Options
Moterų pasirengimo gimdymui ir pasitenkinimo gimdymu sąsajos
Žekevičiūtė, Ramunė |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Antenatalinis ugdymas didina nėščių moterų sąmoningumą, gebėjimą įveikti baimę ir nerimą, padeda valdyti gimdymo skausmą bei identifikuoti save motinystės vaidmenyje. Pasitenkinimo gimdymu įvertinimas palengvina gimdymo patirties supratimą. Užtikrinant antenatalinio ir postnatalinio periodo priežiūros kokybę, būtina nustatyti antenatalinio ugdymo ir pasitenkinimo gimdymu sąsajas. Tyrimo tikslas: nustatyti moterų pasirengimo gimdymui ir pasitenkinimo gimdymu sąsajas. Tyrimo metodika. Atliktas kiekybinis tyrimas. Naudotas instrumentas – klausimynas. Naudojama pasitenkinimo gimdymu skalė (angl. The Birth Satisfaction Scale-Revised (BSS-R).Tyrimo imtį sudarė 212 respondentų. Tyrimas atliktas laikantis etikos principų. Duomenų apdorojimui naudota SPSS 26.0 programinės įrangos versija ir redaguota Microsoft Excel programa. Tyrimo rezultatai. Tyrime dalyvavusios gimdyvės teigė, kad kokybiškiausią informaciją jos gavo skaitydamos knygas, mokslinius straipsnius, pasitardamos su gydytoju akušeriu ginekologu bei naršydamos specializuotuose internetiniuose puslapiuose. Paaiškėjo, kad gimdyvės stokoja informacijos apie gimdymo metu naudojamus instrumentus, galimas komplikacijas pogimdyminiu laikotarpiu. Taip pat joms trūksta informacijos, kaip spręsti tylos ir ramybės poreikio, miego trūkumo bei vaiko verkimo ir rėkimo problemas. Teikiamos gimdymo pagalbos kokybė buvo geresnė, kai nėščiosios turėjo galimybę apžiūrėti bei pasirinkti ligoninę, kurioje planuojamas gimdymas. Netaikant medikamentinio skausmo malšinimo, gimdymo metu buvo palankiau toleruojamas patiriamas stresas ir bendras pasitenkinimas gimdymo procesu buvo didesnis. Taip pat pasitenkinimas gimdymo procesu buvo didesnis, kai nėščiosios gavo informaciją dalyvaudamos motinystės kursuose arba pasikonsultavusios su gydytoju. Nustatyta, kad gimdyvių amžiui didėjant, mažėja gimdymo metu patiriamas stresas. Gimdyvių pasitenkinimas gimdymo procesu su jų išsilavinimu nebuvo susijęs, tačiau nėščiosios, įgijusios aukštąjį universitetinį ar neuniversitetinį išsilavinimą, turėjo daugiau informacijos, susijusios su skausmo malšinimu. Išsiskyrusioms gimdyvėms mažiau nei ištekėjusioms ar gyvenančioms partnerystėje patenkintos teikiamų paslaugų kokybe. Pakartotinai gimdžiusios moterys turėjo daugiau informacijos, susijusios su naujagimio priežiūra ir žindymu. Išvada: turimos informacijos kiekis didina moterų pasitenkinimą teikiamos pagalbos kokybe bei pačiu gimdymo procesu.
Antenatal education increases both the consciousness in pregnant women and the ability to overcome fear and anxiety, helps control pain during childbirth as well as identify oneself within the role of motherhood. The evaluation of women’s satisfaction with childbirth process facilitates the understanding of childbirth experience. In order to provide high quality care in antenatal and postnatal period, it is significant to identify the correlation between antenatal education and the satisfaction with childbirth. The aim of this research is to identify the correlation between the women’s preparedness for childbirth and the satisfaction with childbirth process. Research methodology. Quantitative research has been fulfilled with the questionnaire used as a research instrument. The Birth Satisfaction Scale-Revised (BSS-R) has been applied. 212 respondents have been included into the research sample. The research has been accomplished in compliance with ethical principles. SPSS 26.0 Statistical Software has been applied for data processing with the data edited using Microsoft Excel. Research results. Women in childbirth who have taken part in the research state that they have received the information of highest quality while reading books and research articles, consulting with an obstetrician-gynaecologist as well as through surfing specialised web pages. It has been revealed that women in childbirth feel the lack of information about the instruments used in childbirth process and possible complications during the postnatal period. Moreover, these women face the lack of information about such issues as the need to get some quietness and peace, lack of sleep as well as the problems related to child’s screaming and crying. The quality of help provided during childbirth process was higher when pregnant women could visit and choose the hospital where childbirth was planned. When there was no medical pain relief applied, the stress experienced during childbirth process was tolerated better with the generally better satisfaction with childbirth process. Also, the satisfaction with childbirth process was higher when pregnant women were provided with the information by taking part in maternity courses or through consulting with a doctor. It has been determined that with the age of women in childbirth increasing the stress experienced during childbirth decreases. Although no relation between the satisfaction of women in childbirth with the childbirth process and their education has been identified, those with higher university or non-university degree acquired have had more information about pain relief. Divorced women in childbirth compared to married women in childbirth or those living in a partnership have been less satisfied with the quality of services provided. The women in childbirth with prior childbirth experience have had more information related to new-born care and breastfeeding. Conclusion. The amount of information received increases the satisfaction of women with both the quality of help provided and the childbirth process itself.