The importance of a game for school readiness: the attitudes of pre-primary school teachers
| Author | Affiliation |
|---|---|
| Date |
|---|
2014 |
Straipsnyje yra pristatomi tyrimo rezultatai, kurie padėjo išsiaiškinti priešmokyklinio ugdymo pedagogų požiūrį į žaidimų reikšmę vaikų pasirengimui mokytis mokykloje. Duomenys rinkti, nagrinėti ir apibendrinti pagal tokias problemines sritis: žaidimo reikšmė vaikų pasirengimui mokytis mokykloje; žaidimo proceso planavimas ir organizavimas priešmokyklinio ugdymo grupėje; pedagogo vaidmuo žaidimo procese; vaikų įsijungimas į žaidimo procesą ir kokie veiksniai tai įtakoja; žaidimų rūšys, taikomos ugdymo procese pasirengiant vaikams mokytis mokykloje; vaikų mėgstamos ir mažiau priimtinos žaidimų rūšys ir galimos šio pasirinkimo priežastys; žaidimų organizavimo ypatumai atsižvelgiant į žaidimų rūšį, paskirtį ir tikslingą jų taikymą. [...]
The article presents the results of the study, which helped to clarify the pre-primary school teachers' attitude towards the importance of children's readiness for school. The data was collected, analysed and summarised referring to the following problem areas: the importance of a game for school readiness; planning and organisation of a game in a pre-primary education group; the role of the teacher in the process of a game; children's involvement into the process of a game, and what factors influence it; the types of games, applied in the process of education in preparing children to attend school; children's favourite and the least acceptable types of games, and the possible reasons for this choice; the characteristics of games‘ organisation, referring to the game‘s type, purpose and targeted application.