Options
Priešmokyklinio ugdymo mokytojo lyderystės raiška
Date Issued |
---|
2021 |
Straipsnyje nagrinėjama priešmokyklinio ugdymo mokytojo lyderystės raiškos problema. Pristatomi interviu su įstaigų, teikiančių priešmokyklinį ugdymą, vadovais rezultatai. Tyrimas atliktas, taikant fenomenologinę strategiją, siekiant suprasti, kaip lyderystė reiškiasi priešmokyklinio ugdymo mokytojų veikloje, kokie esminiai jos požymiai. Tyrime dalyvavo penki Klaipėdos miesto priešmokyklinį ugdymą teikiančių įstaigų vadovai, nacionalinio švietimo projekto „Lyderių laikas“ dalyviai, kurie pateikė savo, kaip vadovų, įžvalgas dėl mokytojų lyderystės raiškos. Tyrimas atskleidė, kad mokytojo lyderystės reiškinys patiria švietimo sistemoje apskritai ir priešmokyklinio ugdymo grandyje vykstančią kaitą, išryškėjo ir jo kokybės požymiai. Mokytojų, kaip lyderių, savybės reiškiasi vertinant jų atvirumą naujovėms, veiklos refleksiją, gebėjimą ugdymo įstaigoje kurti palankią aplinką, nuolatinio mokymosi, mokymosi iš kitų siekį. Mokytojų lyderystė reiškiasi kaip priešmokyklinio ugdymo proceso veiksmingas organizavimas, veikla visos ugdymo įstaigos bendruomenės labui, bendradarbiavimas su tėvais, kolegomis ugdymo įstaigoje ir už jos ribų, projektinė veikla, vaikų įtraukimas į patirtinį mokymąsi.
In terms of roles and responsibilities, education has become more complex than ever before, making the role of teacher as a leader particularly important. The leadership context of an educator working with preschool children has also been changing. A pre-school teacher who initiates changes in this sector of education creates the preconditions for developing and building a high-quality learning environment. Leadership requires that pre-school teachers rethink educational goals, content, and ways and methods of work, as well as focusing their activities on adult-child educational interaction, which is important for the child’s preparation for primary school. Research in pre-school teachers’ leadership both deepens the knowledge of problem-solving strategies and provides the basis for professional policy makers to substantiate the need for resources in order to provide support to the activity of leaders. The research object is the expression of pre-school teachers’ leadership. The aim of the research is to reveal the essential attributes of the expression of pre-school teachers’ leadership. The research methods include the analysis and synthesis of scientific literature and documents; interviews; and a phenomenological analysis and description of the qualitative research data. [...]