Personalo valdymas sveikatos priežiūros organizacijoje
Urbonė, Fausta |
Magistriniame darbe nagrinėjami personalo valdymo klausimai sveikatos priežiūros organizacijoje (VšĮ Kretingos ligoninėje). Analizuojamos vadovų funkcijos, veiklos sritys, personalo sudėtis, motyvacinės priemonės ir t.t. Visa tai tiesiogiai daro įtaką organizacijos veiklos kokybei, jos valdymo ir veiklos efektyvumui. Tyrimo objektas: personalo valdymas sveikatos priežiūros organizacijoje. Tyrimo hipotezė: kuo vyresnis darbo stažas, tuo didesnis pasitenkinimas personalo valdymu. Tyrimo tikslas: nustačius problemines personalo valdymo sritis, įvertinti galimus personalo pokyčius sveikatos priežiūros organizacijoje. Tyrimo uždaviniai: išanalizuoti personalo valdymo sveikatos priežiūros organizacijoje sampratą. Aptarti personalo valdymo procesą, tikslus bei principus. Parengti tyrimo metodiką. Atlikti VšĮ Kretingos ligoninės darbuotojų nuomonės duomenų analizę ir nustatyti galimas VšĮ Kretingos ligoninės personalo valdymo problemines sritis bei pateikti rekomendacijas, kaip pagerinti personalo valdymą; Tyrimo metodika ir tiriamieji: atlikta mokslinės literatūros analizė, statistinė analizė, taikytas kiekybinio tyrimo – anketinės apklausos metodas. Apklausti 153 respondentai. Rezultatai: Atlikto tyrimo rezultatai atskleidė, jog tirtoje VšĮ Kretingos ligoninėje skyriaus vadovų darbas personalo valdyme vertinamas teigiamai, išskyrus nustatytas mažesnis pasitenkinimas vadovų suteikiama informacija. Kvalifikacijos organizavimo procesai personalo valdyme taip pat dažniau vertinti teigiamai, nes vadovai vertindami kvalifikacijos kėlimo poreikį, jį organizuoja aptariant su darbuotojais, skatinamas pačių darbuotojų įsivertinimas, įstaigoje sudaromos galimybės dalyvauti specializacijos tobulinimo kursuose, seminaruose, konferencijose, tačiau tobulintinos darbuotojų supažindinimo su vertinimo rezultatais ir galimybės augti pareigose keliant kvalifikaciją sistemos. Motyvacijos sistema įstaigoje darbuotojams suprantama dalinai, pasitenkinimas gaunamu atlyginimu yra dalinis, įstaigoje tik retais atvejais naudojamos materialinės motyvavimo priemonės. Vertinant darbo organizavimą personalo valdyme nustatyta, jog darbuotojai per retai sužino apie pasikeitimus laiku, neretai darbuotojai nežino kas ir už kokios informacijos pateikimą yra atsakingi, komunikacijos valdymas įstaigoje vertintas prasčiau lyginant su kitomis personalo valdymo sritimis. Personalo valdyme vadovų darbu, kvalifikacijos kėlimo valdymu, motyvacijos sistema, gaunamu atlyginimu, galimybėmis dalyvauti sprendimų priėmime labiau buvo patenkinti darbuotojai, įstaigoje dirbantys iki 10 nei 11 ir daugiau metų. Didesnio darbo stažo darbuotojai dėl nepasitenkinimo įvairiomis su personalo valdymu susijusiomis sritimis ketina artimiausiu metu išeiti iš darbo. Tyrimo hipotezė: nepasitvirtino, nes šie darbuotojai dažniau buvo nepatenkinti personalo valdymo aspektais, dėl to jie dažniau artimiausiu metu planavo išeiti iš darbo.
The master's thesis examines issues of personnel management in a health care organization (public hospital in Kretinga). Managers' functions, areas of activity, personnel composition, motivational tools, etc. are analyzed. All this directly affects the quality of the organization's activities, its management and operational efficiency. Research object: personnel management in a health care organization. Research hypothesis: the higher the seniority, the higher the satisfaction with personnel management. The purpose of the study: after identifying the problematic areas of personnel management, to assess possible personnel changes in the health care organization. Research objectives: to analyze the concept of personnel management in a health care organization. Discuss the personnel management process, goals and principles. Prepare research methodology. To analyze the opinion data of the employees of VšĮ Kretinga hospital and to identify possible problematic areas of personnel management of VšĮ Kretinga hospital and to provide recommendations on how to improve personnel management; Research methodology and subjects: analysis of scientific literature, statistical analysis, quantitative research - questionnaire survey method was applied. 153 respondents were interviewed. Results: The results of the conducted research revealed that the work of department heads in personnel management in the studied VšĮ Kretinga hospital is positively evaluated, except for lower satisfaction with the information provided by the managers. Qualification organization processes in personnel management are also more often evaluated positively, because when managers assess the need for qualification improvement, they organize it by discussing it with employees, employees' self-evaluation is encouraged, opportunities are created in the institution to participate in specialization improvement courses, seminars, conferences, but the opportunities for familiarizing employees with evaluation results and opportunities need to be improved to grow in position by raising the qualifications of the system. The motivation system in the institution is partially understood by the employees, the satisfaction with the received salary is partial, the institution only uses material motivational tools in rare cases. When evaluating the organization of work in personnel management, it was found that employees too rarely find out about changes in time, often employees do not know who and for what information they are responsible for, communication management in the institution is rated worse compared to other areas of personnel management. In personnel management, employees who have worked in the institution for up to 10 years were more satisfied with the work of managers, the management of qualification improvement, the motivation system, the salary received, and the opportunities to participate in decision-making. Long-serving employees intend to leave their jobs in the near future due to dissatisfaction with various areas related to personnel management. The research hypothesis: was not confirmed, because these employees were more often dissatisfied with aspects of personnel management, as a result of which they were more likely to plan to leave their jobs in the near future.