Projekto Nr. 01.2.2-LMT-K-718-01-0081
Projekto pavadinimas: „Ateities autonominis žaliasis uostas: naujo konteinerių krovos metodo ir sistemos prototipo sukūrimas”.
Projekto vykdymo laikotarpis: nuo 2017-12-20 iki 2021-12-19
Projekto mokslinio tyrimo vadovas: prof. dr. Arūnas Andziulis
Santrauka: Projekto tikslas – sukurti inovatyvų konteinerių krovos uoste metodą ir technologiją, skaitmenizuojant jūrinio intermodalinio terminalo transporto mazgus sumaniosiomis IRT, tenkinant prioritetinės MTEP ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypties „Transportas, logistika ir informacinės ir ryšių technologijos“ prioriteto „Sumanios transporto sistemos ir informacinės ir ryšių technologijos“ deskriptus.
Uždaviniai:
- Ištirti intermodalinio konteinerių krovos terminalo logistinius ir krovos procesus, sudaryti terminalo mechanizmų dinamikos matematinius modelius, atlikti jų skaitinę analizę ir adekvatumo patikrinimą.
- Sukurti krovos procesą prognozuojančius valdymo algoritmus ir valdymo sistemos virtualų prototipą, leidžiančius individualizuoti kiekvieno konteinerio krovos režimus bendroje transportavimo grandinėje, siekiant maksimalaus operacijos autonomiškumo ir krovimo spartos.
- Sukurti apibendrintąjį autonominio konteinerių krovos proceso „krantinės kranas-elektrovežis-stekas“ intermodaliniame terminale MM bei autonominio elektrovėžio ir autonominio krano tarpusavio sinchronizavimo krovos metodą dinaminiu režimu.
- Sukurti apibendrintąjį autonominio konteinerių krovos procesą „krantinės kranas-elektrovežis-stekas“ imituojantį virtualų prototipą ir tyrimų maketą, jį ištestuoti, optimizuojant krovos proceso laiką ir energijos sąnaudas, ir pagal tyrimo išvadas parengti ir pateikti TP paraišką..
Siekiamas rezultatas:
Projekto eigoje bus vykdomos mokslinės veiklos (8 veiklos), kurių pagrindinis tikslas, sukurti naują metodą, leidžianti efektyviau išnaudoti uosto terminalo esamas krovimo technologijas, padidinti terminale operuojančių įrenginių autonomiško lygį vykdant krovimo darbus, nesumažinant krovimo efektyvumo, vertinant energijos sąnaudas, bei pasiūlyti optimalias technologijas ir valdymo algoritmus bei išnagrinėti jų veikimo gaires, atliekant autonominius krovimo proceso darbus. KU mokslininkams projekte būtina atsakyti, kokiomis inovatyviomis krovos technologijomis bus grindžiama fizinė Klaipėdos uosto plėtra, įsisavinamos naujos teritorijos Kuršių marių pakrantėje, o šiaurinėje dalyje – statomas jūrinis uostas. Todėl projekto tiksluose ir uždaviniuose yra numatyta uosto direkcijai pateikti susistemintas įžvalgas apie pasaulinę išmaniųjų sistemų diegimo praktiką uostuose bei kurti naujas sumaniąsias krovos procesų valdymo technologijas.
Projektas finansuojamas Europos Regioninės plėtros fondo lėšomis pagal 01.2.2-LMT-K-718 priemonės „Tiksliniai moksliniai tyrimai sumanios specializacijos srityje“.