangas, leidžiančias subrendusiam asmeniui gyventi laimingą šeimos gyvenimą. Taip pat pristatė būtinybę skirti dėmesį šeimų palydėjimui po santuokos sudarymo. Jo didžiausias troškimas, kad ne tik krikščionys, bet ir „kiekvienas geros valios žmogus įsijungtų į šeimos vertybių gelbėjimą ir remtų jos poreikius“ (Jonas Paulius II 1981b, n. 86).
John Paul II (1920–2005) paid special attention to the issue of families during his pontificate, and even earned the title of ‘the pope of families’. During his leadership of the Roman Catholic Church (1978–2005), many cultural changes took place in the world, leading to a change in thinking and a change in the attitude towards forms of family life. The subject of this article is John Paul II’s Apostolic Exhortation Familiaris Consortio, and its focus on the preparation for marriage, as well as various pastoral initiatives and pastoral action guidelines, which indicated long-term goals to provide assistance to people choosing family life. He understood the process of preparing for family life as a continuous three-step effort that enables a mature person to live a happy family life. He also presented the need to pay attention to supporting families after the wedding. His greatest desire was that not only Christians, but also ‘every person of good will should endeavour to save and foster the values and requirements of the family’ (John Paul II, FC, n. 86).