Tikslas: Jūros aplinkos kokybės gerinimas ir ateities technologijų kūrimas.
Prioritetai kryptyje:
- sveikos jūrų ekosistemos;
- nauji metodai jūros aplinkos stebėsenai ir prognozavimui;
- tvarus jūros išteklių valdymas vystant akvakultūrą ir mėlynąją biotechnologiją;
- technologijos mažinti žmogaus poveikį jūros ir pakrančių aplinkai;
- vandens transporto dekarbonizavimas ir energetinio efektyvumo didinimas;
- išteklius tausojančios, žiedinės ekonomikos principais grįstos technologijos;
- pažangi informacijos inžinerija ir skaitmenizavimo technologijos.
JŪRŲ INŽINERIJOS KATEDROS STRATEGINĖS MOKSLO TYRIMŲ KTYPTYS
“VANDENS TRANSPORTO DEKARBONIZAVIMAS IR ENERGETINIO EFEKTYVUMO DIDINIMAS”
Pasaulio ekonomikai išgyvenant esmingus globalaus klimato, populiacijos, urbanizacijos, energetinių išteklių rinkų ir technologijų pokyčius, atitinkamai keičiasi pasaulinės jūrų prekybos kryptys ir apimtys. Tarptautinė jūrų organizacija, atsakinga už laivybos saugumą ir taršos iš laivų mažinimą, prisideda prie kovos su klimato kaita griežtindama reikalavimus: iki 2030 metų sumažinti CO2 bent 40%, o iki 2050 metų – 70% lyginant su 2008 m. Lygiagrečiai vykstant skaitmeninei transformacijai, laivynai ir uostai automatizuojami ir robotizuojami. Todėl ateinantį dešimtmetį svarbiausius tyrimus nukreipsime į: 1) novatorišką tarpsektorinį energijos ir (arba) transporto dekarbonizavimą, laivybos išmetamųjų teršalų kiekio mažinimą ir neutralizavimą, suskystintų gamtinių dujų (SkGD) vertės ir tiekimo grandinių vystymo, alternatyvių degalų gamybos iš pažangios biomasės ir atliekų, išsiliejusių produktų surinkimo ir neutralizavimo tyrimus; 2) į autonominių laivų ir uostų kūrimą, jų tarpusavio komunikacijos tobulinimą; 3) energetinio efektyvumo transporto ir pramonės sektoriuose didinimo tyrimus, minimizuojant energetinius nuostolius, bei kuriant inovatyvią bei efektyvią įrangą.
Šiais tyrimais palaikydami tvarų ekonominį vystymąsi, prisidėsime prie transporto sektoriaus ateities – autonominių, elektrinių, SkGD bei amoniaku varomų laivų kūrimo ir saugių, „žalių“ ir autonominių uostų kūrimo, jūrinio ir pramoninio sektoriaus energetinio efektyvumo didinimo.