Options
Mažosios Lietuvos dvarų konkurencingumo stiprinimas
Temos aktualumą lemia ryškėjanti nauja miesto gyventojų tendencija kelis kartus per metus rinktis trumpas atostogas, vykstant į priemiestines zonas ir kaimo vietoves. Mažosios Lietuvos dvarų istorija, architektūra ir kultūra yra specifiška ir nebūdinga Didžiojoje Lietuvoje esantiems dvarams. Esminė tyrimo problema yra siekis išsiaiškinti Mažosios Lietuvos dvarų konkurencingumą nacionaliniu lygmeniu ir esamo potencialo pritaikymo galimybes. Darbo tikslas - atskleisti Mažosios Lietuvos dvarų konkurencingumo problemas, konkurencingumą lemiančius veiksnius ir konkurencingumą stiprinančias galimybes. Tyrimo metu pagrįsta hipotezė, kad Mažosios Lietuvos dvarai dėl potencialo stoko nėra konkurencingi nacionaliniu lygmeniu. Tyrimo metu nustatytos pagrindinės Mažosios Lietuvos dvarų konkurencingumo problemų kategorijos: (1) Nesubalansuota dvarų paveldo aktualizavimo politika ir menkai išplėtoti Mažosios Lietuvos dvarų konkurencingumą palaikantys veiksniai; (2) Patenkinama esminių Mažosios Lietuvos dvarų paveldo išteklių būklė ir atraktorių stoka; (3) Tobulintina turistinės paveldo vietovės valdymo, dvarų turizmo planavimo ir vystymo sistema; (4) Tobulintini Mažosios Lietuvos dvarų turizmo plėtotę stabdantys veiksniai. Tyrimo metu išskirti pagrindiniai Mažosios Lietuvos dvarų konkurencingumo veiksniai: gamtinis, kultūrinis, istorinis ir architektūrinis regiono kaip turistinės vietovės unikalus įvaizdis ir turimi ištekliai; turimų išteklių sinergija su dvarų turizmu, organizuojant specialius įvykius, pramogas ir diversifikuojant bei teikiant kokybiškas paslaugas, produktus. Siekiant stiprinti Mažosios Lietuvos dvarų konkurencingumą nacionaliniu lygmeniu, esminis vaidmuo tenka žmogiškųjų išteklių potencialui, dvarų žinomumo ir prieinamumo didinimui, kultūrinio ir naujos kartos kaimo turizmo propagavimui, turizmo vietovių valdymo organizacijų lyderystei, tarpsektoriniam bendradarbiavimui, viešųjų ryšių stiprinimui ir skaitmeninei rinkodarai, viešojo ir privataus subjektų gebėjimui pasinaudoti ekonominėmis galimybėmis ir efektyviai naudojimui pritaikyti turimus dvarų paveldo išteklius. Tyrimo rezultatų pagrindu sudarytas Mažosios Lietuvos dvarų konkurencingumo stiprinimo komunikacijos planas.
The history, architecture and culture of the manors of Lithuania Minor are specific and not characteristic of the manors in the other parts of Lithuania. The fundamental problem of the study is to find out the competitiveness of the manors of Lithuania Minor at the national level and the possibilities of applying the existing potential. The aim of the paper is to reveal the competitiveness problems of the manors of Lithuania Minor, the factors determining competitiveness and the opportunities for strengthening competitiveness. The research results have justified the hypothesis that the manors of Lithuania Minor are not competitive at the national level due to the lack of potential. The problems of the competitiveness of the manors of Lithuania Minor have been divided into categories: (1) Unbalanced actualization policy of the heritage of manors and poorly developed factors supporting the competitiveness of the manors of Lithuania Minor; (2) The satisfactory condition of the essential heritage resources of the manors of Lithuania Minor and the lack of attractors; (3) The system of management of the tourist heritage area, manor tourism planning and development to be improved; (4) The factors hindering the development of tourism in the manors of Lithuania Minor to be improved. The main competitiveness factors of the manors of Lithuania Minor were identified: unique natural, cultural, historical and architectural image of the region as a tourist area and available resources; synergy of available resources with manor tourism when organizing special events, entertainment and diversifying and providing quality services and products. In strengthening the competitiveness of the manors of Lithuania Minor at the national level, a key role shall be played by the potential of human resources, increasing the awareness and accessibility of manors, promotion of cultural and new generation rural tourism, leadership of Destination Management Organizations, intersectoral cooperation, strengthening of public relations and digital marketing, the ability of public and private entities to take advantage of economic opportunities and to apply the available manor heritage resources to efficient use. Based on the results of the study, a communication plan for strengthening the competitiveness of the manors of Lithuania Minor was drawn up.