Options
Mokytojo įtaka mokinių adaptacijos procesui
LT | ||
Janonytė, Nijolė | Kauno miesto „Nemuno“ vidurinė mokykla | LT |
Date Issued | Volume | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2006 | t. 82 | 73 | 80 |
Adaptacija, kaip reiškinys, išsamiausiai nagrinėta sociologijos, psichologijos ir pedagogikos mokslų. Pereinant prie profiliuoto mokymo atsiveria nauji tyrimo plotai, kuriuose (be daugelio ugdymo proceso valdymo problemų) svarbią vietą užima mokinių adaptacijos mokykloje klausimai. Nors ir modernėjančioje mokykloje, bet atsiranda vis daugiau mokinių, kurie sunkiai prisitaiko prie pakitusios mokyklos aplinkos ir išgyvena adaptacijos krizę. Mokytojų vaidmuo mokinių adaptacijos procese yra vienas iš svarbiausių. Jo pareiga – sukurti aplinką, skatinančią intelektinę ir emocinę mokinių sklaidą, sudaryti sąlygas, užtikrinančias sėkmingą adaptaciją naujoje ugdymo situacijoje. Tai priklauso nuo ugdytojo pedagoginių gebėjimų ir ryšio su mokiniais bei jų tėvais.
The problems of adaptation accompany the man all his life. The character of these problems change in different intervals of age and take the different forms and act different methods for the man existence. It influence the biological subjects, social environment and the man’s communication with environment, what surrounds him. The difficulty in any sphere influence the whole. The process of adaptation is complicated for growing and ripenning child. The entry to school is the beginning of new life and activity, new position in the society, new communications with adults and the same age pupils. It is very important, that the child can express his human essence at school, systematicaly develop his intellectual and the other abilities, teach the will, senses, acquire the necessary knowledges and habits, make the system of humane values and successfully go into the society.