Options
Audiovizualinė autistiškų vaikų ugdomoji aplinka. Tėvų požiūrio analizė
Mizgerienė, Viktorija | NP5, UAB | |
LT | ||
Mačerauskas, Eugenijus | Vilniaus kolegija | |
Žalys, Vytautas | Vilniaus universitetas | LT |
Date Issued | Start Page | End Page |
---|---|---|
2022 | 58 | 67 |
Straipsnyje pristatomi inovatyvių dizaino sprendimų įmonės NP5, UAB inicijuoto, autistiškus vaikus auginančių tėvų požiūrio į audiovizualinę aplinką bandomojo tyrimo rezultatai. Tyrime dalyvavo 68 Lietuvoje gyvenantys ir autistiškus vaikus auginantys tėvai. Taikyta kiekybinio tyrimo metodologija. Klausimynas sudarytas iš uždarų klausimų ir juos papildančių atvirų klausimų. Duomenys rinkti internetine apklausa. Tyrimu siekta įvertinti respondentų demografinę situaciją, atskleisti jų požiūrį į pagrindinių audiovizualinių technologijų elementų (garso ir muzikos, šviesos ir spalvų, garso ir šviesos interaktyvumo) svarbą autistiškų asmenų aplinkoje. Tyrimas parodė, kad yra tiesioginis specifinių autizmo spektro sutrikimą turinčių asmenų poreikių ir audiovizualinių technologijų galimybių ryšys, kad garsas, muzika, šviesa, spalvos ir šiuos elementus integruojantis interaktyvus procesas sukuria intuityvią aplinką, pajėgią reaguoti į daugelį autistiškų vaikų jutiminių reakcijų. Tyrimu taip pat fiksuotas tėvų išsilavinimo ir teigiamo požiūrio į kuo įvairesnę ugdomąją aplinką ryšys. Tai leidžia tikėtis vis naujų, tegul ir netradicinių veiksmingų poveikio priemonių atsiradimo ir įsitvirtinimo autistiškų vaikų ugdomojoje aplinkoje.