Options
Suskystintųjų gamtinių dujų senėjimo proceso tyrimas AB „KN“
Suskystintosios gamtinės dujos yra ateinančio dešimtmečio kuras. Dėl fizikinių bei cheminių savybių jas galima saugiai ir efektyviai transportuoti dideliais atstumais į vietas, kur nėra tiekimo dujotiekio. Didesnis SkGD išskiriamos energijos tankis ir žemos gamtinių dujų tiekimo sąnaudos, lyginant su nafta, gali tapti lemiančiu veiksniu, pasirenkant ekonomiškesnę alternatyvą dyzelinui daugelyje elektros energijos, šildymo ir transporto priemonių. Be to, naudojant SkGD, palyginti su kuru naftos pagrindu, gali sumažėti oro teršalų ir šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimas. 2018–2023 m. bus pradėta eksploatuoti daugiau kaip šimtas milijardų kubinių metrų naujų SkGD tiekimo pajėgumo. Europa tampa viena didžiausių dujų importuotojų, transportuojančių dujas dviem būdais: magistraliniais vamzdynais arba dujas suskystintos fazės, pakartotinai išdujinant SkGD importo terminaluose. Šiame darbe yra išanalizuojami AB „Klaipėdos nafta“ SkGD importo terminalo technologiniai procesai, SkGD senėjimo procesui įtakos turintys veiksniai ir nugaravusių dujų valdymo ypatumai, kad galima būtų pateikti tolesnes praktines rekomendacijas SkGD senėjimo proceso ir nugaravusių dujų valdymui. Nustatyta, kad SkGD paskirstymo stotyje krovinio senėjimo procesui ir nugaravusių dujų valdymui įtakos turi pradinė krovinio komponentinė sudėtis, laikas, per kurį produktas buvo iškrautas iš talpyklos į autocisternas, ir perpylimas iš vienos talpyklos į kitą. Šilumos nuostoliai technologinėje linijoje ir skirtingas jos ilgis turi įtakos SkGD temperatūrai. Rekomenduojama vengti produkto perpylimo tarp talpyklų operacijų, nes tai lemia minimalų temperatūros nuostolį jo saugojimo metu.
Liquefied natural gas (LNG) due to its physical and chemical properties that are more attractive for its higher energy density values, compared to petroleum products, might be a decisive factor for choosing LNG as a more cost-effective alternative to diesel in most electricity, heating and transport sectors. Because of that LNG will become the fuel of the next decade that can be transported safely and efficiently over long distances to locations where no pipelines are available. In addition, the use of LNG as compared to petroleum fuels can reduce emissions of air pollutants and greenhouse gases. More than one hundred billion cubic meters of new LNG supply capacity will commissioned between 2018 and 2023. Europe is currently becoming one of the largest importers of gas, which can be transported in two ways: natural gas via pipelines or liquid, which is later re-gasified at LNG import terminals. The main aim of this research work was to evaluate liquefied natural gas ageing and management of boil-off gas during technological processes at JC „KN“ LNG terminal. Determination of key factors that are influencing LNG ageing process and peculiarities of boil-off gas management were analyzed in order to provide practical recommendations for further supplementary control on LNG ageing and boil-off gas process care. The research was based on scientific literature sources and data that were provided by JC „KN“. It has been determined that ageing process of LNG and the management of evaporated gas in storage tanks were mostly influenced by the initial composition of the cargo, the time it was fully discharged from the tank to the tanker trucks and transfers between the tanks that lead to LNG temperature increase due to heat exchange in the process line and its different lengths. It is recommended to avoid transfusions of liquefied natural gas between storage tanks, as this would ensure a minimum temperature loss during storage.