Vyrų veido odos kosmetologinės priežiūros įpročiai ir motyvacija: dabartis ir ateities perspektyva
| Author | Affiliation | |||
|---|---|---|---|---|
LT | Klaipėdos valstybinė kolegija | LT | ||
LT | Klaipėdos valstybinė kolegija | |||
| Date | Volume | Issue | Start Page | End Page |
|---|---|---|---|---|
2023-10-22 | 33 | 7 | 98 | 103 |
Vakarų visuomenėje vyrams skirtų veido odos priežiūros produktų rinkos plėtojimas yra svarbus poslinkis, siekiant didesnio vyrų dėmesio kūno gražinimui, veido odos puoselėjimui, akcentuojant „sėkmingo senėjimo“ idėją. Kintant vyrų odos priežiūros įpročiams, didėja vyrams skirtų kosmetikos priemonių vartojimas ir poreikis, tačiau vyrų kosmetikos rinka vis dar nėra pakankamai išvystyta. Skutimasis daugeliui vyrų buvo ir tebėra vienintelė kasdienė veido odos priežiūros procedūra, o senėjimą stabdančioms kosmetikos priemonėms nuo raukšlių dėmesys nėra pakankamas. Darbo tikslas − įvertinti vyrų veido odos kosmetologinės priežiūros įpročius ir motyvaciją lemiančius veiksnius. Metodika. Atliktas kiekybinis tyrimas: anoniminė internetinė apklausa. Apklausoje dalyvavo Klaipėdos apskrityje gyvenantys 354 vyrai, nuo 18 iki 65 metų, amžiaus vidurkis - 26,66±8,77 metų. Tiriamuosius motyvuojantys veiksniai vertinti 5 balų Likerto skalėje. Nustatytas klausimų patikimumas: Cronbach alfa koeficientas lygus 0,7. Statistinė duomenų analizė atlikta naudojant SPSS 26 programinį paketą. Taikytas Kolmogorov-Smirnov, Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis H testai, Spearman koreliacijos koeficientas. Skirtumai tarp lyginamų grupių ar požymių laikyti statistiškai reikšmingais, kai p≤0,05. Išvados. Daugiau nei pusė apklausoje dalyvavusių Klaipėdos apskrities vyrų naudoja veido odos kosmetines priežiūros priemones, dažniau − vyresnio amžiaus asmenys. Ženkliai mažesnė tiriamųjų dalis naudojasi profesionalių kosmetologių atliekamomis veido priežiūros procedūromis grožio salonuose. Jaunesnio amžiaus vyrų, gyvenančių miestuose, tarp veido odos priežiūros motyvaciją lemiančių veiksnių dominuoja siekis išvengti odos estetinių problemų ir būti patraukliu. Auganti vyrų odos priežiūros priemonių rinka rodo didėjantį vyrų susidomėjimą veido odos ir viso kūno senėjimo problemomis ir sveikos jaunatviškos išvaizdos išsaugojimu. Odos priežiūra turėtų būti suprantama kaip bendrosios sveikatos dalis. Holistinis rūpinimasis savo sveikata, šalinant senėjimo veiksnius, teikia vilties, kad ateities vyrų kartos odos priežiūrą laikys ne tik grožio, bet ir sveikatos stiprinimo priemone.
Background. The development of the men‘s grooming products market is an important shift in order to achieve greater men‘s attention to body beautification, facial skin care, emphasizing the idea of „successful aging” in Western society. As men‘s skin care habits change, the use and demand for men‘s cosmetics is increasing, but the men‘s grooming products market is still underdeveloped. Shaving was and still is the only daily skin care procedure for many men, and anti-aging cosmetics are not given enough attention. The aim of the reaserch: to evaluate the habits and motivation factors of men’s facial skin care. Materials and methods. The study was conducted in 2021-2022. The sample of the study – 354 men aged 18-65 and living in Klaipėda county. A quantitative survey was performed using original questionnaire. The questionnaire consisted of nominal and rank variables. The Likert’s scale was used to evaluate the rank variables (1 – completely disagree, 5 – totally agree). The average age of the respondents was 26.66±8.77 years. Respondents are divided into the groups according to age: 18-20; 21-25; 26-35; 36-45 and 46-65 years. Respondents‘ education - secondary, professional higher and university higher. Data analysis was performed using the social research statistics program SPSS 26.0. For all variables were calculated percentage frequencies, for ordinal – mean and standard deviation. and the Spearmen’s correlation coefficient was used to estimate the relationship between the age and motivation factors for using cosmetics. The differences are statistically significant when p≤0,05. Conclusions. More than half of the men of Klaipėda County who took part in the survey use facial skin care products, more often - older men. A significantly smaller part of the respondents use professional facial care procedures in beauty salons. Among the factors determining the motivation for facial skin care, the desire to avoid skin aesthetic problems and to be attractive dominates among younger men living in cities. The growing men‘s grooming products market reflects men‘s greater interest in facial and body aging issues and maintaining a healthy, youthful appearance. Skin care should be understood as part of overall health. Holistic health care, eliminating aging factors, gives hope that the future generation of men will consider skin care not only for beauty, but also for improving health.