Options
5-6 metų vaikų smulkiosios motorikos mokėjimų ir įgūdžių kaita juos rengiant mokyklai
Date Issued |
---|
2003 |
Gerai išlavintos fizinės ypatybės sudaro palankias sąlygas vaikams išmokti vis daugiau naujų judesių ir panaudoti juos įvairioje fizinėje veikloje. Tyrimo tikslas — ištirti 5—7 metų vaikų statinės ir dinaminės pusiausvyros kaitą, ugdymo ypatumus skatinant jų fizinį brendimą mokyklai. Buvo taikomi šie tyrimo metodai: ugdomasis eksperimentas, testavimas, pedagoginis stebėjimas, statistinė analizė. Vaikų pusiausvyra buvo testuojama trimis statinės (stovėjimo dominuojančia koja ant grindų, stovėjimo dominuojančia koja ant buomo, stovėjimo dominuojančia koja ant buomo užmerktomis akimis) ir penkiomis dinaminės pusiausvyros (ėjimo linija pirmyn, ėjimo buomu pirmyn, ėjimo linija pirmyn „kulnas—pirštai“, ėjimo buomu pirmyn „kulnas—pirštai“, ėjimo buomu peržengiant per pakeltą lazdelę) užduotimis iš Bruininks—Oseretsky motorinių įgūdžių testų rinkinio (Bruininks, 1978). Dvejus mokslo metus (20 mėnesių) vykdytas ugdomasis eksperimentas. Buvo tiriama 120 vaikų. Eksperimentinę grupę sudarė 62, kontrolinę — 58 vaikai, ugdomi Klaipėdos miesto vaikų darželiuose. Eksperimentinės grupės vaikai buvo ugdomi pagal mūsų parengtą 5—7 metų vaikų fizinio brandinimo mokyklai programą, kurios viena motorikos lavinimo sudedamųjų dalių buvo pusiausvyros lavinimas. Kontrolinė grupė dirbo pagal Lietuvos Respublikos švietimo ministerijos patvirtintą „Vėrinėlio“ programą. Atlikti trys kontroliniai pusiausvyros gebėjimų tyrimai. Mūsų tyrimai rodo, kad pusiausvyros gebėjimai priklauso nuo vaikų amžiaus... [toliau žr. visą tekstą]
The aim of the study was to investigate 5-6 year old healthy children's fine motor proficiency and their development optimising the process of training (preparing) for school. The subjects of the study were 117 5-6 year old children from kindergarten groups. The main factors of fine motor training were special physical exercises and games for the development of finger and wrist movements, exercises developing spatial awareness, games with balls of different size and weight, manipulations with small objects and so on.