Analysis of supplementary physical education of preadolescents
Date | Volume | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2007 | 2 | 264 | 269 |
Švietimo sistemoje vyksta kaita. Pasikeitė švietimo sistemos kaip visumos ir jos struktūrinių elementų veiklos orientyrai. Jos siekis, kad būtų orientuota „ne į institucijų poreikių tenkinimą, bet būtų homocentrinė - orientuota į individą" (Targamadzė, 2000, p, 5) laiduojant darnią asmens dvasinių ir fizinių galių plėtotę, išugdyti aktyvų, savarankišką, atsakingą moksleivį. Tačiau jaunųjų paauglių papildomas fizinis ugdymas vis dar suprantamas siaurai ir vienpusiškai, orientuotas į žinių absoliutinimą, mokėjimų ir įgūdžių gilinimą (www.lmkksc.smm.lt), tapatinamas su sporto sąvoka ir jo funkcijomis. S. Dapkienė, (2002), V. Blauzdys, D. Šinkūnienė, (2005), A. Širiakovienė, (2005) pažymi, kad iki šiol dominuoja aukštų rezultatų, pergalių varžybose tikslai, todėl papildomo fizinio ugdymo metu ugdomi tik gabiausieji. Tačiau ši veikla turi būti prieinama ne tik gabiems sportui, stipriems ir gamtos apdovanotiems mokiniams, bet ir mažesnio fizinio pajėgumo, silpnesnės sveikatos vaikams. Moksleiviai turi ne tik geriausių rezultatų siekius, bet ir kitokius, t. y. pasitenkinimo ir malonumo, estetinius ir geros išvaizdos, atsipalaidavimo ir geros nuotaikos. Judesio raiškos priemonė yra kūnas, todėl kiekvienas vaikas, nepaisant fizinio sudėjimo ir skirtingų gebėjimų, gali patirti judėjimo džiaugsmą (Malina, Bouchard, 1991; Kristensen, 1999; Maureen, R., Weiss, Ph. D., 2000; Katinas, Vilkas, 2002; Adaškevičienė, 2004; Puišienė, 2004; Laskienė, 2004). Papildomo fizinio ugdymo veikloje būtini šiuolaikinės visuomenės interesus atitinkantys mokinių fizinio ugdymo tikslai, įgyvendinant sveikatą stiprinančias, bei fizinį aktyvumą skatinančias programas, stengiantis pašalinti protinio darbo įtampą, ugdyti žvalų, sveiką, dvasiškai turtingą, fiziškai tobulą žmogų (Armonienė, 1998; Volbekienė, 2005; Bagdonienė, Blauzdys, 2005). [...]
The article analyses the supplementary physical education of the preadolescents, its goals and other tendencies regarding the alternations of the educational system. According to the documents of the non-formal education extracurricular physical activities must be available for all the pupils. It was identified that 14,8% of the girls and 8,3% of boys do not participate but would like to participate in the extracurricular physical acrivities. The main factors influencing the choice of supplementary physical; education is the wish to do sports and strengthen health, hope to implement skills and positive ciach's - teacher's personal characteristics.