Ikimokyklinio ugdymo mokytojų svarba kuriant saugią aplinką specialiųjų poreikių vaikų įtraukimui į ugdymo procesą: teorinis aspektas
| Author | Affiliation | |
|---|---|---|
LT | ||
Mačernienė, Lina | Klaipėdos l-d Žiogelis | LT |
| Date | Start Page | End Page |
|---|---|---|
2025 | 8 | 13 |
Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymosi veiksmingumo didinimas tapo prioritetu visoms Lietuvos įstaigoms. „Lietuva 2030“ įpareigoja mokyklas vadovautis įtraukiojo ugdymo principais, kurie suteikia galimybę specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų ugdymą vykdyti bendro ugdymo mokyklose. Saugios aplinkos kūrimas specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų įtraukimui į ugdymo procesą reikalauja sisteminio požiūrio, kuris apima fizinių ir socialinių aplinkų kūrimą, jų pritaikymą užtikrinant vaikų saugumą ir socialinę integraciją. Sėkmingas ugdymo procesas yra visos ugdymo įstaigos bendruomenės reikalas, tačiau saugios aplinkos kūrimo specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų įtraukimui į ugdymo procesą ikimokyklinio ugdymo įstaigoje didžiausia atsakomybė tenka švietimo įstaigos vadovui ir mokytojams. Ikimokyklinio ugdymo mokytojai turi įsivertinti pasirengimą, veiklos galimybes, numatyti šio proceso kūrimo iššūkius bei priimti tinkamus sprendimus.