Vidutinio amžiaus žmonių gyvenimo prasmės patyrimas
Vaišvilienė, Edita |
Diržytė, Aistė | |
Tyrimo tikslas: atskleisti vidutinio amžiaus žmonių gyvenimo prasmės patyrimo ypatumus. Tyrimui atlikti buvo panaudotas kokybinis metodas. Atlikus interpretacinę fenomenologinę analizę, buvo išskirtos penkios metatemos, atspindinčios tyrimo dalyvių gyvenimo prasmės patyrimo aspektus: aš ir pasaulis; gyvenimo prasmės paieška; aš ir mano šeima; prasmės patyrimas veikloje bei aš ir kiti. Tyrimo metu paaiškėjo, kad dalyviai išgyvena gyvenimo prasmę, gilindamiesi į save ir patirdami malonumą, būdami vienumoje, suvokdami savo gyvenimo ir pašaukimo unikalumą. Tyrimo dalyviai aktyviai ieško gyvenimo prasmės, siekdami žinių studijų metu ar santykyje su aukščiausia jėga. Beprasmybės jausmą tyrimo dalyviai išgyvena santykių su partneriu krizėje, o prasmę – patirdami harmoningus santykius su partneriu, rūpindamiesi vaikų poreikiais, patirdami besąlygišką meilę vaikams. Tyrimo dalyviai išgyvena prasmę, dirbdami mėgstamą darbą, o beprasmybę patiria negalėdami sekti savo pašaukimu. Dalyviai išgyvena prasmę bendraudami su žmonėmis, o beprasmybę patiria nusivylę socialiniais santykiais.
The aim of the research: to reveal the peculiarities of the experience of the meaning of life of middle-aged people. A qualitative method was used for the study. After the interpretive phenomenological analysis, five meta-themes were identified, reflecting the aspects of the study participants' experience of the meaning of life: me and the world; the search for the meaning of life, me and my family; meaning experience in action and I itr others. The study revealed that participants experience the meaning of life, deepening into themselves and experiencing pleasure, being in solitude, realizing the uniqueness of their life and vocation. The participants of the study actively seek the meaning of life, seeking knowledge during studies or in a relationship with the highest power, the participants experience a sense of meaninglessness in a relationship with a partner in crisis, and a sense of harmony with a partner, caring for children's needs, unconditional love for children. Research participants experience meaning while doing a favorite job, and experience meaninglessness by not being able to follow their vocation. Participants experience meaning in interacting with people, and experience meaninglessness in frustrated social relationships.