Profesionalumo tobulinimas tutoriaus veiklos kontekste: teoriniai ir empiriniai aspektai
| Author | Affiliation |
|---|---|
| Date |
|---|
2014 |
Straipsnio mokslinė problema – kaip tobulinamas tutoriaus profesionalumas praktinėjeveikloje? Tutoriaus veiklos kontekstas labai platus – nuo akademinio lauko ikiamatininko dirbtuvių, taigi šiame straipsnyje nagrinėjamas tutoriaus profesionalumotobulinimas dvejuose jo veiklos kontekstuose: akademiniame ir profesiniame. Teorinėseįžvalgose siekiama atskleisti, kaip tampama profesionalu, gebančiu kompetentingaiatlikti savo veiklos funkcijas ir išlaikyti savo autonomiją, kas lemia profesionalumą,kaip tutoriaus profesionalumas gali būti tobulinamas praktinėje veikloje,ir kt. Apžvelgiamos profesionalo ir profesionalumo konceptų sampratos, aptariamatutoriaus veikla ir jos raiška akademiniame ir profesiniame kontekste, pagrindžiamaprofesionalumo tobulinimo ir mokymosi iš patirties sąsaja, atskleidžiama tutoriausprofesionalumo tobulinimo praktinėje veikloje esmė ir kt. Pateikiami ir analizuojamipagrindiniai empirinio tyrimo rezultatai: būsimų andragogų požiūriai į tutoriaus profesionalumąir jo tobulinimą praktinėje veikloje.
This article delves into the development of professionality within the context of tutorʼs activity and purposefully reveals how one becomes a professional, able competently to perform activity functions and maintain ones autonomy; what decides professionalism; how it is developed in tutorʼs activity. This article overviews the concepts of a professional, professionality, and discusses tutorʼs activity and its manifestation, based on the interface of professional development and learning from experience in practice; reveals the essence of tutor‘s professional development in activity. It introduces the main research results: the approaches of future andragogues to professional development opportunities in tutorʼs activity. [...]