Aukštesniųjų klasių mokinių muzikinis kūrybiškumas: kūrybos muzikinėmis kompiuterinėmis technologijomis (MKT) rezultatų analizė
| Date |
|---|
2014 |
Straipsnyje aptariama muzikinio kūrybiškumo, muzikinės kūrybos produkto tyrimų įvairovė. Remiantis mokinių muzikinės kūrybos MKT rezultatais ir kūrybos proceso aprašais (vertinti penkių mokinių darbai), analizuojami aukštesniųjų klasių mokinių muzikinio kūrybiškumo MKT ypatumai. Tyrimas¹ atskleidė, kad šio amžiaus mokinių muzikinis kūrybiškumas atpažįstamas iš muzikinės kūrybos rezultatų originalumo, detalumo ir integralumo. Aukštesniųjų klasių mokinių muzikinei kūrybai būdinga įvairovė: keliamos įvairios muzikinės idėjos, muzikos kūriniams pasirenkami skirtingi muzikos stiliai, formos, muzikos išraiškos priemonės. Mokiniai geba naudoti netradicines muzikos išraiškos priemones, kurti turinčius originalią idėją ir savitą formą muzikos kūrinius. Tačiau mokiniams ne visada pavyksta išbaigti kūrinų, parinkti savitą kūrinio formą.
The paper focuses on the diversity of research in musical creativity and the product of music creation. On the basis of the results of creation using music computer technologies (MCT) and the descriptors of the creative process (the works of five pupils were evaluated), the characteristics of senior pupils’ musical creativity using MCT are analysed. As revealed by the research, the musical creativity of pupils of that age is recognised through the originality, elaboration and integrity of the product of music creation. The music creation of senior pupils is characterised by diversity: different musical ideas are raised and different styles, forms and means of musical expression are chosen for compositions. Pupils are able to use non-traditional means of musical expression and to compose works of music characterised by original ideas and unconventional forms. However, they are not always able to complete the composition or to choose an original form for it.