Pirmapradė nuodėmė Krikšto kontekste
| Date | Issue | Start Page | End Page |
|---|---|---|---|
2015 | Nr. 1 (46) | 40 | 53 |
„Šiandien Kristus mus toliau kviečia su juo sutikti ir sekti juo tuo keliu, kuris perkeičia visą mūsų egzistenciją“ (popiežius Pranciškus). Pirmoji egzistencijos transformacija vyksta per Krikštą. Krikštu atleidžiamos visos nuodėmės – ir gimtoji, ir visos asmeninės. Tačiau gimtosios nuodėmės atleidimas yra prieštaringa tikėjimo tiesa. Popiežius Benediktas XVI teigė, kad „gimtoji nuodėmė paprastai taip sunkiai suprantama“, tad kalbėti apie ją – tai būdas sakyti, kad išgelbėjimas yra pirmiausia universalus, o ne individualus. Šiame straipsnyje, siekiant geriau suprasti, kas vyksta per Krikštą, apžvelgiami: gimtosios nuodėmės bibliniai aspektai, gimtosios nuodėmės doktrinos vystymasis Bažnyčios istorijoje, pirmapradės nuodėmės padariniai, atskleidžiama, kaip Krikštas veikia gimtąją nuodėmę.
“Today Christ calls us to agree with Him and follow Him on the path which transforms all our existence” (Pope Francis). The first transformation takes place through Baptism. Baptism pardons all our sins both original and personal. However, forgiveness of the original sin remains a controversial truth of faith. Pope Benedict XVI said that “original sin is usually hard to understand” and therefore talking about original sin is a way to say that salvation is primarily universal and not individual. In order to more fully understand what happens at Baptism, this article overviews Biblical aspects of the original sin, development of the doctrine of the original sin in the history of the Church and consequences of the primordial sin. It is also revealed what Baptism does to the original sin.