Options
Bažnytinės muzikos žanras Stabat Mater katalikų liturgijoje ir originaliojoje kūryboje (I): katalikiškosios giesmės "Stabat Mater" ištakos, raida, jos lietuviškoji tradicija, muzikinė raiška
Date Issued | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2006-02-14 | Nr. 31 | 327 | 350 |
Straipsnyje nagrinėjama katalikų bažnytinės giesmės-sekvencijos „Stabat Mater" ištakos, raida XIV-XX a., siejant su viena amžinų, didingų temų - Dievo Motinos, Švč. Mergelės Marijos, garbinimo kultu. Giesmė aukština Marijos kančią, regint nukryžiuotą Sūnų: atskleidžiamas Marijos dvasingumas, dieviškos motinystės kilnumas, rodantis pavyzdį žemiškosioms motinoms. Aptariama šios viduramžių giesmės melodika, dermė, muzikinė raiška. Nagrinėjamos „Stabat Mater" - vienbalsės liturginės giesmės - melodijos transformacijos kai kuriose krikščioniškose Europos šalyse, lietuvių bažnytinėje liturgijoje, lietuvių liaudies pamaldumo tradicijoje. Aptariamas giesmės pagrindu Europoje susiformavęs (XVI-XX a.) originalus, kelių dalių vokalinis-instrumentinis žanras „Stabat Mater".
The article deals with the ecclesiastical musical genre "Stabat Mater" in catholic liturgy and original creation; also about catholic beginnings of the canticle "Stabat Mater", its Lithuanian tradition, concert genre in association with another perennial and sublime theme - veneration cult of the Blessed Virgin Mary, Mother of God. The canticle reveals and exalts Mary's suffering while seeing her crucified Son. Spiritual versatility of Mary's image, her divine maternity that gives an example to the earthly mothers are highlighted in the canticle. Original, multipartial vocal-instrumental genre of "Stabat Mater" that has formed on the ground of the canticle in Europe (XVI-XX c.) is being discussed.