Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.14172/19013
Options
Socialinė integracija kaip gyvenimo kokybės raiška: šeimų, auginančių vaikus su negalia, patirtis
Type of publication (PDB)
Magistro darbas / Master thesis (ETD_MGR)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Socialinė integracija kaip gyvenimo kokybės raiška: šeimų, auginančių vaikus su negalia, patirtis
Other Title
Social integration as an indicator of life quality: an experience of families raising children with disabilities
Author
Baristienė, Asta |
Advisor
Other(s)
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Extent
77 p.
Date Issued
2021-06-08
Field of Science
eLABa
95002720
Abstract
Socialinė integracija – tai mokslinė ir praktinė paradigma, jungianti visas socialine sąveika ir socialinėmis struktūromis grįstas teorijas ir praktines idėjas. Viso pasaulio valstybės gina neįgaliųjų teises įvairiais dokumentais, įstatymais, norminiais aktais. Gyvenimo kokybė atspindi kiekvieno žmogaus ar jo šeimos socialinę, ekonominę, sveikatos ar kitas sritis. Ji paprastai asocijuojasi su teigiamais vertinimais, tokiais kaip sėkmė, laimė, pasitenkinimas, patogumai, sveikata. Pagal Pasaulio sveikatos organizaciją, gyvenimo kokybė – tai individualus savo paskirties gyvenime vertinimas kultūros ir vertybių sistemos, kurioje žmogus gyvena, požiūris. Gyvenimo kokybė – esminis socialinės integracijos vertinimo kriterijus, kuris yra ypač svarbus šeimai. Jis apima šeimos narių tarpusavio santykius, šeimos socialinę padėtį bei šeimos materialinę situaciją. Socialinis darbas yra neatsiejamas nuo socialinio palaikymo, geranoriškumo, kurio ypatingai trūksta šeimoms, auginančioms vaikus su negalia. Tėvų, auginančių vaikus su negalia, požiūris į socialinę integraciją ir jos įgyvendinimo subtilybes, leidžia įsigilinti ir atskleisti sunkumus, kylančius integracijos procese, apžvelgti veiksnius, sąlygojančius sėkmingą ar nesėkmingą integraciją į visuomenę bei kokią įtaką daro pavykusi integracija šeimos gyvenimo kokybei. Tyrimo objektas. Socialinė integracija kaip gyvenimo kokybės raiška: šeimų, auginančių vaikus su negalia, patirtis. Tyrimo tikslas. Atskleisti šeimų, auginančių vaikus su negalia, integracijos sąsajas su gyvenimo kokybe socialinės pagalbos kontekste. Tyrimo uždaviniai: 1. Atskleisti teorinį gyvenimo kokybės sąsajų su socialine integracija diskursą šeimose, auginančiose neįgalius vaikus, įvertinant gyvenimo kokybės raišką ir integracijos prieigas. 2. Išanalizuoti pagalbos sistemos prieigas formalios ir neformalios pagalbos kontekstuose. 3. Atlikti empirinį tyrimą atskleidžiant šeimų, auginančių vaikus su negalia, socialinės integracijos sąsajas su gyvenimo kokybe socialinės pagalbos aspektu. Tyrimo metodai: 1. Mokslinės literatūros ir dokumentų analizė. 2. Kiekybinis tyrimas (anketinė apklausos metodas), kuriuo užtikrinamas respondentų anonimiškumas. Tokiu būdu buvo siekiama gauti patikimą ir objektyvią informaciją. 3. Statistinės tyrimo duomenų analizės metodas. Apskaičiuotos procentinės išraiškos naudojant kompiuterinę statistinių duomenų apdorojimo programą ,,SPSS 20.0”. Tyrime buvo taikyta koreliacinė analizė. Tyrimo rezultatai. Atlikto tyrimo rezultatai patvirtina socialinės integracijos sąsajas su gyvenimo kokybe socialinės pagalbos aspektu. Socialinė šeimų integracija labai priklauso nuo tėvų turimos ir gaunamos informacijos, neįgalaus vaiko gabumų, visuomenės gebėjimo priimti kitokius vaikus. Analizuojant tėvų dalyvavimą visuomeniniame gyvenime darytina išvada, kad vaiko su negalia auginimas ir priežiūra riboja tėvų galimybes užsiimti sau malonia veikla bei dalyvauti visuomenės gyvenime, šeimos, auginančios vaikus su negalia, vis dar jaučia neigiamą visuomenės požiūrį į negalią turinčius asmenis, dėl to šeimos nelinkusios atsiverti, kenčia šeimų gyvenimo kokybė. Pozityvūs neįgaliųjų integracijos pokyčiai stiprina šeimos, auginančios vaiką su negalia, įgūdžius, kurie padeda prisitaikyti prie pasikeitusios situacijos. Atlikus empirinį tyrimą pasitvirtino hipotezė, jog sėkminga neįgalaus asmens integracija į visuomenę įtakoja visos šeimos gyvenimo kokybę. Visuomenės geranoriškumas ir tvirtos žinios yra pamatas neįgaliųjų integracijos sudėtingam procesui, kurio sėkmę lemia ne tik asmens su negalia įgūdžiai ir savybės, bet ir specialistų bei visuomenės vaizdiniai, nuostatos ir vertybės. Išvados ir rekomendacijos. Visuomenės geranoriškumas ir tvirtos žinios yra pamatas neįgaliųjų integracijos sudėtingam procesui, kurio sėkmę lemia ne tik asmens su negalia įgūdžiai ir savybės, bet ir specialistų bei visuomenės vaizdiniai, nuostatos ir vertybės. Siekiant gerinti šeimų, auginančių vaikus su negalia, gyvenimo kokybę ir integruoti neįgalų asmenį į visuomenę turi būti sudarytos atitinkamos sąlygos ir teikiama visapusė socialinė pagalba, kuri turėtų būti vertinama ne siaurame kontekste, t. y. vien tik pagalbos vaikui aspektu, tačiau visapusiškai – socialinio, politinio bei edukacinio konteksto aspektu. Teikiama socialinė pagalba koreliuoja su šeimų, auginančių vaikus su negalia, gyvenimo kokybe. Rūpinimasis neįgaliųjų gerove bei pats požiūris į neįgaliuosius priklauso tiek nuo kiekvienos šalies piliečių pažiūrų, nusistatymo, gebėjimo priimti ir toleruoti neįgalų žmogų, vertybių, tiek ir nuo valdžios vykdomos politikos, nukreiptos į neįgaliųjų padėties gerinimą.
Social integrity – scientific and practical paradigm which connects all practical ideas and theories through reliability of social interaction and structures. The majority of countries all around the world are defending lawful rights of people with disabilities by using variety of documentation, laws or regulations. Life quality reflects on people and their families social, economical, health or other spheres. Usually, it is associated with positive results, such as happiness, success, satisfaction, commodities and health. According to World Health Organization, life quality is individual evaluation of cultural and value system in which person is living along with their family. It includes personal relationships with other members of the family, social and financial status of the family. Social work is inseparable from social support for families who are raising disabled children and they are deprived of it. Opinion of parents, who raise disabled children, on social integration and its implementation lets to see deeper into and reveal difficulties which are common during the process of integration. Also, it allows to overview factors which are connected to the outcome of successful or unsuccessful integration to the society and how successful integration influences quality of family’s life. Object of the Research. Social integration as resolution of quality of life: experience of the families who are raising children with disabilities. Aim of the Research. To reveal connections between integration and life quality of families who are raising children with disabilities in the context of social help. Objectives of the Research: 4. To reveal theoretical relations between quality of life and social integration discourse to the families who are raising children with disabilities while evaluating resolution of quality of life and access to integration. 5. To analyze empirical research while disclosing access to the context of formal and informal help. 6. To perform empirical research which exposures relations between social integration and quality of life and social help for the families who are raising disabled children. Methods of the Research: 1. Analysis of scientific literature and documents. 2. Quantitative method of research (questionnaire), which ensures anonymity of the correspondents. This method was used in order to get reliable and objective information. 3. Method of statistical analysis of survey data. Percentages were calculated using the computer statistical data processing program “SPSS 20.0”. Correlation analysis was used in the study. Results of the Research. The Research has confirmed the correlation between social integration and quality of life according to social help. Social integrity of the families really depends on information which is known or learned by parents, talents of the child and society’s ability to accept different children. Analyzing parental participation in public life, it can be concluded that raising and caring for a child with a disability limits parents' opportunities to engage in pleasant activities and participate in public life, families raising children with disabilities still feel negative public attitudes towards people with disabilities. The quality of life of families suffers. Positive changes in the integration of people with disabilities strengthen the skills of a family raising a child with a disability to help them adapt to the changed situation. Empirical research has confirmed the hypothesis that the successful integration of a disabled person into society affects the quality of life of the whole family. The goodwill and solid knowledge of society is the basis for the complex process of integration of people with disabilities, the success of which is determined not only by the skills and characteristics of the person with a disability, but also by the images, attitudes and values of professionals and society. Conclusion and recommendations. The goodwill and solid knowledge of society is the basis for the complex process of integration of people with disabilities, the success of which is determined not only by the skills and characteristics of the person with a disability, but also by the images, attitudes and values of professionals and society. A range of quality social services is important to improve social or economic well-being. A social worker can and must provide individuals with services that not only address their individual problems, but also make life easier for the whole family and show opportunities to make a difference in life. In order to provide social assistance to a family raising a disabled child, it is necessary to find out the situation of the family and the child, identify the problem and choose the solutions to be provided. When the situation in the family changes, it is necessary to adjust the form and method of assistance. The social assistance provided correlates with the quality of life of families raising children with disabilities. Caring for the well-being of people with disabilities and the attitude towards people with disabilities themselves depends both on the attitude and ability to accept and tolerate people with disabilities of each country's citizens, and on the level of government and its policies aimed at improving the situation of people with disabilities.
Bibliographic Details
79
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieigos embargo / Embargoed Access
File(s)mg_asta_baristiene.pdf (1.34 MB) Embargo Accessuntil 2026-06-08