LT   |   EN      Mano KU   |   
Bendradarbiavimas su Šanchajaus jūrų universitetu

2017 m. spalio mėn. Šanchajaus jūrų universitete (Kinija) įvyko I-asis tarptautinis seminaras Suskystintų gamtinių dujų (SGD) taikymas laivuose (The First International Workshop on LNG Application in ships, October 2017). Šiuo renginiu prasidėjo 3 metų trukmės Šanchajaus miesto finansuojamas mokslinių ir technologinių inovacijų projektas, skirtas SGD varomų laivų ir kaskadinio šalčio panaudojimo tyrimams (The study of LNG powered ship and the cascade use of cold energy of LNG). Klaipėdos universitetą projekte atstovauja mokslininkai prof. habil. dr. Sergejus Lebedevas, docentai dr. Justas Žaglinskis, Paulius Rapalis, Vasilij Djačkov ir Rima Mickevičienė.

27 milijonų gyventojų miesto pakraštyje įsikūrusiame Šanchajaus jūrų universitete mokosi 30 tūkstančių studentų, veikia  vienas iš penkių pasaulyje įsteigtų Jūrinių technologijų bendradarbiavimo centrų (Maritime Technologies Cooperation Centre, MTCC), apjungtų į globalų tinklą Global MTTC Network. Kadangi MTCC tyrimai ir technologijos fokusuojasi į oro taršos iš laivų mažinimą bei laivų energetinio efektyvumo didinimą, SGD kaip kuro ir SGD šalčio panaudojimui laivuose skiriamas ypatingas dėmesys. Projekto tyrimų tematika artima Lietuvos SGD klasterio ir kompetencijų centro, kurio sudėtyje veikia KU, nariams, ieškantiems platesnių SGD panaudojimo galimybių ne tik laivyboje, bet ir kituose transporto ir inžinerinės pramonės segmentuose.

Dėl žemų dyzelinio kuro kainų, trukdančių įsitvirtinti SGD kaip kurui, Kinija išsikėlė tikslą pirmiausia SGD įveiklinti vidaus vandenų laivyne „From river to coastal then overseas“. 2017 m liepos mėn. vidaus vandenų laivyne dirbo 27 upiniai laivai, nes Kinijos vyriausybės parama priklausomai nuo tonažo siekia nuo 630 000 iki 1 400 000 juanių. Nors pastatyta 20 bunkeravimo stočių, realiai veikia tik 3, nes Kinijoje kol kas draudžiama laivus bunkeruoti iš autodujovežių. Net ir suvokiant Kinijos dydį, stebina SGD pasiekimai  autotransporto srityje. 2014 m. Kinijoje dirbo  169700 SGD varomi automobiliai, kurie sunaudojo 2,99 mln. tonų SGD. 2020 m. planuojama suvartoti 14 mln. tonų SGD.  Jei 2011 m. antžeminiam transportui (miestų ir tarpmiestiniai autobusai, sunkiasvoriams krovininiams automobiliams) aptarnauti veikė 100 bunkeravimo stotelių, tai 2015 m. – jau 2496.

Gera žinia KU studentams – kinai siūlo studentų, besimokančių SGD programose, mainus. Formatas – kelių savaičių trukmės seminarai, vizitai į įmones.

Vykdami namo, Šanchajaus Pudong oro uostą KU mokslininkai pasiekė MagLev traukiniu, kuris per 3 minutes pasiekė 431 km/val. greitį. Visa kelionė truko 7 minutes ir kainavo 40 RMB. Ilga kelionė namo (12 val. iki Kopenhagos) ir 5 val. laiko skirtumas šiek tiek išvargino, bet patirti įspūdžiai tai kompensuoja su kaupu.

Kalendorius

<< Lap 2020 >>
PATKPŠS
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

Artėjantys renginiai

Studijos Mokslas Paslaugos Kursai