Options
Simbolinės kalbos naudojimo konsultuojant vaikus ir psichoterapijoje galimybės
Date Issued |
---|
2004 |
Straipsnyje pristatomas psichoterapinio darbo su septynerių metų mergaite atvejis. Analizuojant šį atvejį kelių psichoterapinių mokyklų – dinaminės, analitinės, individualiosios psichologijos ir egzistencinės – požiūriu, atskleidžiamas kiekvienos jų sąlygiškumas praktiniame darbe. Taip pat diskutuojama dviem temomis – apie terapinio kontakto ypatumus, kurie galėtų turėti įtakos vaikų psichologinių sutrikimų ir simptomų mažėjimui bei pasitelkus simbolinę kalbą gautų duomenų apie vaiko išgyvenimus, jausmus ir mintis patikimumą psichologiniuose tyrimuose. Straipsnyje teigiama, jog siekimas suprasti kliento subjektyvųjį pasaulį (o ne jį interpretuoti), leidžia sukurti dialoginę – fenomenologinę atmosferą, kurioje atsiveria erdvė ir autentiškiems terapiniams pokyčiams, ir įvairių fenomenų tyrimo galimybėms.
The article deals with the possibilities of symbolic language employment in children consultation and psychotherapy. The article presents a case of psychotherapeutic work with a 7-year-old girl. The origin of the symptoms, their sense and therapeutic result are analyzed in order to look at the child's world of fantasies while comparing the approaches of different psychotherapeutic schools such as dynamical, analytical, individual psychology and existential.