Globėjų į(si)galinimo raiška savitarpio pagalbos grupėje
| Author | Affiliation | |
|---|---|---|
LT | ||
LT | ||
Šukytė-Arutiunian, Ramūnė | Klaipėdos miesto šeimos ir vaiko gerovės centras | LT |
| Date | Issue | Start Page | End Page |
|---|---|---|---|
2023-06-19 | 1 (90) | 66 | 87 |
Vaiko globos sistema Lietuvoje išgyvena intensyvių pokyčių laikotarpį, siekiant užtikrinti asmenų, norinčių globoti (rūpintis) ar įvaikinti vaiką, parengimą bei vertinimą: atsirado budintys globotojai, visose savivaldybėse pradėjo veikti globos centrai, patvirtinta bendra globėjų (rūpintojų), budinčių globotojų, įtėvių, bendruomeninių vaikų globos namų darbuotojų mokymo ir konsultavimo programa (GIMK). Asmenys, norintys tapti vaiko globėjais, yra rengiami ir vertinami, pradėtos organizuoti savitarpio pagalbos grupės, tai viena iš globėjų (rūpintojų) palaikymo ir pagalbos teikimo priemonių, leidžianti spręsti su vaiko globa susijusius klausimus. Vis dažniau atsiranda globėjų (rūpintojų), kuriems kyla sunkumų bendraujant su globotiniu, jų tarpusavio santykiai įtempti, vaikas patiria mokymosi, adaptacijos sunkumų, dėl to globos procesas tampa vis sudėtingesnis. Aktuali problema – paauglystėje iškylančios nekonstruktyvaus elgesio apraiškos, kurios aštrėja, šios problemos nesprendžiant. Dažnas globėjas (rūpintojas) kreipiasi pagalbos į globos centrų specialistus, socialinius darbuotojus, psichologus. Vaikų globėjams (rūpintojams) būtina nuolatinė kvalifikuota specialistų ir valstybės pagalba, nes tik taip jie gali tinkamai bei kompetentingai atlikti savo pareigas ir patenkinti vaiko poreikius. Šiame straipsnyje analizuojama savitarpio pagalbos grupės globėjams patirtis, pateikiamas kokybinis tyrimas. Tyrimo rezultatai patvirtina tokio pagalbos būdo efektyvumą, leidžia numatyti ir projektuoti kitas pagalbos globėjams priemones.
The childcare system in Lithuania is going through extensive changes in order to ensure the preparation and assessment of people who want to care for or adopt a child, on-call guardians have appeared, care centres have started operating in all municipalities, a unified agreement of guardians (carers), on-call guardians, adoptive parents and community children has been approved, as has the GIMK training and counselling programme for nursing home workers. Individuals who want to become a child’s guardian are trained and evaluated, and mutual support groups have started being organised. This is one of the measures aimed at strengthening, supporting and providing assistance to guardians (care givers), and there is an opportunity to solve issues relating to child custody. There are more and more guardians (care givers) who face difficulties in communicating with the ward, their relationship is strained, and the child experiences learning and adaptation difficulties, as a result of which the guardianship process is becoming more and more complicated. The current problem is manifestations of non-constructive behaviour that arise in adolescence, which worsen if these problems are not solved. A frequent guardian (carer) turns to care centre specialists, social workers and psychologists for help. Children’s guardians (carers) need constant qualified assistance from specialists and the state, because only in this way can guardians properly and competently perform their duty and meet the child’s needs and interests. This article analyses the experience of a mutual support group for care givers, and presents a qualitative study. The results of the study confirm the effectiveness of this type of support, and allow us to predict and design other support measures for care givers.
