Options
Pacientų gydomų biologine terapija įgalinimo sąsajos su slaugytojų komunikaciniais gebėjimais
Pagrindiniai veiksniai, padedantys įgalinti sergančius pacientus yra bendravimas, padedantis keistis informacija apie paciento sveikatą ir atlikti procedūras. Sveikatos priežiūros teikėjo ir gavėjo – paciento santykiai neišvengiamai yra asimetriški, iš to kyla problemos, jei abi šalys nesugeba tinkamai įvertinti tokių santykių ypatybių. Jei abi pusės nesugeba susitaikyti su šia asimetrija, tokius santykius tęsia neišvengiami konfliktai pasižymintys nepasitikėjimu, nepagarba, neišklausymu. Tokiu atveju medicininės intervencijos kokybė žymiai suprastėja, kur kas sunkiau maksimaliai pagerinti asmens sveikatos būklę, todėl paciento įgalinimo standartai turi būti pritaikyti prie kiekvieno padalinio veiklos sričių, kadangi įgalinti slaugytojai labiau linkę įgalinti savo pacientus ir kitus, o tai savo ruožtu lemia geresnius sistemos rezultatus ir visuomenės sveikatą. Tyrimo tikslas – įvertinti slaugytojų bendravimo sąsajas su pacientų, gydomų biologine terapija, įgalinimu. Tyrimo metodika. Tyrimo duomenys apdoroti naudojant matematinės statistikos programą SPSS 22.0. Respondentų apklausai taikytas kiekybinio tyrimo metodas – anketinė apklausa, kurią sudarė trys dalys. Respondentai anketas pildė prieš procedūrą ir po jos. Iš viso tyrime dalyvavo 319 respondentų. Tyrimo rezultatai ir išvada. Įvertinus respondentų lūkesčius slaugytojų komunikaciniams gebėjimams, nustatyta, jog respondentams svarbūs kompleksiniai slaugytojų komunikaciniai gebėjimai, pacientai turi aukštus lūkesčius slaugytojų komunikacijai. Pacientų įgalinimo lygis buvo kiek aukštesnis už vidutinį. Nustatyta, jog pacientų įgalinimo lygmuo priklauso nuo slaugytojų komunikacinių gebėjimų. Kuo slaugytojas geba pacientui išsamiau ir suprantamiau pateikti informaciją ir atsakymus į paciento klausimus, tuo jo įgalinimo lygis yra aukštesnis. Hipotezė: tikėtina, kad geriau slaugytojų bendravimą vertinantys pacientai yra labiau įgalinti, pasitvirtino. Kuo slaugytojas geriau geba bendrauti su pacientu, atsakyti į jo klausimus, tuo paciento įgalinimo lygis yra aukštesnis.
Communication is a key factor in empowering sick patients, helping to exchange information about the patient's health and to perform procedures. The relationship between the healthcare provider and the recipient-patient is inevitably asymmetrical, which creates problems if both parties fail to properly appreciate the characteristics of such relationships. If both parties are unable to come to terms with this asymmetry, the relationship will continue to be characterised by inevitable conflicts characterised by mistrust, disrespect and lack of listening. The quality of medical interventions is significantly reduced and it is much more difficult to maximise the health status of the individual, which is why patient empowerment standards need to be tailored to each unit's area of activity, as empowered nurses are more likely to empower their patients and others, which in turn leads to better system outcomes and public health. The aim of the study was to assess the association of nurses' communication with empowerment of patients undergoing biological therapies. Methodology. The data were processed using the mathematical statistics software SPSS 22.0. The method of quantitative research used to survey the respondents was a questionnaire survey, which consisted of three parts. The questionnaires were filled in by the respondents before and after the procedure. A total of 319 respondents took part in the study. Results and conclusion. The assessment of respondents' expectations of nurses' communication skills showed that respondents value complex nurses' communication skills and that patients have high expectations of nurses' communication. Patients' level of empowerment was slightly above average. Patient empowerment was found to be dependent on nurses' communication skills. The more detailed and comprehensible the nurse's ability to provide the patient with information and answers to the patient's questions, the higher the level of empowerment. The hypothesis: Patients who are more empowered are more likely to be more empowered if they are better communicators than nurses. The better the nurse is at communicating with the patient and answering the patient's questions, the higher the patient's level of empowerment.