Options
Asmens sveikatos priežiūros specialistų priešinimasis diegiant e. sveikatos paslaugas
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Darbo tikslas – teoriškai ir praktiškai išanalizuoti VšĮ Respublikinės Klaipėdos ligoninės asmens sveikatos priežiūros specialistų priešinimąsi diegiant e. sveikatos paslaugas. Darbo uždaviniai: 1. Išskirti pagrindinius e sveikatos elementus, bei apibūdinti e. sveikatos strateginius plėtros įgyvendinimo aspektus. 2. Sudarius empirinio tyrimo metodologija išanalizuoti asmens sveikatos priežiūros specialistų nuomone apie e. sveikatos įdiegtas ir teikiamas paslaugas. 3. Išanalizuoti ir įvertinti pagrindinius e. sveikatos diegimo problemas ir numatyti pokyčių įveikimo būdus, mažinančius priešinimąsi e. sveikatos paslaugų diegimui. 4. Išanalizuoti respondentų požiūrį į priešinimąsi didinančius ir mažinančius veiksnius diegiant e. sveikatos paslaugas. 5. Palyginti skirtingų asmens sveikatos priežiūros specialistų nuomone apie priešinimąsi e. sveikatos diegimui. Darbo metodika: Kiekybinis tyrimas atliktas 2021 vasario mėnesį. Tiriamųjų imtį sudarė ligoninės vadovai, gydytojai ir slaugytojai dirbantys VŠĮ Respublikinėje Klaipėdos ligoninėje. Atlikta anoniminė anketinė apklausa (n=255). Rezultatai: Didžioji dalis respondentų žinojo kokios elektroninės paslaugos teikiamos jų įstaigoje. Aukštąjį universitetinį išsilavinimą turintys ekspertai statistiškai reikšmingai dažniau nei kiti respondentai žinojo kokios e. sveikatos paslaugos yra teikiamos jų asmens sveikatos priežiūros įstaigoje (p<α=0,05). Pagrindinė e. sveikatos diegimo problema, kurią įvardino respondentai, yra sistemos sutrikimai, kurie prailgina paciento apžiūros laiką ir eiles bei techniniai ryšio sutrikimai. Tai patvirtino jaunesni nei 50 metų specialistai, taip pat aukštąjį universitetinį išsilavinimą turintys specialistai ir gydytojai (p<α=0,05). Darbuotojai turintys aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir vadovai statistiškai reikšmingai dažniau nurodė (p<α=0,05), kad darbuotojų kvalifikacijos tobulinimas ir sklandus informacinių technologijų infrastruktūros diegimas sumažina priešinimąsi e. sveikatos sistemos diegimui ir naudojimui. Dauguma respondentų turinčių aukštąjį universitetinį išsilavinimą statistiškai reikšmingai dažniau (p<α=0,05) sakė, kad jų turimų kompiuterinių žinių pakanka naudotis e. sveikatos sistema. Tyrimo metu paaiškėjo, kad tiesioginis paciento tyrimo rezultatų gavimas iš laboratorijos, greitesnis ir patogesnis informacijos gavimas, jos panaudojimas ir pasikeitimas informacija apie paciento sveikatos būklę tarp darbuotojų mažina priešinimąsi diegiant e. sveikatos paslaugas. Jaunesni nei 50 metų respondentai statistiškai reikšmingai (p<α=0,05), dažniau nurodė, kad įdiegus e. sveikatos paslaugas sutrumpėjo darbo laiko sąnaudos dirbant su medicininiais dokumentais. Tyrimo metu nustatyta, kad dažniau gydytojai ir vadovai, nei slaugytojos, teigia, kad jų turimos kompiuterinės žinios yra pakankamos naudojantis e. sveikatos sistema. Taip pat jie teigia, kad įstaigoje skiriamas per mažas prioritetas informacinių sistemų diegimui, bei naudojimusi. Tyrime dalyvavę vadovai, gydytojai, bei slaugytojai statistiškai reikšmingai dažniau teigiamai nei neigiamai įvertino e. sveikatos paslaugas. Jie teigia, kad įdiegus e. sveikatos paslaugas, informacija ir rezultatai apie pacientą gaunami, greičiau ir patogiau, informacijos pasikeitimas tapo patogesnis ir sumažėjo popierinių blankų spausdinimas (p<α=0,05). Išvados: Išskyrėme pagrindinius e. sveikatos elementus, bei nustatėme pagrindinius plėtros aspektus. Rezultatai atskleidė, kad sveikatos priežiūros įstaigoje taikomos įvairios elektroninės paslaugos. Pagrindinė e. sveikatos diegimo problema su kurią susiduria darbuotojai tai, sistemos sutrikimai ir gedimai. Sklandus medicininių dokumentų apsikeitimas tarp asmens sveikatos priežiūros įstaigų ir sklandus informacinių technologijų diegimas, sumažintų priešinimąsi e. sveikatos sistemos diegimui ir naudojimui. Nustatyti pagrindiniai priešinimąsi didinantys ir mažinantys veiksniai, kurie statistiškai reikšmingai nesiskyrė tarp, jaunesnių nei 50 metų specialistų, gydytojų ir turinčių aukštąjį universitetinį išsilavinimą nuomonės. Vadovai lyginant su gydytojais, bei slaugytojomis statistiškai reikšmingiau dažniau (p<α=0,05) vertino teigiamai, kad įdiegus e. sveikatos paslaugos, informacija ir rezultatai apie pacientą gaunami greičiau ir patogiau.
The aim of this work – to analyse the Respublikine Klaipeda hospital healthcare specialists resistance to installing e. Health system. Objectives: to distinguish the main elements of e. Health system and to describe the aspects of its strategic development implementation; after creation of empiric research methodology to analyse the opinion of healthcare specialists about installed and provided services of e. Health system; to analyse and to evaluate the main problems of e. Health installing and to provide ways of overcoming changes that reduces the resistance to installing e. Health system; to analyse reasons that increases and decreases the resistance to installing e. Health system services; to compare the opinion of different heartcare specialists about the resistance to installing e. Health system. Objectives and methods The qualitative research was carried out in February of 2021. The sample of subjects were hospital managers, physicians and nurses that are working in Respublikine Klaipeda hospital. Data for research were collected by using anonymous questionnaire (n = 255). Results. Most of the respondents knew what kind of electronic services were provided in their institution. Experts with higher education statistically significantly more often knew what kind of e. Health services were provided in their healthcare institution, than other respondents (p<α=0,05). Respondents says that the main problems of installing e. Health are malfunctions of the system that prolongs the inspection time of the patient and their waiting time and other technical connection disorders. That statistically significantly were confirmed by specialists that are younger than 50 years old and by specialists and physicians with higher education (p<α=0,05). Personnel with higher education and managers statistically significantly more often said (p<α=0,05) that improvement of personnel qualification and smooth installing of IT infrastructure reduces personnel resistance to installing and using e. Health system. Most of the respondents with higher education statistically significantly more often says that they have more than enough knowledge to use e. Health system (p<α=0,05). Research shown that direct receipt of patient’s tests from laboratory and faster and more convenient receipt, usage and exchange of information about patient’s health condition reduces resistance to installing e. Health services. Respondents that are younger than 50 years old statistically significantly (p<α=0,05) more often said that e. Health system helps to reduce time spent working with medical documents. Research shown that physicians and managers more often say that they have enough knowledge to use e. health system, than nurses. Likewise, they say that in their institution the installation priority of IT systems is too low. Statistically significant number of respondents gave positive feedback on e. Health system (p<α=0,05). They say that after installing e. Health system the handling of patient’s info became more easier and it reduced printing of paper blanks. Conclusions: In this work we excluded the main elements of e. Health system and determined the main aspects of its development. The results shown that in the institution that was under our investigation has implemented various electronic services. The main problem of e. Health system with whom the personnel is facing is malfunction and failure of the system. Fluent exchange of medical documents between healthcare institutions and smooth instalment of IT services may reduce the resistance of personnel to e. Health installing and its usage. We identified the main factors that increased or decreased the personnel resistance to installing e. health system. Those factors statistically significantly did not differ between different groups of specialists. Managers compared with physicians and nurses statistically significantly (p<α=0,05) more often positively appreciated e. Health system and that after installing it the information and test results of patients were received faster and more convenient.